Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]
Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2454
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Witam! W moim Fh12 z 98 roku od pewnego czasu mam problem z mocą - auto stało się wręcz dychawicznie słabe.
Zaczęło się od dziury w kolektorze ssącym. Wskaźnik ciśnienia doładowania zatrzymywał się w połowie zielonego pola i dalej nie szedł. Kształt otworu (lej szerszy na górze niż na dole dziury) na kolektorze wykluczał możliwość wpadnięcia brakującego kawałka do środka.
Początkowo zdecydowałem się na spawanie uszkodzonego kolektora. Po demontażu i dokładnym obspawaniu wszystko było ok - samochód odzyskał moc, wskaźnik doładowania śmiało piął się w górę - aż do połowy żółtego pola, ale tylko przez kilkanaście kilometrów. Później stało się to samo, tyle tylko, że wskaźnik wchodził delikatnie na żółte pole, po ujechaniu kolejnych kilkudziesięciu kilometrów zatrzymywał się na końcu zielonego pola - auto znów stawało się coraz słabsze. Myślałem, że spawy na kolektorze nie dały rady więc postanowiłem kupić nowy kolektor, jednak jego wymiana nie przyniosła spodziewanego efektu i dalej jestem w punkcie wyjścia - co to może być?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

nieszczelnośc w układzie turbina,łączniki gumowe, opaski, intercooler, kolektor

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 352
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC

a co zniszczylo kolektor ??????????????
mnie sie wydaje ze padla turbina albo cos przez nia przeszlo ......

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2454
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Cytuj:
a co zniszczylo kolektor ??????????????
mnie sie wydaje ze padla turbina albo cos przez nia przeszlo ......
Ciężko powiedzieć, wyglądał jakby został czymś uderzony i "odprysnał". Dodam, że auto przez tydzień stało prędzej u lakiernika gdzie wymieniano i lakierowano elementy nadwozia przy podniesionej kabinie.

Turbina raczej powinna być ok - nie kopci, nie bierze oleju...
Cytuj:
nieszczelnośc w układzie turbina,łączniki gumowe, opaski, intercooler, kolektor
Też tak sądzę, ale jak wytłumaczyć, że po zaspawaniu starego kolektora przez chwilę było ok, a później wróciło do stanu sprzed naprawy, a wymiana kolektora na nowy nie przyniosła efektu?

Wartym uwagi jest też fakt, że wskaźnik turbo, po osiągnięciu "maksymalnej" wartości nie stoi nieruchomo, ale waha się jakby sprężarka chciała wytworzyć większe doładowanie.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 2692
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY

Zacznij szukac przy połączeniach wokół kolektora skoro mowisz ze byl ruszany sciągany moze tam cos przepuszcza a potem po kolei nastepne łączenia tak jak chopcy radza wyżej

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

mam teraz fh pęknięcie IC po szerokości pół metra od spodu

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2454
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

http://www.youtube.com/watch?v=2d9rFxxX ... e=youtu.be

Tutaj zamieszam filmik nagrany dzisiaj. Rozpędzanie załadowanego w pełni zestawu od 0 do 80km/h - wyraźnie widać zachowanie wskaźnika turbo. Poza tym, na wysokich biegach widać jak wolno motor wchodzi na obroty. Dodam, że podczas rozpędzania pedał gazu wciskany był "w podłogę".

Dodam, że podczas podjeżdżania pod górę, kiedy chcę przytrzymać silnik na dole zielonego pola na obrotomierzu (ok. 1100obr) silnik zaczyna się "dławić", a wskaźnik turbiny skacze i opada.

Rozmawiałem dziś z mechanikiem, który wykonywał u mnie najpierw spawanie, a potem wymianę kolektora na nowy - zapytałem go o uszczelki, stwierdził, że nie kojarzy żeby jakiekolwiek były - i tutaj chyba prawdopodobnie mielibyśmy przyczynę... Ale sam nie był przekonany w 100% i trzeba to raz jeszcze rozebrać...
I takie pytanie - ile uszczelek przychodzi do kolektora ssącego - jedna przy bloku i jedna przy grzałkach?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2454
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Auto po wstępnej diagnostyce. Okazało się, że są delikatne przedmuchy przy kolektorze oraz gdzieś przy intercoolerze. Dodatkowo sprawdziliśmy ciśnienie na pompce paliwa - mniej niż 0,5 bar - pompka w sobotę idzie do wymiany, reszta z w/w do uszczelnienia.
Myślicie, że pompka może być bezpośrednią przyczyną takiego zachowania turbo? Mniej paliwa = mniej spalin = niższe ciśnienie turbo?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Ciśnienie doładowania a ciśnienie paliwa akurat w tym aucie nie ma nic wspólnego, powinno być 2.5 bara na wolnych.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: