Autor
Wiadomość
Tytuł: Re: Hakowce
Post Wysłano: 24 mar 2011, 19:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 kwie 2010, 18:08
Posty: 120
Samochód: Scania 124L 400 KM
Lokalizacja: Dębiny/Lublin

Właśnie o to mi chodziło. Dziękuje za pomoc. POZDRAWIAM

_________________
16 biegów, 500 koni, 40 ton za sobą... To jest piękne... SCANIA :)
Ten kto jedzie MAN-em ten jest Panem ;)
http://www.fotosik.pl/u/mctraker


Tytuł: Re: Hakowce
Post Wysłano: 17 lip 2011, 0:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2007, 23:22
Posty: 50
GG: 0
Lokalizacja: Wrocław

A wymyślił ktoś już ładny patent, żeby w scanii było widać hak przy podjeżdżaniu do kontenera ;> ??

_________________
http://picasaweb.google.pl/bartosz.kurc ... yOSobieRiC


Tytuł: Re: Hakowce
Post Wysłano: 07 sie 2011, 11:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 19 lis 2007, 15:02
Posty: 466
Lokalizacja: war-maz

koledzy jaka firma w Polsce produkuje kontenery hakowe ale skrzynie, taka normalna z burtami na boku i tyle, cos takiego

Obrazek



zdjęcie allegro.pl

_________________
Nie rabotajesz, to i nie kuszajesz:)


Tytuł: Re: Hakowce
Post Wysłano: 07 sie 2011, 16:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lis 2006, 18:57
Posty: 1697
Samochód: Opel Insignia ST
Lokalizacja: Spręcowo, ok. Olsztyna

Cytuj:
koledzy jaka firma w Polsce produkuje kontenery hakowe ale skrzynie, taka normalna z burtami na boku i tyle, cos takiego

Obrazek



zdjęcie allegro.pl
W ofercie Metalkopu powinno coś być. Mamy kontener z HDS ich produkcji, parę tradycyjnych również i nie narzekamy.

_________________
Solaris Urbino 18 '17


Tytuł: Re: Hakowce
Post Wysłano: 11 lip 2012, 14:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lis 2011, 14:02
Posty: 64
GG: 0
Samochód: mercedes 2222

Witam, czy orientuje się ktoś jak ma się połączenie hakowca i beczki asenizacyjnej?? Myślę nad tym dość intensywnie i nie wiem sam. Szukałbym samochodu o dość dużej ładowności- chce włożyć beczkę 16 000 litrów. czyli jakieś 18 ton ładowności. Znacie może jakieś tego typu samocody. A piszę o hakowcu ponieważ chciałbym też zakładać kiper i wozić żwir, gdyby nie było roboty na nieczystości. Co myślicie o tym pomyśle??


Tytuł: Re: Hakowce
Post Wysłano: 11 lip 2012, 17:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 cze 2011, 23:31
Posty: 184
GG: 3477552
Samochód: MAN 12.224 Sprinter 412 Atego 1528

http://allegro.pl/volvo-fh12-380-8x2-ha ... 32154.html

Na upartego można poszukać ponad 500 konnego 8x4 i kupić 3 osiowa przyczepę hakowa na bliźniakach.
I prawie legalnie przewozić 40 ton żwiru(prawie mam na myśli nie przekroczyć 8 ton na oś) przyczepe zostawiasz na przezd placem budowy kiprujesz z samochodu ściągasz kontener i zabierasz ten z przyczepy co prawda dużo roboty ale się opłaca


Tytuł: Re: Hakowce
Post Wysłano: 18 lip 2012, 9:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 gru 2010, 12:47
Posty: 148
GG: 2982986
Samochód: Veicolo Italiano
Lokalizacja: EP

Cytuj:
chce włożyć beczkę 16 000 litrów
Akurat takiej nie widziałem ale widziałem 4-osiową Scanie z cysterną na ok.10 000 l właśnie pracującą z urządzeniem hakowym prawdopodobnie Multilift czyli HIAB.
Pomysł moim zdaniem jak najbardziej trafny, przede wszystkim uniwersalny i praktyczny.
Co jak co ale podwozie to takiej beczki i skrzyni musi być wytrzymałe i o dużej ładowności - bezwzględnie.
A blokowanie skrzyni ładunkowej w tylnych ryglach to już tylko zaleta :)

_________________
Kat. B - 2012
Wózki kat. II WJO - 2013
Kat. C, C+E, KW - 2023
Szeroko pojęty TRANSPORT - to część mojego życia


Tytuł: Re: Hakowce
Post Wysłano: 29 lis 2012, 19:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lis 2012, 19:34
Posty: 7

Obrazek
Obrazek

Zdjęcie samochód z przyczepą, tu akurat do krwi, załadunek (podciśnienie) jak w asenizacyjnej
Pojemności nie pamiętam teraz, jutro zobaczę to napisze wieczorem, zbiornik z nierdzewnej stali 304 rama ocynkowana


Tytuł: Re: Hakowce
Post Wysłano: 09 gru 2012, 12:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 gru 2012, 22:10
Posty: 51
Samochód: Za młody jeszcze :D

Sprawdziłeś już Torog ?

_________________
Nauka w szkole to nic... Nauka w ciężarówce to coś!


Tytuł: Re: Hakowce
Post Wysłano: 12 gru 2012, 21:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lis 2012, 19:34
Posty: 7

to były 11 000L. każda z beczek


Tytuł: Re: Hakowce
Post Wysłano: 17 sty 2013, 0:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 cze 2011, 23:53
Posty: 59
GG: 1
Samochód: Mercedes 917
Lokalizacja: Gdańsk

Interesuje mnie, jak wygląda specyfika pracy na hakowcach przy wywozie gruzu i odpadów komunalnych?

Chodzi mi głównie o takie sprawy:
- W jaki sposób naliczane jest wynagrodzenie? Od kontenera, za godziny, czy stała pensja?
- Macie stałe godziny pracy, czy jest powiedzmy X kontenerów do przewiezienia i wszystko zależy jak się wyrobicie?
- Ile tak mniej więcej dziennie kontenerków trzeba przewieść?
- Czy jest duża presja czasu?

Ewentualnie jakieś inne rzeczy, o których należy wiedzieć?


Tytuł: Re: Hakowce
Post Wysłano: 17 sty 2013, 16:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 cze 2007, 19:26
Posty: 109
GG: 5995409
Samochód: E220 Coupe
Lokalizacja: Warszawa

Te cztery pytania to zależy konkretnie od firmy, do której startujesz. Są firmy, gdzie masz pełny etat, dodatkowo płatne z kursu plus kilometrówka i wszystko legal, a są takie gdzie masz minimum na umowie i resztę pod stołem a latasz 24h, więc ciężko wróżyć gdzie masz szansę się zaczepić. U mnie jest etat minimum plus dodatek od kursu, kilometrówka no i nadgodziny, nocny czas pracy itd.. i wszystko na legalu, więcej jak 8-10h nie masz prawa jechać ale wielu kierowców ma przeszłość w firmach-krzakach i uszy więdną od ich wspomnień.
Na pewno nauczysz się skrótów po mieście bo tak czy inaczej czas to pieniądz no i manewrowanie "na milimetry" też normalka. Trochę skakania dookoła pojemnika z siatką, żeby odpady dowieźć na bazę a nie zostawić po drodze, nauka fruwania kabiną nad ziemią jak się trafi ciężki temat do dźwignięcia.

_________________
W124 220CE - dla smaku.


Tytuł: Re: Hakowce
Post Wysłano: 27 sty 2013, 23:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 lut 2009, 15:27
Posty: 77
GG: 0
Samochód: osobówka
Lokalizacja: Przedmieścia Krakowa

Witajcie

Mam takie pytanie, jakie trzeba mieć uprawnienia zeby pracować na hakowcu ????
to się łapie pod HDS czy trzeba jeszcze jakieś inne wynalazki mieć na to ????
i ewentualnie gdzie takie można zrobić w krakowie ????

Pozdrawiam

_________________
Jak przyjdzie ochota to i pies kota, wyłomota


Tytuł: Re: Hakowce
Post Wysłano: 28 sty 2013, 0:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lis 2006, 18:57
Posty: 1697
Samochód: Opel Insignia ST
Lokalizacja: Spręcowo, ok. Olsztyna

Nie trzeba mieć żadnych uprawnień poza prawem jazdy i KW. Jeśli na hakowcu zamontowany jest HDS, to trzeba mieć kurs obsługi HDS, to wszystko.

_________________
Solaris Urbino 18 '17


Tytuł: Re: Hakowce
Post Wysłano: 28 sty 2013, 16:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 lut 2009, 15:27
Posty: 77
GG: 0
Samochód: osobówka
Lokalizacja: Przedmieścia Krakowa

Cytuj:
Nie trzeba mieć żadnych uprawnień poza prawem jazdy i KW. Jeśli na hakowcu zamontowany jest HDS, to trzeba mieć kurs obsługi HDS, to wszystko.
A ja przeglądałem na tym forum oferty o pracę i widziałem ze gość miał w CV wpisane uprawnienia na hakowca do 10 ton
kojarzysz o co to mogło chodzić skoro mówisz ze nie potrzeba nic poza prawkiem i KW ???

_________________
Jak przyjdzie ochota to i pies kota, wyłomota


Tytuł: Re: Hakowce
Post Wysłano: 01 lut 2013, 14:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2604
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

A czy jest tu ktoś kto potrafi podpowiedzieć na co uważać, czego unikać podczas jazdy hakowcem z przyczepą?

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Tytuł: Re: Hakowce
Post Wysłano: 01 lut 2013, 18:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 cze 2007, 19:26
Posty: 109
GG: 5995409
Samochód: E220 Coupe
Lokalizacja: Warszawa

Na pewno pilnować zabezpieczenia kontenera na przyczepie. W miarę możliwości przy załadunku na przyczepę kłaść ten lżejszy/ ze środkiem ciężkości niżej położonym. Poza tym sama jazda jak każdym innym zestawem.

_________________
W124 220CE - dla smaku.


Tytuł: Re: Hakowce
Post Wysłano: 01 lut 2013, 20:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 sie 2010, 18:21
Posty: 134
GG: 1
Samochód: Premium 460

-Unikaj stawania pod wszelkiego rodzaju przewodami idącymi górą, żebyś ich nie ściągnął razem z kontenerem
-Stawaj tak żebyś miał wystarczająco miejsca żeby dojechać do przyczepy(niestety inni kierowcy nie biorą poprawki na to że jakoś musisz dojechać pod kontener i zastawią Cię na ciasno z dwóch stron)
-Stawaj tak żeby żadne z kół samochodu i przyczepy nie było w znacznym dołku bo wtedy ciężki kontener chce przewrócić samochód.
-Uważaj żeby nie dojechać zbyt blisko do przyczepy i nie porozbijać kloszy.
-Pilnuj blokady kontenera, jeśli masz ją pneumatyczną to zamknie się gdy zabraknie powietrza.
-Nigdy nie kładź kontenera na dyszel przyczepy, żeby go nie skrzywić i nie pourywać kabli/przewodów.
-Mając przyczepę na obrotnicy, przy spinaniu patrz żebyś jechał równo w stosunku do przedniej osi, a nie całej przyczepy. Łatwiej jest się pospinać zostawiając przyczepę w pozycji wyprostowanej.
-Jeśli miałbyś problem z podniesieniem wajchy zaczepy warto cofnąć, podciągnąć, zluzować hamulce przyczepy, ew pomóc sobie rurką.
-Zawsze gdy się rozpinasz podkładaj kliny pod koła. Widziałem już uciekające przyczepy :P

Sama jazda z przyczepą jest przyjemna, jeśli pamiętasz o wysokim środku ciężkości.
Podczas ciasnych skrętów przód przyczepy wychodzi na zewnątrz łuku.
U mnie przy 3 osiowej solówce, z podniesioną ostatnią osią i długim zwisem przyczepa wyjeżdża przodem na zewnątrz na szerokość bliźniaczego koła.


Tytuł: Re: Hakowce
Post Wysłano: 01 lut 2013, 20:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 wrz 2009, 16:06
Posty: 651
GG: 1
Lokalizacja: Elbląg

Nie każdemu idzie cofanie takim zestawem to i niech se znajdzie miejsce do zawracania :mrgreen: . Parę razy utknąłem że przyczepę przodem auta wypychałem :wink:


Tytuł: Re: Hakowce
Post Wysłano: 01 lut 2013, 21:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lis 2006, 18:57
Posty: 1697
Samochód: Opel Insignia ST
Lokalizacja: Spręcowo, ok. Olsztyna

Jeśli będziesz wciągał na samochód ciężki kontener, przez co będzie podnosił się przód samochodu, a będzie on wyposażony w belkę podporową (zamocowaną między osią wleczoną a tyłem auta/zderzakiem), to warto ją opuścić. Przy wkładaniu kontenera na przyczepę pamiętaj, żeby samochód stał idealnie prosto względem przyczepy. Przed wciągnięciem kontenera sprawdź, czy tylne drzwi są zabezpieczone i ew. czy siatka/plandeka jest dobrze zapięta, bo tego lubi czepiać się ITD.

_________________
Solaris Urbino 18 '17


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: