Strona 1 z 1 [ Posty: 5 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 23 cze 2012, 13:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sty 2009, 17:22
Posty: 1878
Samochód: Scania S450
Lokalizacja: Aleksandrów Kuj. CAL

Witam. Mam pewne pytanie. Otóż mam nagraną już robote, na wywrotce w trakcie żniw, praca polega na przewożeniu zboża z pól na baze firmy (promień ok. 80 km.). W czasie kursu na KW, dowiedziałem się, że gospodarstwo rolne ma wyłączenie z rejestracji czasu pracy, gdy promień przemierzanej drogi, nie jest większy niż 100 km. od bazy firmy. Dodam, że gość u którego mam jeździć ma również własny transport i świadczy usługi zarobkowe, posiada licencję itp. Ale tu jednak chodzi o przewóz zboża z JEGO pól, JEGO samochodem, a ja będę tylko i wyłącznie kierowcą. Dziś na wykładach z inspektorem dopytywałem się szczegółów i niby powiedział, że wszystko legalnie i będę mógł jeździć "bez tacha". Jednak nie wiem jak to jest w praktyce, bo jak każdy dobrze wie, w gadce jest ładnie pięknie, a przy kontroli wychodzi szydło z worka.

Pytania:
Chodzi mi o to jak mam niby udowodnić to, że jeździłem w transporcie związanym ze żniwami? Załóżmy, zaczynam jeździć od 30 lipca, kontrole mam 20 sierpnia, i co na to inspektor? Nie będzie żądał jakiś "potwierdzeń" na to, że od 30 lipca jeździłem przewożąc zboże? Czy też nałoży na mnie kare, za czas pracy (każdy wyobraża sobie jak to wygląda na wywrotce). Nie wiem czemu, ale inspektor gdy się o to pytałem, dziwnie zmieniał temat, jakby nie wiedział o co chodzi i nie wiem, czy mu zaufać...

Może ktoś z was miał z takim czymś doczynienia?

_________________
C, CE, KW :)


Post Wysłano: 23 cze 2012, 14:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3213

Kolego jeśli ktoś posiada licencję i posiada własny transport i ma to być niezarobkowy przewóz, ale prowadzony przez kierowcę zatrudnionego to co ci szkodzi tacho wsadzić? nie zaszkodzi, choć myślę, że nie trzeba. Ja mam firmę skupującą zboże i normalnie kładziemy tarczki chociaż też zwozimy od rolnika z pola do siebie. Wiadomo, że w żniwa się nie da nie raz nie przegiąć czasu pracy, ale nie będziecie 24h stać i młócić bo się po prostu nie da - rosa od 21 uniemożliwi koszenia bo po prostu namłócicie gnoju.


Post Wysłano: 28 cze 2012, 16:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 maja 2012, 9:25
Posty: 5
Samochód: SCANIA
Lokalizacja: Płock

rozumiem że tkwi w częstotliwości jazdy która będzie nie do końca zgodna z rozporządzeniem?
może uderzyć w kierunku zaświadczenia o przewozie na potrzeby własne nie zarobkowo?


Post Wysłano: 01 lip 2012, 11:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 mar 2007, 23:08
Posty: 183
Lokalizacja: śląskie

widzę że ciężko myślicie nad tym tematem a rozwiązanie jest proste.
Skoro jeździsz na wyłączeniu to używając wykresówki lub karty po skończonej pracy opisz wykresówkę lub wydruk w odpowiedni sposób że korzystałeś z wyłączenia a mając przy sobie dodatkowe dokumenty w postaci np: karty drogowej z rozliczeniem ilości kursów jesteś to w stanie udowodnić. nie widzę problemu


Post Wysłano: 01 lip 2012, 23:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sty 2009, 17:22
Posty: 1878
Samochód: Scania S450
Lokalizacja: Aleksandrów Kuj. CAL

Dzięki panowie za odpowiedź, będę robił wydruki i opisy. ;)

_________________
C, CE, KW :)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 5 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: