Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 paź 2012, 19:09
Posty: 37
Samochód: Scania R

Po dwóch dniach postoju zamarzły mi jednocześnie dwa przewody powietrzne między sprężarką a osuszaczem. Po rozebraniu wymieniłem też osuszacz. Temperatura w nocy pierwszego dnia -10 a drugiego dnia -6. Może ktoś się orientuje w jaki sposób dostała się tam woda i co zrobić, żeby na przyszłość tego uniknąć?


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Chyba to taka uroda Scanii w Premiumkach nie zamarzają.
Te przewody co zamarzły to elastyczne?
Jak spotkam znajomego zapytam co zrobił by nie mieć z tym problemów.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Cytuj:
Chyba to taka uroda Scanii w Premiumkach nie zamarzają.
Co Ty bredzisz człowieku.

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Cytuj:
Chyba to taka uroda Scanii w Premiumkach nie zamarzają.
Co Ty bredzisz człowieku.
"ostatniej" zimy gdy były duże mrozy właśnie u znajomego w Scaniach serii "G" zamarzały te przewody wtedy miał chyba 4 pojazdy, a w moim sprzęcie nie chciały zamarznąć mimo że mój ma dużo większy przebieg.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Ja stojąc na Podlasiu przy -25 nie miałem jakichkolwiek problemów z układem pneumatycznym Scanii.

Jak kto dba, tak ma.

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Widzisz tylko u kolegi SCANIA4 mowa o dbaniu nie ma nic do rzeczy.
Zamarzły mu przewody między sprężarką a osuszaczem więc tam gdzie jeszcze ma prawo być wilgotne powietrze.
Czasami przyczyną może być bardzo duża różnica temperatur - bardzo ciepłe jest tłoczone w układ gdzie w chłodnicy ulega gwałtownemu schłodzeniu, a potem to już niedługo potrzeba by wytworzył sie korek lodowy.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 paź 2012, 19:09
Posty: 37
Samochód: Scania R

Tak się zastanawiam, może to wina filtra powietrz,a może być naprzykład wilgotny. Najlepiej jak go wymienię bo nie wiem kiedy był wymieniany, bo nie dawno nabyłem ten pojazd.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 paź 2012, 19:09
Posty: 37
Samochód: Scania R

Dzisiaj znowu zamarzł przewód po jednej nocy. Filtr powietrza wymieniłem, zastanawiam się jaka jest przyczyna bo mróz był nieduży -7 stopni. Może przy wlocie powietrza do filtra powinna być jakaś zaślepka bo jak się jezdzi to wpada tam śnieg i jest zasysane mokre powietrze?


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

Wlot powietrza powinien isc z gory pod prawym polikiem aż pod maske w oklolicach podszybia. Jestes pewien ze zadnych elementow nie brakuje?? Gdzie ci dokladnie zamarza??


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 paź 2012, 19:09
Posty: 37
Samochód: Scania R

Wczoraj zamarzła ta metalowa spirala zaraz za sprężarką a poprzednio zamarzły gumowe przed samym osuszaczem. Własnie sie zastanawiam czy nic tam nie brakuje w układzie dolotowym. Może przysłonić ten wlot podczas opadów tak żeby tylko mogła ciągnąć powietrze.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Podejrzewam że jeśli by wlot powietrza miał z tym jakiś związek, to filtr powietrza już dawno by Ci zamarzł.

W starszych wersjach nie było nad tym wlotem żadnych kratek ani osłon.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2011, 21:01
Posty: 277
GG: 0

Kiedyś rozmawiałem z kierowcą który jeździ na wschód scanią 4 i mi mówił że na przewodzie do osuszacz jest kolanko które trzeba wyrzucić, dołożyć przewód który trzeba puścić większym łukiem i będzie ok. Zaznaczam że nie jestem użytkownikiem scani tak że temat znam tylko z widzenia i słyszenia.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 paź 2009, 19:00
Posty: 277
GG: 9151637
Samochód: MOBILNE SERWISY
Lokalizacja: KATOWICE

Woda w układzie jest wynikiem źle działąjącej podstawy osuszacza, w scani 4 małe koszta, w R, premium dxi i tga regenerujemy w dobrej kasie. W tej sytuacji do wymiany podstawa osuszacza

_________________
MOBILNE SERWISY SAMOCHODOWE NATYCHMIASTOWE WYJAZDY NOWA STRONA : http://WWW.LEKRE.PL
Filmy z mobilnego serwisu:
https://www.youtube.com/watch?v=SiZi54F ... el&list=UL
NAPRAWY INSTALACJI ELEKTRYCZNYCH KOMPUTEROWA DIAGNOSTYKA
REGENERACJA ZAWORÓW APM (EL1100) ECAM APS


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

Cytuj:
Woda w układzie jest wynikiem źle działąjącej podstawy osuszacza, w scani 4 małe koszta, w R, premium dxi i tga regenerujemy w dobrej kasie. W tej sytuacji do wymiany podstawa osuszacza
Taaaa, w szczegolnosci ze koledze zamarza za spreżarka a przed osuszaczem...


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 paź 2012, 19:09
Posty: 37
Samochód: Scania R

Dzisiaj znowu były problemy, dodatkowo przestała działać kontrolka Air Brake. Nie świeci się na desce oraz brakuje charakterystycznego dzwięku przekaźnika, który wcześniej zawsze występował przed nabiciem powietrza. Gdzie szukać usterki?


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

kontrolke oraz buzzer wlacza stycznik umieszczony pod lewym polikiem nad czujnikami cisnienia dla 1 i 2 obwodu


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 paź 2011, 16:53
Posty: 9
GG: 34126295
Samochód: Golf III Opel Combo
Lokalizacja: Biała Podlaska

Cześć w naszej Scanii Też był taki problem ze przyłapywało powietrze nie pomogła wymiana osuszacza dopiero po wlani do układu Płynu Firm Wabco .I teraz scania lata na Kazachstan jak cała nasza flota i nie ma problemów A tam temperatura spada nawet do -40C


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: