Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 03 paź 2012, 20:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 wrz 2006, 20:07
Posty: 162
GG: 958060
Lokalizacja: Żywiec

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
sugerujesz że zmienił ktoś silnik D20 common rail 430 na zwykły na pompie 460 :?: bo jakoś w to nie wierzę :wink:
a co w tym dziwnego ? euro 2 i e3 na pompie są duzo lepsze od tego syfu na common rail widziałeś jak odpala common rail w tga ? po 48h stania przy minus -20 ? I nie zobaczysz bo nie odpali :)
każdy common rail dłużej kręci rozrusznikiem ale zmiana z commonraila na zwykłą pompę to wymiana całej instalacji elektrycznej i komputera sterującego silnikiem zabawa nie warta świeczki :wink:
Ciężko mi się wypowiedzieć w tym temacie bo specjalistom nie jestem. Aczkolwiek silnik i całe auto ogólnie sprawuje się bez większych zarzutów. Jedynie dziwi mnie że na komputerze pokładowym pokazuje silnik 430/D2066. Natomiast po podłączeniu do komputera serwisowego wszystko gra i nie ma żadnych błędów.

A w temacie Visco. Jak wspominałem wymieniony, mimo że obudowa była 22 a nie 18 cm, ale mocowania pasowały. Niestety po podłączeniu do kompa wyświetla się błąd. No ale jutro sprawdzimy auto pod obciążeniem i wszystko będzie jasne. Liczę że będzie ok, a jeśli nie to przynajmniej mam już zdemontowane oryginalne Visco, więc może łatwiej uda mi się coś dopasować.


Post Wysłano: 05 paź 2012, 16:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Cytuj:
sugerujesz że zmienił ktoś silnik D20 common rail 430 na zwykły na pompie 460 :?: bo jakoś w to nie wierzę :wink:
a co w tym dziwnego ? euro 2 i e3 na pompie są duzo lepsze od tego syfu na common rail widziałeś jak odpala common rail w tga ? po 48h stania przy minus -20 ? I nie zobaczysz bo nie odpali :)
Opowiadasz, że nie da rady zapalic tga na mrozach :?: , ciekawe bo mi się udało co prawda z problemami do tego potrzebne dobre akumulatory i niema że nie zapali :mrgreen:


Co do wisco są przy najmniej z dwa rodzaje, jak byś mógł sczytać z silnika dokładny model silnika D2876 LF... to bym poszukał do niego wisco oraz podaj ilość łopat wentylatora i najlepiej średnice wentylatora jak ci się uda zmierzyć

Podejrzewam że wisco będzie takie same jak w 480 "wentylator termiczny 750mm l=1,26 9-łopoatkowy bw europa"
51.06630-0096 numer wisco :wink:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 12 paź 2012, 16:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 wrz 2006, 20:07
Posty: 162
GG: 958060
Lokalizacja: Żywiec

No i znowu muszę odświeżyć temat z nadzieją na uzyskanie jakiś podpowiedzi.

Niestety wciąż problem jest nierozwiązany. Pozwolę sobie streścić co i jak się działo:

- Na początku lata Manik zaczął się grzać
- Najpierw wymieniliśmy termostaty, jakoś w czerwcu, nie pomogło
- Następnie zgodnie z waszymi radami wyciągnęliśmy chłodnice, wyczyściliśmy i to pomogło, problem zniknął na 2 miesiące.
- Niestety we wrześniu auto znowu gotuje wodę przy podjazdach pod większe góry
- Wymieniłem Visco, najpierw dostałem zły model i zaraz po montażu na kompie pojawiły się błędy FFR
- Kilka dni temu zamontowałem już odpowiedni model, żadne błędy się nie wyświetlają, jednak auto wciąż się grzeje a jak twierdzi kierowca Visco się nie włącza nie ma najmniejszego hałasu.
- Dziś rano przy delikatnym przymrozku nie było problemu ale przy powrocie tą samą trasą około 15:00 mimo że i tak było raczej chłodno, auto ponownie zagotowało wodę

No i oczywiście pytanie co może być, co sprawdzić?? :)

Z góry bardzo dziękuje każdemu za pomoc.


Post Wysłano: 12 paź 2012, 16:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Pytanie czemu EDC nie załącza wentylatora skoro go nie słychać?

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 12 paź 2012, 17:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

Moze EDC widzi nieprawidlowa temperature??


Post Wysłano: 12 paź 2012, 21:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 wrz 2006, 20:07
Posty: 162
GG: 958060
Lokalizacja: Żywiec

Cytuj:
Pytanie czemu EDC nie załącza wentylatora skoro go nie słychać?
Cytuj:
Moze EDC widzi nieprawidlowa temperature??
Tak samo zacząłem się zastanawiać, że może komputer nie widzi że temperatura rośnie, tylko nie wiem czy faktycznie są jakieś czujniki za to odpowiedzialne.
Co więcej kilka miesięcy wcześniej zdarzyło się że 1-2 razy temperatura niepokojąco wzrosła, ale potem, nawet w tym samy dniu problem już się nie powtarzał, poprostu tak nagle z niczego się przygrzał nawet na pusto w Jordanowie, a potem parę miesięcy bez problemu.
Może jakaś wtyczka/kabel gdzieś nie stykała, a teraz już całkiem się rozleciała i nie przewodzi.
Pomyślałem że spróbuje poprostu na chwilę z kasety wypiąć wtyczkę od Visca, wtedy powinno się załączyć na stałe, tak samo jak w przypadku wyrwania kabla przez wiatrak.


Post Wysłano: 13 paź 2012, 7:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Czujnik temperatury masz nad pompą wtryskową, po prawej stronie od ręcznej pompki paliwa jest wkręcony na tą grubą rurę od góry

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 15 paź 2012, 14:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 wrz 2006, 20:07
Posty: 162
GG: 958060
Lokalizacja: Żywiec

Problem niestety wciąż nie rozwiązany, ale napiszę jakie mamy przypuszczenia co do powodów awarii, może się komuś przyda:

- Po pierwsze podejrzany jest czujnik, który podaje temp. do komputera żeby włączyć Visco. Chcemy to sprawdzić w momencie wzrostu temp czy da rady zatrzymać śmigło, pozatym przy dużym cieple powinno je skleić, a steruje tym też kabel idący z EDC, ale przy wypięciu go powinno skleić na amen. Dzięki temu będziemy wiedzieć czy czujnik daje info do EDC czy nie.

- Po drugie chłodnica, ale to chyba uda się sprawdzić gdy auto się zagrzeje czy chłodnica jest równomiernie gorąca szczególnie na dole, to nam powie czy jest w pełni drożna. Pozatym dla pewności umyjemy ją znowu, mimo że było to robione 2 mies. temu

- Po trzecie recyrkulator spalin, może jest nieszczelny i wrzuca gorące spaliny do układu chłodzenia, dodatkowo ten mały siłowni czek od EGR, czasami ma delikatną nieszczelność.

- Po czwarte pompa woda, która nie cieknie ale podobno może się ona ślizgać i wtedy nie jest wydajna w 100%. Więc może gotować wodę w bloku, podczas gdy w chłodnicy wodą będzie jeszcze ok.

No i może coś dorzucicie, nie tylko dla mnie ale też dla innych osób, które w przyszłości mogą mieć podobne problemy.

Oczywiście jestem otwarty na każdą pomoc i sugestie. Dzięki :)


Post Wysłano: 15 paź 2012, 17:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

jak odlaczysz kabel od visco to visco powinno chodzic caly czas. To jest takie zabezpieczenie gdyby instalacja nawalila.


Post Wysłano: 15 paź 2012, 19:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 wrz 2006, 20:07
Posty: 162
GG: 958060
Lokalizacja: Żywiec

Cytuj:
jak odlaczysz kabel od visco to visco powinno chodzic caly czas. To jest takie zabezpieczenie gdyby instalacja nawalila.
Też tak słyszałem że gdyby np. zatarło łożysko i wyrwało kabel to powinno się skleić na stałe, ale dzisiaj dźwigłem kabinę, wypiąłem ten kabelek i nic się nie stało.
Tylko że było to robione na zimnym silniku, auto stało od piątku. Więc może musi mieć jakąś konkretniejszą temperaturę, żeby skleiło przy wypięciu kabla.
Visco jest nowiutkie, oryginalne Man-owskie i na 99% pasuje bo najmniejszego błędu nie pokazuje. Jedynie podczas wypięcia kabla pojawił się błąd EDC 03088-05 tj. czujnik ciśnienia doładowania, a po wpięciu odrazu znikł.

Nawet tak sobie kombinowałem, że można by w kabinie zrobić prowizoryczny wyłącznik na tym kabelku i wtedy podczas jazdy pod górę wyłączyć go. Jeśli Visco by się skleiło a auto nie zagrzało to wiemy że normalnie nie klei i jest problem z jego załączaniem przez EDC. A jeśli mimo to auto by się zagrzało to wiadomo że Visco jest ok, a problemu trzeba szukać gdzieś indziej.


Post Wysłano: 15 paź 2012, 22:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

wszystko fajnie pieknie to co piszesz z jednym wyjatkiem ze viscosprzeglem nie steruje EDC a sterownik FFR. I byc moze tutaj jest odpowiedz na twoj problem. Co do opisu bledu EDC to ten ktory podales jest poprawny ale nie wiem co on ma wspolnego z viskiem. A przynajmniej nie powinien miec nic wspolnego.

A wracajac do tematu to FFR steruje viscosprzeglem poprzez 2 pinowa wtyczke gdzie pin 1 to przewod 31000 (masa) oraz pin 2 to sygnal PWM z FFR przewod 61304 (FFR styk 4/16) . Tak jak pisalem wczesniej visco odlaczone od zasialania powinno byc zalaczone caly czas aby nie doszlo do przegrzania silnika na skutek usterki elekrycznej obwodu viscosprzegla. Byc moze magicy ktorzy kiedys cos grzebali u ciebie w samochodzie podlaczyli visco pod stale zasilanie idac z EDC wlasnie na czujnik doladowania i tym sposobem visco sie nigdy nie zalacza a silnik sie przegrzewa.


Post Wysłano: 19 paź 2012, 0:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 kwie 2006, 18:42
Posty: 227
Lokalizacja: MAŁOPOLSKA

Witaj

Recylkurator EGR możesz odpuścic gdyż on do temperatury nie ma nic choć moze byc przyczyna ubytku wody.... pompe wody warto sprawdzic tak jaki termostaty (wymienic dla pewności), sprawdż równierz zawór na chłodnicy, jeśli nie ma zadnych błędów to raczej czujniki sa w porzadku (man pod tym względem jest bardzo czuły), choc mozesz auto sprawdzić Mancatem.

Powodzenia

_________________
Mój uśmiech jest bezcenny za wszystkie inne zapłacisz kartą VISA :):)
>>>>V8POWER<<<<
MOC JEST BOGIEM PRĘDKOŚĆ NAŁOGIEM QUATTRO ZABAWĄ A TURBO PODSTAWĄ


Post Wysłano: 19 paź 2012, 7:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
sprawdż równierz zawór na chłodnicy
Możesz napisać gdzie dokładnie znajduje się ten zawór :?:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: