Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 17 wrz 2012, 17:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 cze 2008, 21:29
Posty: 809
GG: 6974206
Lokalizacja: PODLASIE

Koledzy mam pewien problem, otóż niedawno miałem grupę turystów. Miałem ich zawieść do Hotelu SPA. Rozpocząłem pracę o 9:00 turyści byli na miejscu o godzinie 13:00. Tam w hotelu wykręciłem prawie 12 h przerwy. Nasz autokar został pod hotelem a ja miałem zmienić się z innym kierowcą który wracał innym autokarem i tym autokarem miałem wracać znów na Podlasie. Tarczkę z autokaru wyjąłem i udałem się po przerwie w wyznaczone miejsce zmiany. Okazało się że autokar uległ awarii i nie mogłem im kontynuować jazdy więc podstawiono mi ponownie autokar którym z rana dowiozłem turystów do Hotelu a ludzi którzy wracali autokarem który uległ awarii przepakowano do tego autokaru którym rozpocząłem pracę.
Tu pojawił się problem otóż wsadziłem nową czystą tarczkę do autokaru którym rozpocząłem z rana pracę po 12 h odpoczynku. Autokarem odwiozłem grupę po czym zjechałem na bazę firmy. Wyjąłem tarczkę ponieważ wysłano mnie autem służbowym wraz z mechanikiem w miejsce awarii autokaru. Właśnie podczas awarii autokaru popełniłem wykroczenie ponieważ użyłem 2 tarczek w jednej dobie. Kiedy autokar został naprawiony dyspozytor wydał mi polecenie abym wykręcił 9 h przerwy i autokarem już naprawionym udał się po grupę turystów których poprzedniego dnia zawiozłem do hotelu SPA. Oczywiście popełniłem kolejny błąd ponieważ w autokarze do którego wsiadłem po naprawie wypisałem nową tarczkę i na niej zacząłem pracę po 9 h.
Czy jest szansa uporządkować jakoś ten bałagan z tarczkami. Dopiero zaczynam karierę w sumie za kółkiem i nie wiedziałem że przy zmianie aut wypisuje się tarczkę z tyłu. Wiem że to, iż zaczynam to żadne usprawiedliwienie ale cóż stało się. Kiedyś czytałem że jak wyrobie dzienny odpoczynek to niby mogę użyć nowej tarczki ale ile w tym prawdy nie wiem....

_________________
Pozdrawiam MAN Lion's Coach :)


Post Wysłano: 17 wrz 2012, 21:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 sty 2012, 14:06
Posty: 123
GG: 1
Samochód: DAF 105XF
Lokalizacja: Widnes

Zawsze robiłem każdy cykl praca-odpoczynek na osobnej tarczy, choć czasami wychodziło że drugi cykl zaczynałem tej samej doby. Nigdy problemu nie było. Co innego gdybyś nie miał pauzy a pisałbyś drugą czy trzecią tarczkę - wtedy jest nie cacy ;)


Post Wysłano: 17 wrz 2012, 21:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 cze 2008, 21:29
Posty: 809
GG: 6974206
Lokalizacja: PODLASIE

Cytuj:
Zawsze robiłem każdy cykl praca-odpoczynek na osobnej tarczy, choć czasami wychodziło że drugi cykl zaczynałem tej samej doby. Nigdy problemu nie było. Co innego gdybyś nie miał pauzy a pisałbyś drugą czy trzecią tarczkę - wtedy jest nie cacy ;)
Czyli nie mam aż tak wielkiej tragedii i w razie kontroli ITD jakoś uda mi się to wytłumaczyć... :roll:

_________________
Pozdrawiam MAN Lion's Coach :)


Post Wysłano: 17 wrz 2012, 22:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

Cytuj:
Zawsze robiłem każdy cykl praca-odpoczynek na osobnej tarczy, choć czasami wychodziło że drugi cykl zaczynałem tej samej doby. Nigdy problemu nie było. Co innego gdybyś nie miał pauzy a pisałbyś drugą czy trzecią tarczkę - wtedy jest nie cacy ;)
22 lata na międzynarodówce i w życiu nikt się do mnie nie przyczepił.Nawet jeżeli wymiata tarczy przypadała na godz 20:00 a ja po długiej pauzie ruszałem np o 13:00 wymieniałem tarczę.Służby kontrolne nawet były zadowolone,bo czas pracy\odpoczynku był niezwykle czytelny,nawet dla laika.

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Post Wysłano: 18 wrz 2012, 9:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 wrz 2006, 20:07
Posty: 162
GG: 958060
Lokalizacja: Żywiec

Panowie bo tak ma być :D Mówiąc w uproszczeniu każda tarczka na 1 okres jazdy i odpoczynku po nim, jeśli mówimy doba, to chodzi o dzienny okres pracy kierowcy a nie o dobę zegarową. Bo w takim wypadku musielibyśmy codziennie zmieniać tarczki o 24h, to przecież byłoby bez sensu.
Nie można używać 2 tarczek, ale w okresie 1 dnia pracy/jazdy kierowcy tzn. że np. jedziesz 5h autobusem nr 1 a potem siadasz na autobus nr 2 i wkładasz nową tarczkę, tak nie wolno! W takiej sytuacji zabierasz tarczkę odpowiednio rozpisujesz, z tyłu piszesz godzinę zmiany pojazdu i możesz jechać kolejne 4h. Jedynym wyjątkiem może być sytuacja, jeśli pojazdy mają różne rodzaje tachografów i tarczki nie pasują, wtedy trzeba poprostu opisać tarczki i wszystko jasne.


Post Wysłano: 18 wrz 2012, 10:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 cze 2008, 21:29
Posty: 809
GG: 6974206
Lokalizacja: PODLASIE

Cytuj:
Cytuj:
Zawsze robiłem każdy cykl praca-odpoczynek na osobnej tarczy, choć czasami wychodziło że drugi cykl zaczynałem tej samej doby. Nigdy problemu nie było. Co innego gdybyś nie miał pauzy a pisałbyś drugą czy trzecią tarczkę - wtedy jest nie cacy ;)
22 lata na międzynarodówce i w życiu nikt się do mnie nie przyczepił.Nawet jeżeli wymiata tarczy przypadała na godz 20:00 a ja po długiej pauzie ruszałem np o 13:00 wymieniałem tarczę.Służby kontrolne nawet były zadowolone,bo czas pracy\odpoczynku był niezwykle czytelny,nawet dla laika.
Piszecie jakoś kodami. Powiedzcie czy to co porobiłem ze swoimi tarczkami to duży błąd. To że wkładałem po 9 h odpoczynku nowe tarcze ?

_________________
Pozdrawiam MAN Lion's Coach :)


Post Wysłano: 18 wrz 2012, 16:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 maja 2012, 22:22
Posty: 22

Troche pogmatawales, ja sie szczerze mowiac zgubilem ;) Jesli w jednym okresie pracy uzywales dwoch tarczek, to grozi Ci mandat. Inaczej mowiac - jesli pomiedzy dwoma okresami dziennego odpoczynku (lub pomiedzy okresem dziennego odpoczynku a okresem tygodniowego odpoczynku) uzyles dwoch tarczek, to grozi Ci mandat. Ale z tego, co wywnioskowalem to chyba jest w porzadku :)


Post Wysłano: 20 wrz 2012, 19:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 cze 2008, 21:29
Posty: 809
GG: 6974206
Lokalizacja: PODLASIE

To co robić dziś w nocy wyjeżdżam na wycieczkę na Litwę lepiej schować te tarczki czy nie bo się boje trochę służb ITD na Litwie. Proszę podpowiedzcie??

_________________
Pozdrawiam MAN Lion's Coach :)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: