Witam
Panowie co to moze byc ze TGA gaśnie przy ruszaniu. Dodaje się gazu a auto nie reaguje tylko gaśnie. Dzieje sie to sporadycznie ale wczoraj kierowca zgłaszal ze auto zgasło mu osiem razy. Twierdzi ze kiedy gaśnie zadnego błędu brak na wyświetlaczu. Głowny filtr wymieniony. Auto ma przelatane 650tys km. Czyżby wtryski albo pompa się kończyła?
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
To że nie wyświetla to nie znaczy ze nie może mieć żadnych błędów w pamięci, sprawdź w diagnozie czy są jakiekolwiek błędy może będą z miarę aktualną datą kiedy to właśnie silnik gaśnie
Rejestracja:02 sie 2010, 1:15 Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik
Jak uruchamiasz silnik to nie wolno naciskac pedalu przyspieszenia , jak to zrobisz to nie bedzie reagowal na wcisniecie . Wielu kierowcow starszej daty jest przyzwyczjonych do wciskania gazu podczas rozruchu .
Byc moze to jest przyczyna Twojego problemu .
wiec tak auto dzsiaj wrociło na baze. błędów aktywnych brak natomiast mam w pasywnych coś takiego DIAG 03407-02 i wskazuje ze bład pokazywał się własnie w chwili kiedy auto gasło bo jest ich kilka pod róznymi kilometrami i własnie ostatni nawet z dzisiejszą datą. Po podłączeniu komputera cisnienie na szynie w normie, zawór na listwie otwarty na 3,89%(na jałowym)nie jest to troche za duzo?
Rejestracja:02 sie 2010, 1:15 Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik
(
Cytuj:
Uruchamianie a ruszanie to jest chyba różnica..
Jak uruchomisz w zly sposob to ruszajac pojazd silnik zgasnie bo nie dodasz gazu .
Ot i powiazanie ...a diametralna roznica werbalna i logiczna rzeczywiscie jest .... masz racje )
Rejestracja:02 sie 2010, 1:15 Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik
Blad 3407 zupelnie nie idzie w parze z gasnieciem silnika .
Bledy w innych sterownikach ( nie tylko EDC ) moga naswietlic problem .
Jezeli rzeczywiscie nie ma zadnych bledow a silnik gasnie sam podczas jazdy lub z biegu jalowego to byc moze masz przebicie na przewod zewnetrznego "STOP" silnika . Nawet jak nie masz takich przyciskow to instalacja moze byc polozona w pojezdzie .
Zeby to sprawdzic / wyeliminowac to sprawdz czy jest przewod w FFR x4/8 , jak jest to mozesz go odlaczyc ( oczywiscie jezeli nie uzywasz zewnetrznego "STOP"u ).
hmm a czy przyczyną moze być filtr paliwa? Poprzednio jak się tak działo wymienilismy filtr paliwa i kierowca stwierdził ze to pomogło teraz na nowym filtrze zrobione ok 10tyś. Moze słabej jakości filtr? Tylko te filtry (filtry HENGST)w pozostałych autach działają bez problemu i w tym równiez nie było nigdy problemu z tymi filtrami. Jesli był by problem z filtrem to nie powinno być błędu EDC 00094-02?
z tą diagnozą podczas wystąpienia usterki to moze być problem bo dzieje się to losowo niestety. Mi samemu również zgasł kilka razy. Jak się odpali auto wrzucam bieg na D(automat) daje gazu auto rusza minimalnie po czym tak jak by brakowało paliwa poprostu gaśnie(Nie ma znaczenia czy auto sie dopiero dopaliło czy stoi na światłach i rusza). Jutro wymieniam filtr na oryginał
Rejestracja:17 paź 2007, 18:56 Posty: 103
Lokalizacja: pod tatrami
też tak miałem kiedyś w volvie w automacie, wszystko ładnie szło ino ruszyć z miejsca sie praktycznie nie dało bo gasł, i była to wina skrzyni, nie pamiętam już dokładnie co to było, wiem że majstrował mechanik w paryżu coś tam kalibrował w elektronice skrzyni no i dzień później w belgii majstrowali bo ten w paryżu nie naprawił usterki...
wymiana na oryginalny filtr MANa nie pomogła. Kierowca zaówazył dziwną przypadłość mianowicie z chwilą kiedy auto odpali i auto sobie samo przygazuje to jest wszystko ok przy ruszaniu ale kiedy nie ma takiej przygazówki przy ruszaniu auto zgaśnie
Rejestracja:14 gru 2019, 16:44 Posty: 12
Samochód: Man TGX 440
Kolego i co było przyczyną? Mam ten sam problem u siebie, wymieniłem już kompletne sprzęgło, siłownik sprzęgła, pedał gazu i nic. Nie wyświetla żadnych błędów, komputer był podłączany i także niema żadnego bledu. Każdy mechanik rozkłada ręce, nikt nie miał i nie słyszał nigdy o takim przypadku...
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Sprawdź zawór mprop na pompie paliwa, możliwe że zawór jest na wykończeniu i podczas ruszania zawór podaje za małą dawkę paliwa na pompę wysokiego ciśnienia
Rejestracja:14 gru 2019, 16:44 Posty: 12
Samochód: Man TGX 440
I możliwe że przez zawór gaśnie? wydaje mi się że jeżeli byłoby coś z zaworem to byłby raczej jakiś błąd. Ostatnio nawet jak z promu zjeżdżałem to jak redukował z 8 na 6 bieg to zgasł w trakcie jazdy...
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Tak miałem podobny przypadek, podczas ruszania lub gdy się toczył z małą prędkością silnik potrafił zgasnąć i działo się to nie regularnie.
Zero błędów , silnik odpalał na strzała jak zgasł. Tak jak by ktoś zgasił silnik za pomocą kluczyka.
Na początku myślałem że to wina paliwa że silnik gaśnie
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 4 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę