Strona 23 z 28 [ Posty: 547 ] Przejdź na stronę Poprzednia 121 22 23 24 2528 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 20 sty 2012, 19:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 sty 2012, 17:02
Posty: 4
GG: 0
Samochód: scania

Fajnie Coś drgnęło. O kabinach wiem już prawie wszystko . Tak jak opisałem moja "konkursowa" to CR19 (taka jak powyżej strażacka). A kabelka dalej nima :(


Post Wysłano: 29 sty 2012, 0:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 sty 2008, 19:24
Posty: 27
Lokalizacja: WWA

Ma ktos moze jakieś informacje na temat przerobienia z zewnątrz 4 na R, wiem o tym że trzeba wymienić napewno grill górny i dolny zderzak (3czesci) ale co dalej schodki itp. Słyszał moze kiedys cos o tym ?? Widziałem swego czasu 4 przerobioną na R na allegro i bardzo mnie to zaciekawiło


Post Wysłano: 02 lut 2012, 19:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 sty 2012, 17:02
Posty: 4
GG: 0
Samochód: scania

Cytuj:
Witam forumowiczów.
Konkurs dla znawców "czwórki".
124L z 2000r CR19 na dachu za blendą na srodku jest wejście przewodów od pozycji i górnych drogowych. Po środku między owym wejściem a szyber dachem jest zaślepka .Pod tą zaślepką końcówka wiązki przewodów, czerwony 30DD (lub30BD) niebieski 38AA i czarny (zapewne masa). Pytanie konkursowe brzmi : gdzie do diabła jes początek tej wiązki. Przewidziana nagroda produkcji Fińskiej :D
Konkur , konkurs i po konkursie. Miałem więcej czasu i znalazłem początek .


Post Wysłano: 13 lut 2012, 19:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 gru 2007, 21:07
Posty: 258
GG: 2578718
Lokalizacja: Lublin

Wie ktoś może ile waży skrzynia GR800 (ósemka) ? W serwisie powiedzieli między 200 a 300 kg, ale ta odpowiedź mnie nie zadowala.

Dzięki za pomoc, pozdrawiam. :)

_________________
Scania V8 Power


Post Wysłano: 13 lut 2012, 21:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2011, 23:01
Posty: 12
GG: 0

Witam serdecznie,jestem po przeczytaniu tego już prawie 7letniego tematu a i tak nasunęło mi się klika pytań dotyczącej 4ki. Generalnie jestem zainteresowany scania z lat 2002-2004 w kabinie cr19 albo ct19 czyli popularna torpede :)
Samochód będzie ciągnął patelnie po Małopolsce + Słowacja i Czechy.
Z silników preferował bym coś 420 i więcej, łącznie z V8 ale wcześniej pisaliście ze:
- 470'tka - była by bardzo dobra ale ta druga turbina...
- silniki 14 litowe podobno (kilka opinii z tego tematu i "od ludzi") nie udane, miałem torpede 144l 530 na oku ale właśnie odradzono mi przez ta konfiguracje (pojemność-moc) auto było chyba 2002 roku.
Wiec zostaje 420 albo 480 V8 16 litrowa (580'tka odpada) i teraz pytanie (zwłaszcza tycząca się V'ki) - jakich przebiegów spodziewać się przy zakupie, co należny wymieniać i przy jakich przebiegach. Zasłyszałem ze V'ki w scanii są bardzo żywotne ale jak coś padnie to finansowa kaplica, prawda czy fałsz?
Czy w Scanii T występowały wszystkie konfiguracje silnikowe tak jak w "normalnych" kabinach?
Czy w serwisowaniu serii T występują jakieś ograniczenia wynikające ze specyfiki tego auta? Słyszałem coś o dostaniu się do turbiny...
Na co zwracać szczególna uwagę przy zakupie? Czy Scania ma jakieś wady w stylu "ten typ tak ma" i z tym trzeba żyć? :)

Liczę na Wasze odpowiedzi, pozdrawiam


Post Wysłano: 13 lut 2012, 21:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2008, 22:56
Posty: 861
GG: 35025070
Samochód: S-U-P-E-R

Kolego 14 litrowe V8 to bardzo udane i żywotne silniki. Wielu moich znajomych posiada te silniki i jeszcze nie słyszałem, żeby ktoś się skarżył. Są na rzędowej pompie wtryskowej.
Największym minusem Scanii jest rdzewiejąca rama. Częste awarie układów ABS oraz trzaskające plastiki pod kabiną :?. Odradzam również półautomatyczną przekładnie OPTICRUSE, po latach często padają sterowniki skrzyni oraz czujniki. Przy silnikach z pompo-wtryskami trzeba je regenerować lub wymienić przy około 1mln przebiegu. U nas jest 3 lata Scania 124L 420KM na pompo-wtryskach. I silnikowi oraz skrzyni biegów nic się nie dzieje. Jeśli masz jakieś konkretne pytania to wal na gg lub PW.

Generalnie Scania to dobry wybór.


Post Wysłano: 14 lut 2012, 0:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2010, 17:00
Posty: 369
GG: 5566870
Samochód: scania
Lokalizacja: Jędrzejów

nie miałem okazji mieć ani użytkować 144, mam dwóch znajomych którzy mają530 i 460 niby nie narzekają ale palą nie mniej jak moje 580, (solówk- więcej) chodzą jak traktor- nie wiem -czy to chodzi o regulację zaworów, pompy , czy porostu są tak styrane ze inaczej chodzić nie będą.
nie bój się 580:) a części są w takich samych cenach jak do innych modeli a przy silniku oprócz wymiany pompo wtrysków na nowe nic nie robiłem. To można nadmienić jako wadę bo musiałem wymienić 8 sztuk nie 6 jak w przypadku 124.

_________________
http://campaign.scania.com/v8/
http://www.youtube.com/watch?v=lC9t524ddW0
http://www.youtube.com/watch?v=jjAPIDTO6RA
skup-rewal.pl


Post Wysłano: 22 lut 2012, 0:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

ja mam duzo do czynienia ze Scaniami 4 i wg mnie sa to naprawde udane auta. Niestety generalnie z V nie mialem do czynienia (byly chyba tylko ze 2 sztuki) i z seria T rowniez. Jesli chodzi o zwykle 4 z silnikami rzedowymi to chyba wszystkie silniki byly stosunkowo udane. Najpopularniejszy to 420 i chyba do niej jest nawiecej czesci. Z typowych usterek to na pewno: rdzewiejaca rama, czeste awarie zaworku od przekladni zakresow i od polowek, dosc kosztowna wymiana lozysk przednich kol (wytrzymuja ok 800 000), dosc delikatne zawieszeni kabiny ale to raczej wina naszych kiepskiej jakosci drog - wiecej grzechow nie pamietam...
Nie obawialbym sie przekladni Opticruis - skrzynia jest identyczna jak manualna, rozni sie tylko wybierakiem ale z tego co wiem to niewiele osob potrafi ja naprawic.


Post Wysłano: 22 lut 2012, 0:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2008, 22:56
Posty: 861
GG: 35025070
Samochód: S-U-P-E-R

Cytuj:
z tego co wiem to niewiele osob potrafi ja naprawic.
Ale coraz więcej zakładów mechanicznych potrafi ją przerobić na zwykłego manuala. 3 lata temu +/- taka usługa na gotowo kosztowała 4.000 PLN :wink:


Post Wysłano: 09 sie 2012, 1:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 sty 2010, 15:25
Posty: 271
GG: 5598522
Samochód: M.A.N.
Lokalizacja: Gryfino

http://www.mascus.no/transport/containe ... qmsik.html
Co to za rodzaj skrzyni ? Pierwszy raz się z takim czymś spotykam..


Post Wysłano: 09 sie 2012, 8:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lip 2008, 9:52
Posty: 1626
GG: 1
Samochód: osobowy

Cytuj:
http://www.mascus.no/transport/containe ... qmsik.html
Co to za rodzaj skrzyni ? Pierwszy raz się z takim czymś spotykam..
Wrzuciłem na pewien hosting te foto skrzyni, bo kiedyś ogłoszenie zniknie, to przynajmniej będzie wiadomo o co chodzi ;) http://picturepush.com/public/8932149

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=hpiIWMWWVco


Post Wysłano: 09 sie 2012, 10:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 maja 2008, 22:32
Posty: 1482
GG: 6330420
Samochód: CLK Black Series
Lokalizacja: Warszawa

Pełny automat. Podobna skrzynia była montowana w Volvo na początku lat '90.

_________________
Cichanos und Gibon Internationale Spedition u. Logistik GmbH & Co. KG, Hamburg (D) member.


Post Wysłano: 08 wrz 2012, 18:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 sie 2006, 9:55
Posty: 402
GG: 12223752
Lokalizacja: Suwałki (DK8)

Post Wysłano: 08 wrz 2012, 21:23
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lut 2009, 18:30
Posty: 1755
GG: 1
Lokalizacja: Częstochowa SC

Traktor po Emons Group chyba oni takie Scanie mieli,fajnie to wygląda :D


Post Wysłano: 08 wrz 2012, 23:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 maja 2008, 21:25
Posty: 388
GG: 4287442
Samochód: Volvo V40
Lokalizacja: Wiązownica

Cytuj:
Scania "Buffalo Grill" znana choćby z Master Trucka :)
Obrazek
Taka informacja dotycząca tej Scanii, Scania została sprzedana, a na jej miejsce kupiony został nowy biały Stralis II. :roll:


Post Wysłano: 09 wrz 2012, 10:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 maja 2008, 22:32
Posty: 1482
GG: 6330420
Samochód: CLK Black Series
Lokalizacja: Warszawa

Cytuj:
Traktor po Emons Group chyba oni takie Scanie mieli,fajnie to wygląda :D
Jak ta Scania jeździła to jeszcze pod marką Van Huët ;)

_________________
Cichanos und Gibon Internationale Spedition u. Logistik GmbH & Co. KG, Hamburg (D) member.


Post Wysłano: 13 wrz 2012, 18:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 cze 2012, 17:39
Posty: 7

Dzień dobry. Mam pytanie do znawców pytanie. Czy Scania 124 360 była produkowana jeszcze w 2001 roku? Jeżeli nie, to do którego roku była produkowana ta wersja silnikowa, oraz jakie normy spełniała?

Interesuje mnie również porównanie spalania i awaryjności ze 124 420 z lat 2002-3.
Czy 360 będzie mniej awaryjna?


Bardzo proszę o odpowiedź.


Post Wysłano: 13 wrz 2012, 18:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lip 2008, 9:52
Posty: 1626
GG: 1
Samochód: osobowy

Cytuj:
Dzień dobry. Mam pytanie do znawców pytanie. Czy Scania 124 360 była produkowana jeszcze w 2001 roku? Jeżeli nie, to do którego roku była produkowana ta wersja silnikowa, oraz jakie normy spełniała?

Interesuje mnie również porównanie spalania i awaryjności ze 124 420 z lat 2002-3.
Czy 360 będzie mniej awaryjna?


Bardzo proszę o odpowiedź.
Euro2.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=hpiIWMWWVco


Post Wysłano: 14 wrz 2012, 19:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2006, 15:16
Posty: 372
Lokalizacja: z nienacka!!!

Cytuj:
Dzień dobry. Mam pytanie do znawców pytanie. Czy Scania 124 360 była produkowana jeszcze w 2001 roku? Jeżeli nie, to do którego roku była produkowana ta wersja silnikowa, oraz jakie normy spełniała?

Interesuje mnie również porównanie spalania i awaryjności ze 124 420 z lat 2002-3.
Czy 360 będzie mniej awaryjna?


Bardzo proszę o odpowiedź.
Owszem była produkowana, lecz nie można było jej zarejestrować w krajach UE... znam sztukę 360tki nówki sztuki kupionej w lutym 2002.
Więc raczej jest to "niszowe" autko, podobnie w CRO są Scanie 2008 E3.

_________________
ASS, GAS OR GRASS !!!
NOBODY RIDES 4 FREE !!!
Kat: A,B,C,E i reszta papierów, teraz tylko jazda.
Kanio najlebszo!


Post Wysłano: 15 wrz 2012, 13:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 cze 2012, 17:39
Posty: 7

Znalazłem jedną taką Scanię na allegro i umawiałem się z mechanikiem na oględziny. Jednak był zdumiony, że ten silnik produkowano w tym roku. 1,3 mln przebiegu, jeżeli prawdziwy, to powinien jeszcze trochę pociągnąć?


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 23 z 28 [ Posty: 547 ] Przejdź na stronę Poprzednia 121 22 23 24 2528 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: