Witam mam problem ze scania a mianowicie auto czasami ma taki odpał że zaczyna dymić na czarno i to wtedy gdy dodam lekko gazu puszcza chmurę a gdy dam do końca to tylko trochę, kilka dni temu zapalił się edc i wyłączył się silnik podczas jazdy po czym minęło kilka sekund edc zgasło i pojechałem dalej wszystko było dobrze po sprawdzeni błędów edc wyświetla błąd 71. Nie wiem co z tym robić bo raz jest dobrze a raz dymi dodam że to Scania 124g 470 hpi z 2002 roku. Proszę o jakieś sugestie... Z góry dziękuje.
Usunąłem wszystkie błędy i pojechałem się dzisiaj ładować i znowu mi się wyłączyła na kilka sekund i edc pokazuje tylko jeden błąd 95. A co może być przyczyną tego ciśnienia, pompa zasilająca?
_________________ TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!! Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!! tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456https://www.facebook.com/LKWSERWIS
Jutro odczytam jeszcze raz i będziemy wiedzieli na 100 % jaki to błąd A kolego Łukaszmechanik jesteś pewny że to może być pompowtrysk? Bo dymienie to już nie tylko odpał teraz cały czas tak robi że dam lekko gazu i dymi a jak na max to tylko trochę.
Panowie podziwiam was - przez internet tylko po jednym bledzie (ktorego nie ma w spisie kodow) oraz po pobieżnej opisowej ocenie stwierdzcie ze wysiadly pompowtryski z ktorych jeden do silnika HPI kosztuje ok 4000 zl a jest ich szesc... To po co wymyslono diagnostyke komuterowa, manometry, procedury pomiaru ciśnienia, przeciekow w układzie LP i HP itd itd...
Macie szklane kule przed soba??
Jeszcze mu tylko powiedzcie ktory pompowtrysk chrzani i gość ma po problemie
Przepraszam bardzo ale my tutaj diagnozy nie stawiamy i nie "każemy" mu wymieniać, tylko sugerujemy. Przecież jest to oczywiste że najlepiej komputer podpiąć i wszystko będzie wiadomo. Lecz kolega co zadał pytanie nie zabardzo sprecyzował pytanie bo to że dymi na czarno to jest wiele przyczyn. Mogą to być wtryski jak i źle ustawiona dawka paliwa. Zależy też czy dużo pali czy mało... Więc nie wszczynajmy kłótni bo nie po to tutaj jesteśmy szczególnie w dziale mechaniki.
Więc nie wszczynajmy kłótni bo nie po to tutaj jesteśmy szczególnie w dziale mechaniki.
Kolega Nyta bardzo nie lubi jak ktoś nie zgadza się z jego zdaniem, za co został ode mnie wynagrodzony.
Możemy tylko naprowadzić autora tematu na źródło problemu. Czyli jadąc do warsztatu zwróci uwage na pompki nie np. na filtr paliwa.
Nyta nie po raz pierwszy napinasz spór ogarnij sie chłopie.
_________________ TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!! Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!! tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456https://www.facebook.com/LKWSERWIS
Rejestracja:11 mar 2010, 18:10 Posty: 390
Samochód: co się trafi
Lokalizacja: Ustka
tylko, że w tym przypadku ma racje, silnik HPI to nie ciosane młotkiem PDE, gdzie prócz 3 czujników, pompki zasilającej i wtrysków w układzie paliwowym nie ma co się zepsuć...
zacznij od poprawnego odczytania błędów, później proponuję zmierzyć ciśnienie paliwa na zasilaniu, to już może coś powiedzieć
Cytuj:
jeśli tak to będą pompowtryski bo EDC świeci.
EDC zapala się jeszcze przy jakiś 50 innych błędach więc to nic nie mówi
Zwracając uwagę na objawy, nie na edc. Niskie ciśnienie w hpi nie powoduje dymienia. Do tego potrzeba texy nie forum.
_________________ TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!! Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!! tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456https://www.facebook.com/LKWSERWIS
Panie Łukaszmechanik - Jak to w starym polskim przyslowiu - "dajcie mi władze a wam pokaże"...
Nie wiem po co kasowales caly moj post?? Trzeba bylo wymoderować słowo ktore cie tak bardzo urazilo a reszte zostawic w spokoju i poczestować mnie sucharkiem w postaci ostrzeżenia. Ale widze ze w tym dziale to ty masz monopol na wiedze i bron Boże sie wychylać...
Panie Łukaszmechanik - Jak to w starym polskim przyslowiu - "dajcie mi władze a wam pokaże"...
Nie wiem po co kasowales caly moj post?? Trzeba bylo wymoderować słowo ktore cie tak bardzo urazilo a reszte zostawic w spokoju i poczestować mnie sucharkiem w postaci ostrzeżenia. Ale widze ze w tym dziale to ty masz monopol na wiedze i bron Boże sie wychylać...
Nadinterpretacja level hard. Ale mniejsza o to. Chodzi o Twój styl pisania - w każdym Twoim poście musi być napinka i wszczynanie sporów, a jak już kto będzie śmiał mieć inne zdanie niż Ty to jest koniec świata. Aż tak trudno to zmienić? Chociaż trochę, bo już nudne się robi to czytanie sporów wywołanych Twoimi postami...
Wiesz, dla mnie z kolei nudne jest czytanie w kolko niestety bardzo czesto bzdur i wrozenia z fusow. Nie odnosze sie tutaj tylko do kolegi Łukaszmechanik ktory wg mojej opinii ma spora wiedze ale niestety nie zawsze ma racje bo nikt alfa i omega nie jest. Tzn w realnym zyciu bo tutaj widze ze jest inaczej
Tylko nie zabardzo, bo gdzie to żeby taki duży chłopak oddawał majtki z draską.
Wiesz kolego mnie tam naprawde nie interesują twoje przygody z dziecinstwa czy wczesnej mlodości wiec mozesz zostawic to dla siebie a jak tak bardzo ci to doskwiera to idz do szkolnego pedagoga i powiedz jaki masz problem.
A co do pierwszej części twojego postu to roznica jest taka, ze ja potrafie sie przyznac do bledu a nie udawac wrzechwiedzacego. A w sprawie chlodnicy oleju to nie do konca mi sie chce wierzyc w to co koledzy pisza. Sam juz "troche" tych Scan przewalilem i nie natrafilem jeszcze na taki przypadek. Nie dziwi cie to troche?? Ale nie mowie ze na 1000% tak nie bylo co mozesz przeczytac w odpowiednim temacie.
Koledzy trochę spór się zrobił ale ja wrócę do tematu sprawdziłem jeszcze raz błąd EDC i na pewno wyświetla 95 którego nie ma w spisie, dzisiaj jechałem tym autem i nie wyłączyło się ani razu ale dymienie zostało (zmieniam bieg daje trochę gazu słyszę lekkie grzechotanie i puszcza dym trwa to 2-3 sekundy i ustaje a jak dam na max gaz to puści tylko trochę i to grzechotanie jest krótsze)
grzechotanie jest bardzo podobne gdy wtryski w Scanii są zapowietrzone. Na jutro umówiłem się do serwisu dam znać co oni wymyślą.
To "grzechotanie" powiedziałbym że jest całkiem normalne w HPI. Mam 124 470 na HPI i po odpuszczeniu gazu również słychać takie coś. Znajomy ma 2x R420 E3 i również taki sam odgłos mają. Więc wydaje mi się że to "grzechotanie" nie jest związane z usterką.
Byłem na servisie i stwierdzili awarie wyłącznika awaryjnego silnika, 3 pompka kuleje i mam wodę w IT który zresztą trzeba wymienić lub zregenerować bo ma maleńką nieszczelność. A zaczynam naprawę scanii w sobotę od termostatów bo osiąga 65 C później zrobię IT a z pompką jeszcze się wstrzymam...
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 32 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę