Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 06 wrz 2012, 22:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 wrz 2012, 22:57
Posty: 9
Samochód: NISSAN

Panowie proszę o pomoc w kwestii grzania się silnika w moim wynalazku zwanym ATLEON. Silnik ZD30 150km 2008r o przebiegu 180tys km.
W sumie to juz jestem tym tonącym co się brzytwy chwyta... Płaskie tereny mu nie straszne, idzie jak burza, spalanie w normie, wskazówka stoi jak trzeba. Problem pojawia się najczęściej na autostradach lub po prostu przy ciągłej prędkości np 90km/h gdzie teren zaczyna sie robić zróżnicowany (i nie mówię tu o wysokich górach) - wskazówka co jakiś czas lekko drgnie w strone czerwonego i nagle szybko idzie na czerwone! odpuszczam gaz, przegazuje go z 2-3razy i wraca na swoje miejsce.
Magicy zwani mechanikami zrobili:

- niemcy wycieli mi termostat po czym w Polsce założyłem nowy(po wycięciu bez zmian!)
- podobno stał napinacz od paska klinowego i pasek był luźny co skutkowało brakiem napędy pompy wody - po przejechaniu 200km problem wrócił(tzn zaczął się grzać - pasek naciągnięty)
- diagnoza kolejnego mechanika to turbina z czym udałem się do serwisu - okazało się że przewód od chłodnicy podczas obciążenia lekko puchł i przygniatał podciśnienie sterujące turbo, auto traciło moc i zaczynało się grzać. Za kilka stów Pan w serwisie wyprostował mi podciśnienie, powiedział że przeczyścił chłodnice i powinno być dobrze. Po przejechaniu 200km na autostradzie problem powrócił - auto się grzeje ale nie traci mocy!!!

Szczerze mówiąc brak mi juz pomysłów, a że jeżdżę praktycznie długi trasy to ręce mi opadają! Komputr pokazał dwa błędy związane z tym czujnikiem doładowania(kwestia podciśnienia). Płyny w normie - ani za mało ani za dużo!
Zacząłem juz kombinować, że może za duży kontener i ma opory, do tego kurnik(kabina 2m szeroka a kontener 2,25m) i po prostu nie wyrabia ale do cholery to jest 150km i znam przypadki z większymi zabudowami...

Panowie ma ktoś jakiś pomysł co może być przyczyną?

Kolejną rzeczą, którą chce zrobić to wymienić turbinę (zmienna geometria) - może ona coś kiełbasi np przeładowując...

Bardzo proszę o pomoc.


Post Wysłano: 06 wrz 2012, 22:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

A co z wentylatorem ?


Post Wysłano: 06 wrz 2012, 22:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Tu nie koniecznie musi być problem z układem chłodniczym. Może występować bardzo wysoka temperatura spalania w cylindrach i stąd ta temperatura.

Właśnie co z wentylatorami.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 06 wrz 2012, 22:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 wrz 2012, 22:57
Posty: 9
Samochód: NISSAN

przepraszam, zapomniałem napisać - wisko działa.


Post Wysłano: 06 wrz 2012, 22:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 wrz 2012, 22:57
Posty: 9
Samochód: NISSAN

czy wysoka temperatura spalania może być przyczyną za dużej dawki powietrza?


Post Wysłano: 06 wrz 2012, 22:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 wrz 2012, 22:57
Posty: 9
Samochód: NISSAN

Cytuj:
czy wysoka temperatura spalania może być przyczyną za dużej dawki powietrza?

...a już nie wspomnę, że gdzie się tylko pojawię autem u mechanika czy nawet zapytam to wszyscy odmawiają mi jakiejkolwiek pomocy bo po prostu nie wiedzą co to jest...


Post Wysłano: 06 wrz 2012, 22:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Spróbuj w renault .


Post Wysłano: 06 wrz 2012, 22:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Spalanie jak?

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 06 wrz 2012, 22:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 wrz 2012, 22:57
Posty: 9
Samochód: NISSAN

Wszystkie Nissany i Renaulty w Łodzi obieździłem i obdzwoniłem i niestety NIE! Najbliżej mam serwis w Płocku gdzie juz tam byłem ale jak już wcześniej wspomniałem nie pomogło...a po za tym Pan serwisant powiedział, że jak nie pomoże to on nie ma więcej pomysłów.


Post Wysłano: 06 wrz 2012, 22:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 wrz 2012, 22:57
Posty: 9
Samochód: NISSAN

Cytuj:
Spalanie jak?
w normie (jeśli to norma można nazwać) 15L/100km - średnie, cały czas takie samo.


Post Wysłano: 06 wrz 2012, 23:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Jeśli po przegazowaniu temperatura spada to musi być problem z napędem pompy lub samą pompą .


Post Wysłano: 06 wrz 2012, 23:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6329
Lokalizacja: Wrocław

przyczyną może być niedrożna (mniej drożna) chłodnica, jak wlało się jakiś stary płyn, mieszało się lub wodę z beczki, chłodnica mogła zarosnąć. w tej chwili jak brakuje płynu chłodniczego dolewa się na stacji jaki jest, a to czy można je mieszać nikt nie zawraca sobie głowy.

są dwa sposoby sprawdzenia:
1. sprawdzić wagę chłodnicy (trudniejszy, bo wymaga demontażu),
2. spuścić płyn chłodniczy i sprawdzić ile go jest, a ile powinno być w/g producenta (łatwiejszy).

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 07 wrz 2012, 8:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 wrz 2012, 22:57
Posty: 9
Samochód: NISSAN

W sumie woda była wlana raz, a tak za każdym razem płyn i to nowy. Nie wiem natomiast co sie działo z nim wcześniej bo kupiłem go rok temu więc nowy nie był...

Cała ta komedia z tym grzaniem zaczęła sie na autostradzie z PL - D. Droga na Frankfurt am Main, 800-setny kilometr, górka i nagle wskazówka na czerwonym. Od tego czasu cały czas to samo!

Czytałem gdzieś na forum że może być przytkane gdzieś na intercolerze ale to w środku czy blaszki na zewn ? bo od zewnątrz jest wszędzie czysto...


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: