Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 11 wrz 2012, 22:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 lis 2011, 2:11
Posty: 13
GG: 0

Koleżanki i koledzy, potrzebuję pomocy. Mam możliwość kupna w dość okazyjnej cenie i sprawdzonego Atego 1823, z tym, że ma on zabudowę pod BDFa. W firmie potrzebowalbyśmy jednak wywrotki. I stąd pytanie, czy znacie jakieś sprawdzone firmy, które montują nowe wywroty, wraz z pompą, skrzynią i całym osprzętem? Głównie chodzi mi o firmy zlokalizowane +/- do 200 kilometrów od Poznania.

Z góry dzięki za ewentualne sugestie i wskazania.

_________________
B-26.03.2008r za pierwszym
C-08.08.2011r za pierwszym

Psychotesty-10.06.2011r
KW-niepotrzebna


Post Wysłano: 12 wrz 2012, 18:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Co będziesz wozić tą wywrotką? Typowe kruszywa, czy coś większego objętościowo, jakieś zboże, węgiel?

Pytam, ponieważ na ogół rama spod plandeki, bdfa nie nadaje się pod wywrotkę. Rozstaw osi jest tam duży, a rama tak długa, że zmieściłbyś 1,5 skrzyni.
O ile ramę na ogół nie ma problemu, żeby z tyłu skrócić, o tyle z przesunięciem tylnej osi jest już większy problem, nie wszyscy chcą to robić. Jeśli przyjdzie Ci wjeżdżać w ciasne uliczki, będziesz sobie pluł w brodę co kupiłeś, bo ciężko Ci gdziekolwiek będzie wjechać.
Zainteresuj się też czy samochód ma blokadę tylnego mostu i zastanów się czy będzie Ci ona potrzebna, czy możesz odpuścić. Podejrzewam, że samochód "szosowy", spod BDFu będzie miał inne przełożenie główne, ale pod tym kątem nie rozpatrywałem sprawy, więc nie wiem czy różnica będzie znacząca.
Jest jeszcze jeden aspekt, który może wyjść później, przy sprzedaży. Jeśli zrobisz dziwaka, długi rozstaw osi, zaraz za mostem ucięta rama, długa skrzynia, może się okazać, że będzie ciężko później pchnąć żelazo. Stoją niektóre długo na allegro, czy w ich przypadku kluczowa jest właśnie kwestia zabudowy, czy może jest w nich inny problem - nie wiem, nie sprawdzałem, przeglądając ogłoszenia od razu eliminuje te z długim rozstawem osi.

Podjechać do zabudowcy 100 czy 500 km to akurat jest najmniejszy problem. W grę wchodzą kwoty 30-60 tys. za nową zabudowę na tej wielkości podwozie, więc 100 km w tą czy w tamtą to naprawdę niewiele. Im bliżej, tym lepiej, żeby podjechać, przypilnować wykonawcy i żeby przypominać mu o terminie wykonania roboty. Natomiast jeśli chodzi o cenę zabudowy, może zdecydowanie bardziej opłacać się jechać dalej.
Z tego co pamiętam, najtaniej wychodziła zabudowa u Spyry z Mikołowa bodajże, najdrożej KH-kipper spod Kielc. Elbo z Wrocławia z kolei oferuje za dodatkową opłatą np. zabudowę w ocynku (samą ramę, całą skrzynie (nie dam ręki uciąć), wedle zasobności portfela) oraz możliwe poprawki lakiernicze na ramie, co nie każdy chce robić. Było jeszcze kilka firm, których miałem okazje poznać oferty, m.in Gniotpol, Skibicki, Autonadwozia plasowały się cenowo gdzieś pomiędzy wymienionymi wyżej.
Musisz też sprecyzować jakie wymagania masz odnośnie zabudowy. Często zdarza się, że co u jednego jest w standardzie, u innego jest opcją. Opcja opcji też nie równa, różnica w cenie pomiędzy firmami w takiej samej opcji, np. dzielone burty, wspomaganie otwierania i zamykania sprężynami, może wynosić 100%.
Są jeszcze tańsze zabudowy, m.in na allegro możesz znaleźć, ale trzeba też zwrócić uwagę na jakość wykonania. Najtańsze zabudowy mają np. proste przednie burty, które na pewno mają niższą wytrzymałość niż te, robione choćby z blachy zagniecionej na prasie. Najdrożsi zabudowcy stosują inne przekroje burt, zazwyczaj ładniejsze, być może też wytrzymalsze i być może lżejsze.

Natrafiłem też przy okazji na ofertę firmy OK z Konstantynowa Łódzkiego, z którą kontaktowałem się w innej sprawie, która to obejmowała sprzedaż, modyfikacje i montaż na podwoziu zabudowy używanej. Konkretów nie znam, nie wiem jak im wychodzą te zabudowy. Natomiast resztę spraw, firma załatwia bardzo rzetelnie.

Niestety, dość ciężko zdobyć informacje na temat eksploatacji zabudów. Te które mam, są szczątkowe.

Jak zdecydujesz się na zakup samochodu i zrobienie na nim zabudowy, pochwal się później, może być na PW ;)


Post Wysłano: 12 wrz 2012, 19:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3213

Kolego polecam firmę Woźniaka z Józefowa k/Przedcza dokładnie 160km od Poznania;] Kontakt znajdziesz w internecie. Wiem, że robią różne zabudowy, mają gotowe także jak chcesz tak zrobią. Pozdrawiam


Post Wysłano: 12 wrz 2012, 20:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 lis 2011, 2:11
Posty: 13
GG: 0

Dzięki za porady.

Wywrotka ma być do wożenia kamieni, piasku itp. Blokadę tylnego mostu ma. Wiemy już, że na pewno trzeba będzie skrócić oś. Samochód ma być używany do jeżdżenia po normalnych asfaltowych drogach, czasem jakiś ziemnych. Po błocie nie będzie jeździł- w firmie mamy także samochody z napędem 6x6, więc teraz potrzebujemy czegoś mniejszego aby z kupką piasku nie latać takim dużym samochodem, bo to mało ekonomiczne. Teraz tylko musimy pomyśleć nad firmami które się tym zajmują aby wstępnie policzyć koszty.

_________________
B-26.03.2008r za pierwszym
C-08.08.2011r za pierwszym

Psychotesty-10.06.2011r
KW-niepotrzebna


Post Wysłano: 13 wrz 2012, 16:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 wrz 2009, 14:36
Posty: 415
GG: 2487564
Lokalizacja: Wilkowice k. Bielska-Białej

Koszt takiej zabudowy o długości ok. 4.5m liczą sobie pomiędzy 20tyś a 30tyś zł z tego co się orientowałem szukając zabudowy na ciągnik siodłowy


Post Wysłano: 13 wrz 2012, 22:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Cytuj:
Koszt takiej zabudowy o długości ok. 4.5m liczą sobie pomiędzy 20tyś a 30tyś zł z tego co się orientowałem szukając zabudowy na ciągnik siodłowy
Tanio. Jakieś konkretne firmy masz na myśli? Ewentualnie linki do stron lub zdjęcia zabudów tych firm?


Post Wysłano: 13 wrz 2012, 23:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 lis 2011, 2:11
Posty: 13
GG: 0

Ze wstępnych informacji uzyskanych od firm dowiedziałem się, że koszt zabudowy ( wywrot 5,5 x 2,5 x 0,5 metra) do tego pompy przystawki itp. to koszt około 30 000 złotych netto. A do tego jeszcze koszty przesunięcia osi dochodzą. Więc te 20 000 zł. to naprawdę bardzo tanio, no chyba, że jest to jakaś lekka blacha np. do wożenia zboża i innych lekkich towarów.

_________________
B-26.03.2008r za pierwszym
C-08.08.2011r za pierwszym

Psychotesty-10.06.2011r
KW-niepotrzebna


Post Wysłano: 21 wrz 2012, 20:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 wrz 2009, 14:36
Posty: 415
GG: 2487564
Lokalizacja: Wilkowice k. Bielska-Białej

Cytuj:
Ze wstępnych informacji uzyskanych od firm dowiedziałem się, że koszt zabudowy ( wywrot 5,5 x 2,5 x 0,5 metra) do tego pompy przystawki itp. to koszt około 30 000 złotych netto. A do tego jeszcze koszty przesunięcia osi dochodzą. Więc te 20 000 zł. to naprawdę bardzo tanio, no chyba, że jest to jakaś lekka blacha np. do wożenia zboża i innych lekkich towarów.
Kiper jest dobry, ale wymiary to raz a druga sprawa hydraulika. Taki kiper ma nasz forumowy kolega Scania94G na swojej scanii i jeszcze kilku znajomych z okolic i sobie chwalą te kipry. Co najważniejsze koleś nie chce malować bo wiadomo każdy sobie kupi taką farbę jaką chce (nie chodzi mi o kolor, tylko o jakość)


Post Wysłano: 21 wrz 2012, 21:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Rozmawiałem z tym gościem i faktycznie u niego było taniej, a zabudowa nie wyglądała źle. Nie pamiętam teraz dokładnie ile chciał za taką zabudowę jaka by mi odpowiadała, ale nie było aż takiego przebicia jak mówisz.


Post Wysłano: 21 wrz 2012, 22:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 cze 2011, 23:31
Posty: 184
GG: 3477552
Samochód: MAN 12.224 Sprinter 412 Atego 1528

Jest tez opcja dołożenia wywrotu do ramy bdf i powinno być taniej i auto może być dość uniwersalne


Post Wysłano: 28 wrz 2012, 12:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 wrz 2012, 11:58
Posty: 2
Samochód: Iveco

Polecam firmę ZT WŁODARCZYK z Będzina .
Znają się na robocie . Robią dobrze. Naprawiali mi wywrot . Ale robią też nowe. Tel do nich :/32/269-24-30


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: