W tych silnikach D28 coś jest nie tak z sprężarkami powietrza siadają głowiczki, sam teraz walczę z głowiczkami założone nowe uszczelki w głowiczkach oraz przeszlifowane powierzchnie bo jakieś zwichrowane były
Jak to nie pomoże to trzeba będzie założyć nowe po około 500 zeta
Żeby się dostać do tego zaworu trzeba zdemontować zbiornik z chłodnicy, w prawym rogu jest króciec który wchodzi do chłodnicy z zbiornika w środku jest taki plastykowy kołeczek z główką i on zamyka przelot płynu z zbiornika do chłodnicy.
Zawór jest odpowiedzialny za odpowietrzenie chłodnicy. ciekawe czy chłodnica u góry jest gorąca jak się silnik grzeje.
Nie masz problemów z ogrzewaniem w kabinie przy zapowietrzonym układzie powinno czasami lecieć zimne powietrze z ogrzewania
Po tych objawach wszystko wskazuje na zapowietrzony układ, sprawdź najpierw sprężarkę. Pewnie twardnieją przewody na pracującym silniku/wzrost ciśnienia w układzie wodnym, Jeśli to samo będzie się działo przy odłączonym chłodzeniu sprężarki będzie padnięta uszczelka pod głowicą. Te same objawy miałem z wyrzucaniem płynu z zbiornika jak podła uszczelka po głowicą.