Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 25 gru 2012, 21:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Miksol się lało przy oleju opalowym żeby było smarowanie pompy i wtrysków :D

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Post Wysłano: 26 gru 2012, 16:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6328
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
Benzyna jak najbardziej ok ale ponoc im nowsze systemy wtrysku tym bardziej jest to niewskazane ponoc pompowtryski lub common rail sa delikatne i moze im bena szkodzic, sam dolewalem benzyny do cursora na pompowtrysku i jest ok.
przypominam, że nim w samochodach z silnikami Diesela pojawiły sie systemy zasilania CommonRail już 20 lat był elektroniczny wtrysk paliwa i jakoś benzyna temu nie szkodzi. również współczesne silniki benzynowe mają wysokie wymagania co do paliwa i jest OK.

natomiast olej opałowy od ON różni się tylko akcyzą, a nie słyszałem jeszcze aby akcyza smarowała pompy wtryskowe. wypróbowałem przez okres 3 lat pompę wtryskową rotacyjną Boscha bez Miksolu i bez skutków ubocznych.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 26 gru 2012, 19:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2012, 11:58
Posty: 103
GG: 2164700
Samochód: W202
Lokalizacja: Włodawa

W byłej firmie dolewałem z innymi kierowcami miksolu do ropy w nowych ciągnikach i nowych agregatach chłodniczych, po kilku latach na i bez miksolu słychać było różnice w pracy diesla w chłodni.


Post Wysłano: 26 gru 2012, 20:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6328
Lokalizacja: Wrocław

a mógłbyś powiedzieć po co dolewałeś tego miksolu?

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 26 gru 2012, 20:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 paź 2009, 19:00
Posty: 277
GG: 9151637
Samochód: MOBILNE SERWISY
Lokalizacja: KATOWICE

W naszych samochodach serwisowych jak i mojej e61 dolewany jest miksol. Tankujemy tylko vpower na shellu i jest to paliwo za "suche". Jest różnica po wlaniu miksolu a auta mamy ma 3 letnie, silnik ciszej pracuje i przy przebiegach około 100 - 150 tys rocznie , wszystko ok.

_________________
MOBILNE SERWISY SAMOCHODOWE NATYCHMIASTOWE WYJAZDY NOWA STRONA : http://WWW.LEKRE.PL
Filmy z mobilnego serwisu:
https://www.youtube.com/watch?v=SiZi54F ... el&list=UL
NAPRAWY INSTALACJI ELEKTRYCZNYCH KOMPUTEROWA DIAGNOSTYKA
REGENERACJA ZAWORÓW APM (EL1100) ECAM APS


Post Wysłano: 26 gru 2012, 21:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6328
Lokalizacja: Wrocław

co to znaczy za suche: jakaś wartość techniczna?

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 26 gru 2012, 22:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 paź 2009, 19:00
Posty: 277
GG: 9151637
Samochód: MOBILNE SERWISY
Lokalizacja: KATOWICE

Niestety Cyryl nie podam Ci dokładnych parametrów. Paliwa typu vpower mają niewielki zaledwie 7% udział w rynku paliwowym więc nie opłaca się ich "mieszać". Wiem to z rozmowy z człowiekiem związanym z tym rynkiem, natomiast z własnych doświadczeń widzę że silniki w naszych autach pracują ciszej po dodaniu miksolu a poleciło mi to dwóch fachowców zajmujących się układami common rail, i tak jak wspominałem nie mam jakichkolwiek problemów z autami. W okresie zimowym polecam też dolewanie benzyny do oleju napędowego zamiast dodatków gdyż nie są one najlepsze dla nowych układów paliwowych.

_________________
MOBILNE SERWISY SAMOCHODOWE NATYCHMIASTOWE WYJAZDY NOWA STRONA : http://WWW.LEKRE.PL
Filmy z mobilnego serwisu:
https://www.youtube.com/watch?v=SiZi54F ... el&list=UL
NAPRAWY INSTALACJI ELEKTRYCZNYCH KOMPUTEROWA DIAGNOSTYKA
REGENERACJA ZAWORÓW APM (EL1100) ECAM APS


Post Wysłano: 28 gru 2012, 10:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

Cytuj:

natomiast olej opałowy od ON różni się tylko akcyzą, a nie słyszałem jeszcze aby akcyza smarowała pompy wtryskowe. wypróbowałem przez okres 3 lat pompę wtryskową rotacyjną Boscha bez Miksolu i bez skutków ubocznych.
A to ciekawa teoria :) A probowales to na pompie rotacyjnej Boscha z Golfa I czy II z lat 80 ktory pojedzie nawet na rozpuszczalnik czy rozcienczona farbe czy moze w jakims nowszym aucie (np. w silnikach TDS BMW albo Vectra B w ktorej pompa zacierala sie stosując jedynie ON)


Post Wysłano: 28 gru 2012, 11:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:27
Posty: 493
Samochód: Iveco Stralis AT440S43 T/P
Lokalizacja: okolice Korycina, podlaskie, PL

Cytuj:
Cytuj:
natomiast olej opałowy od ON różni się tylko akcyzą, a nie słyszałem jeszcze aby akcyza smarowała pompy wtryskowe. (...)
A to ciekawa teoria :)(...)
:)
LOTOS używa ciekawej terminologii:
LOTOS RED: olej napędowy do celów opałowych (klik)

_________________
Janusz Kastyk
Ahoj, przygodo! :) Przygodo... ahoj?
Wiozę się pomału...
http://truckmapa.wagaciezka.com - mapa dla ciężarówek


Post Wysłano: 28 gru 2012, 16:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
natomiast olej opałowy od ON różni się tylko akcyzą, a nie słyszałem jeszcze aby akcyza smarowała pompy wtryskowe. (...)
A to ciekawa teoria :)(...)
:)
LOTOS używa ciekawej terminologii:
LOTOS RED: olej napędowy do celów opałowych (klik)
Orlen też :mrgreen:
Olej Napędowy Grzewczy Ekoterm Plus

_________________
MAN


Post Wysłano: 31 gru 2012, 20:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 mar 2009, 15:10
Posty: 544
GG: 0

orientuje sie ktoś co pomoże na wytrąconą parafine w zbiorniku? miałem w garażu około 20 litrów letniego oleju napędowego i postanowiłem do dolać do auta. myslałem ze wymiesza sie z tym co juz mam w zbiorniku ale niestety podczas wlewania zauwazyłem że wlewam już troche wytrąconej parafiny, który widocznie wytrąciła sie w bańce podczas gdy na dworze było -10,-12 stopni i teraz jak auto wchodzi na wyższe obroty czasem mi przerywa. czy dolanie benzyny pomoże?


Post Wysłano: 01 sty 2013, 17:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6328
Lokalizacja: Wrocław

specjalnie nic to nie powinno szkodzić.

przede wszystkim te gluty nie przejdą przez filtr wstępny czyli sitko w smoku.
jeżeli zaś w samochodzie ciężarowym silnik pracuje, to tyle paliwa wraca nadmiarem, że w zbiorniku te kawałki wytrąconych związków powinny się szybko rozpuścić, jeżeli na zewnątrz nie ma ekstremalnych temperatur.

silnik staje wtedy, gdy drobinki parafiny są takiej wielkości, że przechodzą przez sito i zatykają filtr.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 01 sty 2013, 19:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

W starych silnikach tak, ale w nowych wystarczy zmętnienie paliwa, żeby komputer wyłączał silnik. Wiem to z autopsji.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Post Wysłano: 01 sty 2013, 21:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 maja 2007, 11:42
Posty: 394
Samochód: cokolwiek dadza

A co powiecie nt. dolewania denaturatu do paliwa? Tak mi doradzil mechanik, i jak byly duze mrozy dolewalem ok. 200-300 ml, na bak (60 l) do osobowki. Silnik 1.9 TDI na pompie, jak i pozniej PD. Problemow nigdy nie mialem.


Post Wysłano: 01 sty 2013, 22:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Denaturat jest dobry na wodę w paliwie.
W silnikach może nie widać ale w ogrzewaniach postojowych gdy używa się dodatków do paliwa wytwarza się taki nagar w postaci szkliwa.
Do zasilania ogrzewania postojowego nie powinno się używać dodatków, przy dużych mrozach powinno się lać naftę tylko skąd ją dostać u nas?
Na Rosji nafta do dostania na niektórych stacjach

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 02 sty 2013, 8:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6328
Lokalizacja: Wrocław

wszelkie dodatki są na bazie nafty z różnymi dodatkami nazwijmy je "smakowymi" mającymi za zadanie poprawić skuteczność preparatu.

natomiast co do celowości stosowania Miksolu, otóż w starych - tradycyjnych silnikach wysokoprężnych szczelina rozwarcia w starym rozpylaczu (wtryskiwaczu) czopikowym jest mierzona w mikronach, a dolewając oleju do paliwa zwiększamy jego gęstość.

precyzja wykonania współczesnych wtryskiwaczy jest dużo większa, mimo dużo większego ciśnienia, więc dodawanie jakiejkolewiek substancji zwiększającej gęstość paliwa nie jest najlepszym pomysłem.

jeżdżę pojazdami z silnikami wysokoprężnymi od bardzo wielu lat i służbowymi i prywatnymi. ze starymi silnikami i nowymi. zazwyczaj nie korzystam z jakiś uszlachetniaczy. zwykle jeżeli mam wątpliwości co do jakości paliwa lub gdy pojazd ma stać dłuższy czas dolewam benzynę.
ostatni raz miałem kłopoty z paliwem chyba w 1989 roku.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 02 sty 2013, 18:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 mar 2007, 19:27
Posty: 274
Samochód: Rav
Lokalizacja: Sieradz/ Zadzim

Cytuj:
Denaturat jest dobry na wodę w paliwie.
W silnikach może nie widać ale w ogrzewaniach postojowych gdy używa się dodatków do paliwa wytwarza się taki nagar w postaci szkliwa.
Do zasilania ogrzewania postojowego nie powinno się używać dodatków, przy dużych mrozach powinno się lać naftę tylko skąd ją dostać u nas?
Na Rosji nafta do dostania na niektórych stacjach
http://dorex-dorotowo.pl/upload/product ... niowa_.jpg - taka jak ta do kupienia w większości sklepów z farbami, lakierami na przykład.

_________________
Polska Mieszkam w Polsce


Post Wysłano: 02 sty 2013, 19:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Tylko zobacz ile wychodzi litr takiej nafty u nas, a u ruskich normalnie masz dystrybutor naftę/kerazyną w okresie zimowym

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 02 sty 2013, 21:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

kiedyś kupowałem wychodziło za 5 litrów prawie 70 zł :mrgreen: :D

_________________
MAN


Post Wysłano: 02 sty 2013, 21:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 lis 2010, 18:26
Posty: 1921
Samochód: Żółtek
Lokalizacja: Warszawa/Żychlin

Atego 1218 szef kazał wlac dwa litrowe miksole na 400 litrowy bak.
Problemów z marznącym paliwem podobno nigdy nie było.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: