Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]
Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

W końcu tez mnie dopadło i skończyły mi się pomysły, silnik to D2876LF12
Na początku zacznę od tego że ponad rok temu padła uszczelka pomiędzy blokiem silnika a obudową pośrednią pompy wodnej, przez co płyn poszedł do miski olejowej przez to mógł się przegrzać silnik.
Obecnie ubywa około 1 litra płynu na 1000km i dostaje się kompresja do układu chłodzenia.
Na zimnym silniku wyraźnie czuć jak się dostaje kompresja przy rozgrzanym silniku jak by się coś uszczelniało. Jest to tak małe ciśnie że zawór bezpieczeństwa w korku zbiornika wyrównawczego się nie otwiera.
Na zimnym silniku poziom płynu sie podnosi po zapaleniu silnika oraz pieni się płyn, na rozgrzanym silniku płyn jest czysty bez piany

ObrazekObrazek

Płyn jest czysty oraz brak śladów oleju w płynie, jaki zapach powinien mieć płyn jak by się przedostawały spaliny do układu chłodzenia?
Olej w silniku ubywa i jego stan się nie podnosi, ale podejrzewam że tam się przedostaje płyn i zdąży na bieżąco odparować z silnika
Gdyż nie mam pojęcia gdzie ubywa płyn chłodzący, dodam że EGR jest odłączony i zaślepiony

Według mnie są trzy opcje padła głowica w sprężarce powietrza ale zero śladów płynu w układzie pneumatycznym, jedynie po odkręceniu wkładu osuszacza było widać taki zielonkawy olej. Przy spuszczaniu powietrza przez osuszacz nie poleci ani kropla wody
Na koniec pozostaje uszczelka pod głowicą lub tuleja?. Jakie są objawy pękniętej tulei cylindrowej bo nigdy nie miałem takiego przypadku?
Nie chce w ciemno rozbierać pół silnika a skończyły mi się pomysły co go boli :]
Żeby było śmiesznie do 480 uszczelka pod głowice kosztuje ponad dwie stówy a do 460 niecałą stówe inna grubość szpilek do głowicy :/

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Ostatnio zmieniony 25 lis 2012, 23:05 przez MAN, łącznie zmieniany 1 raz.

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 paź 2009, 19:00
Posty: 277
GG: 9151637
Samochód: MOBILNE SERWISY
Lokalizacja: KATOWICE

Ciężko powiedzieć, na początek wymieniłbym głowiczki sprężarki bo bardziej na to mi wygląda i tańszy koszt. W tulei może być mikro dziurka od wżeru i takie właśnie będą ubytki wody. Jest to niestety spotykane w d28, ostatnio robiłem to u szwagra w 410 i tracił płyn około 3-4l / 1500 km i był wżer w tulei ale niewidoczny gołym okiem po zdjęciu głowic.

_________________
MOBILNE SERWISY SAMOCHODOWE NATYCHMIASTOWE WYJAZDY NOWA STRONA : http://WWW.LEKRE.PL
Filmy z mobilnego serwisu:
https://www.youtube.com/watch?v=SiZi54F ... el&list=UL
NAPRAWY INSTALACJI ELEKTRYCZNYCH KOMPUTEROWA DIAGNOSTYKA
REGENERACJA ZAWORÓW APM (EL1100) ECAM APS


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Przez 20 lat styczności z manami nie miałem problemu z tulejami. W tej 410 ściągałeś wszystkie tuleje w ciemno i dopiero po wyciągnięciu tulei było widać wżery?
Też tak myślę żeby zacząć od sprężarki powietrza. Miałem odłączony układ chłodzenia od sprężarki i podłączony wąż z wodą i co jakiś czas wylatywały bąbelki powietrza z układu chłodzenia sprężarki tylko nie jestem pewien czy te bąbelki pochodziły z sprężarki czy z nie szczelności na połączeniu sprężarki z wężem gumowym. Bo to tak wyglądało jak by się zbierało powietrze w głowicy i dopiero jak się dużo nazbierało to wyleciało chwile leciała czysta woda bez bąbelków i po jakimś czasie znów leciały bąbelki z wodą z sprężarki

