Cytuj:
Nie zgodze sie z toba. W Scaniach czesto jest tak ze trzyma wlasnie komora od recznego a auto idzie jak najbardziej prosto i nie zapala sie po kilometrze. Ale np po przejechaniu 100 czy 200 km tarcza jest czerwona. Moze rowniez przepuszczac powietrze z komory od recznego do hamulca nozego. W Scani tez czesty przypadek. Metoda na sprawdzenie jest taka ze wykrecasz silownik, pompujesz powietrza na full, spuszczasz reczny i mierzysz suwmiarka ile wystaje bolec z silownika. Podchodzisz do auta za pol godziny i mierzysz ponownie. Jesli bolec wysunal sie to silownik do wymiany i po problemie.
Jeśli siłownik przepuszcza do komory od hamulca nożnego to słychać uciekające powietrze z modulatora EBS.
Ostatnio miałem przypadek że w Scanii padły 2 modulatory naraz przez co hamowały 2 koła w jednym momencie, lecz nie przez cały czas. Po wymianie modulatorów problem zniknął.