Cytuj:
No to teraz trochę się narobi bałaganu. Właściciel, kierowca, diagnosta. Podejrzewam, że gdyby złapali normalnie ciągnięte ciągnik+naczepa+przyczepa, kazali by rozłączyć i jakiś tam mandat nałożyliby. A tak to ładny kanał.
Z innej strony, widać tutaj wyraźnie ograniczenia narzucone przez prawo. Zabija wszelką kreatywność konstruowania pojazdów, a wspiera jedynie kreatywne kombinowanie. Nie znam holenderskiego prawa, ale te cyrkowozy różne, które oni ciągają, potrafią być zaskakujące. Zresztą na przykładzie tej naczepo-przyczepy widać, że można tworzyć ciekawe rozwiązania techniczne niosące zapewne korzyści (nie wiem z jakiego kraju pochodzi pomysł). Jednocześnie taki zestaw zapewne spełnia najważniejsze założenia, czyli gabaryty, tonaż i naciski na osie.
Tak szczerze mówiąc to dla mnie jest to totalnym idiotyzmem - no ok, niech już ta naczepa ma 2 blachy ale niech będą takie same ( oczywiście jedno OC i jeden DR ). Przecież drugiej części naczepy nie da się podłączyć do innego ciągnika i gdzieś z nią pojechać, może co najwyżej stać pod rampą czy parkingu jakimś. Ale oczywiście lepiej jest skomplikować wszystko, jak to u nas często bywa... A samo to rozwiązanie jest mega dobre, inteligentny człowiek musiał to wymyślić