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 paź 2009, 19:00
Posty: 277
GG: 9151637
Samochód: MOBILNE SERWISY
Lokalizacja: KATOWICE

Dlatego bardziej sprężarkę obstawiam, w 410 wyciągałem wszystkie bo nie były za ciekawe ale dopiero po wyjęciu zauważyłem na jednej od zewnętrznej strony mocniejszy wżer i jak silnik się zagrzał to zaczynało płyn brać, podpinaliśmy wcześniej ciśnienie pod zbiornik wyrównawczy na 2 dni i płyn nie uchodził ale co jechał w trasę to pobierał. Jeszcze jedna możliwość to wlać barwnik uv (ten do klimy) do układu i spradzić po trasie , może się okazać że korki na zbiorniku wyrównawczym do wymiany albo czynnik pokaże się na osuszaczu lub w innym miejscu

_________________
MOBILNE SERWISY SAMOCHODOWE NATYCHMIASTOWE WYJAZDY NOWA STRONA : http://WWW.LEKRE.PL
Filmy z mobilnego serwisu:
https://www.youtube.com/watch?v=SiZi54F ... el&list=UL
NAPRAWY INSTALACJI ELEKTRYCZNYCH KOMPUTEROWA DIAGNOSTYKA
REGENERACJA ZAWORÓW APM (EL1100) ECAM APS


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Masz retarder czy tam intarder? Many i Dafy mają skrzynie i retardery ZF'a i mieliśmy coś co objawiało się podobnie. Padła chłodnica płynu chłodzącego przy retarderze. Pomógł oczywiście Łukaszmechanik. Żeby sprawdzić czy to to musisz odkręcić korek spustowy oleju w skrzyni i zobaczyć czy zamiast czystego oleju nie leci taki właśnie syf jak masz w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego :)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

To nie jest syf w zbiorniczku tylko spieniony płyn chłodzący, tak sobie myśle że już tyle dolałem płynu jakby puszczała chłodnica od intardera to by już górą przez od powietrznik w skrzyni biegów wylatywał olej

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

patrząc po objawach to wygląda na sprężarkę tak jak marek napisał.
gdzieś na forum podawałem telefon do człowieka który zajmuje się naprawami sprężarek poszukaj i zadzwoń.
umówisz się na giełdzie na wymianę głowicy sztuka za sztukę i pojedziesz dalej.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 paź 2009, 19:00
Posty: 277
GG: 9151637
Samochód: MOBILNE SERWISY
Lokalizacja: KATOWICE

Jak będziesz chciał sprawdzone i oryginale głowiczki sprężarki lub cały kompresor to daj znać bo również regenerujemy.

_________________
MOBILNE SERWISY SAMOCHODOWE NATYCHMIASTOWE WYJAZDY NOWA STRONA : http://WWW.LEKRE.PL
Filmy z mobilnego serwisu:
https://www.youtube.com/watch?v=SiZi54F ... el&list=UL
NAPRAWY INSTALACJI ELEKTRYCZNYCH KOMPUTEROWA DIAGNOSTYKA
REGENERACJA ZAWORÓW APM (EL1100) ECAM APS


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Wracając do tej 410 to jak wyglądał stan oleju, przybywał stan czy nie było śladu po płynie chłodzącym

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 paź 2009, 19:00
Posty: 277
GG: 9151637
Samochód: MOBILNE SERWISY
Lokalizacja: KATOWICE

Olej idealny nie było śladu i nie przybywało.

_________________
MOBILNE SERWISY SAMOCHODOWE NATYCHMIASTOWE WYJAZDY NOWA STRONA : http://WWW.LEKRE.PL
Filmy z mobilnego serwisu:
https://www.youtube.com/watch?v=SiZi54F ... el&list=UL
NAPRAWY INSTALACJI ELEKTRYCZNYCH KOMPUTEROWA DIAGNOSTYKA
REGENERACJA ZAWORÓW APM (EL1100) ECAM APS


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: