Strona 1 z 1 [ Posty: 5 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 14 wrz 2012, 20:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 mar 2012, 23:39
Posty: 4
GG: 0
Samochód: Volvo FL10

Koledzy na miesiac czasu przezucaja mnie na hakowca dokladnie na Jelcza w nowej budzie XF95 430 zabudowa hakowa JANCO o udzwigu 15ton bez rolki podporowej chcialem uzyskac troche informacji jak w miare bezpiecznie wciagac i oprozniac kontenery ktorych masa z ladunkiem to srednio 10.5 tony z gory wielkie dzieki powodzonka szerokosci


Post Wysłano: 14 wrz 2012, 21:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 sie 2010, 18:21
Posty: 134
GG: 1
Samochód: Premium 460

Wciągając/opuszczając kontener nie miej zahamowanego samochodu, niech kontener sam odjedzie do tyłu lub odepchnie samochód, bo inaczej kontener może zeskoczyć z haka(zależy jaki masz typ haka i jego zabezpieczenia)
Wciągając kontener patrz czy aby napewno trafiłeś jego prowadnicami w rolki urządzenia, bo inaczej położysz się na bok. Jeśli nie masz rolki podporowej, to opuść samochód na poduszkach do wciągania.
Otwierając drzwi z tyłu uważaj bo po ich odbezpieczeniu możesz dostać nimi w głowę(był ostatnio taki śmiertelny wypadek)
Kiprowanie jak przy wywrotce- stań na prostym, jak masz ciężko to spuść powietrze z poduszek i uważaj na wszystko o co możesz zaczepić - linie energetyczne itp


Post Wysłano: 14 wrz 2012, 22:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 wrz 2006, 20:07
Posty: 162
GG: 958060
Lokalizacja: Żywiec

Cytuj:
Wciągając/opuszczając kontener nie miej zahamowanego samochodu, niech kontener sam odjedzie do tyłu lub odepchnie samochód, bo inaczej kontener może zeskoczyć z haka(zależy jaki masz typ haka i jego zabezpieczenia)
Zgadza się jeśli wciągasz kontener to raczej spuść z hamulca, tak żeby to auto wjeżdżało pod kontener. Ale czasami jeśli jest z górki to oczywiście zacznie Cię ciągnąć, więc wtedy musisz zahamować i ciągnąć kontener na siebie, ale to nic strasznego w końcu po coś ma te rolki.

Zawsze staraj się ustawiać auto do wciągania w linii prostej z kontenerem, jeśli się nie da to przy wciąganiu gdy auto będzie pod niego wjeżdżało manewruj tak żeby wyrównać no i co najważniejsze trafić nim na rolki prowadzące w aucie. Jeśli to byłoby niemożliwe ze względu na mało miejsca możesz delikatnie na kilkanaście centymetrów dźwignąć kontener i troszeczkę z nim podjechać ale zawsze uważaj.

Jak już kolega wcześniej wspomniał uważaj przy kiprowaniu, ale także podczas jazdy ponieważ środek ciężkości jest dosyć wysoko. No i co jasne zawsze sprawdzaj czy pozapinałeś wszystkie blokady.

Jeśli będziesz jeździł też z przyczepą to przy przerzucaniu kontenerów to podstawą jest żeby auto było w linii prostej z przyczepą i na równym tzn. żeby np. jedno koło nie stało w jakiejś dziurze. No i cały czas kontroluj czy wszystko gra np. czy coś nie zablokowało kontenera itp.

Aha i pilnuj żeby przy każdej operacji nikt nie stał z boku auta czy kontenera, tak samo Ty nigdy nie operuj dźwigiem stojąc na schodkach, rób to raczej wychylając się z kabiny, bo w razie błędu i wywrotki kontenera, może się to boleśnie skończyć, a zdrowie i życie jest najważniejsze.


Post Wysłano: 15 wrz 2012, 14:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 mar 2012, 23:39
Posty: 4
GG: 0
Samochód: Volvo FL10

Ok dzieki bardzo za informacje a jeszcze takie pytanie czy ktos z was jezdzil moze z zabudowa JANCO typ hs25 i co w ogole sadzicie o tego typu zabudowie???


Post Wysłano: 15 wrz 2012, 21:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 sie 2010, 18:21
Posty: 134
GG: 1
Samochód: Premium 460

http://test.janco.eu.interii.pl/hs25_spec.htm

Według producenta ma udźwigu 25t, a nie 15 więc jeszcze lepiej :)
Sama zabudowa wygląda na prostą bez wodotrysków typu łamany/wysuwany hak, blokada haka pneumatyczna itd.
Blokada kontenera wygląda na pancerną, jednak wciągając kontener na siebie i przesuwając go na ramie pamiętaj żeby mieć ją zamkniętą tak żebyś niczego nie pokrzywił.
Teoretycznie powinny być kontrolki i blokady przed takimi manewrami, ale jeśli nie jesteś pewien lepiej wyjdź i sprawdź. To chyba najczęstszy błąd początkujących.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 5 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 62 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: