Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 26 sty 2013, 21:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2012, 22:03
Posty: 138
Samochód: Man 14-232

Witam ponownie :(
Kolejnym problemem jest pompa wodna.Poruszając wentylatorem góra,dół,boki rusza się całe koło pasowe.Jest wyczuwalny luz jakieś 2-3mm.Ewidentnie widać ze rusza się w pompie.Czyżby jakieś łożysko,jest w niej?
Jak to w zasadzie wygląda można jeszcze jeździć czy nie warto ryzykować,czym sie objawuje piski,klekotanie?po zapaleniu silnika.Nie raz mam ze na zimnym silniku słuchać jakiś pisk ale na 100% z wiska.
Ktoś się orientuje w tym temacie?
Dziadek ma zrobione 560tys/km


Post Wysłano: 26 sty 2013, 22:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Jak ma Luz to się kończy. Wymiana łożyska konczy się zazwyczaj wymianą całej pompy, gdyż pękają obudowy. Pompa nie jest droga.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 26 sty 2013, 22:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Jak ma Luz to się kończy. Wymiana łożyska konczy się zazwyczaj wymianą całej pompy, gdyż pękają obudowy. Pompa nie jest droga.
wymieniająć łożysko "w warsztacie za stodołą" na pewno pompa będzzie nadawała się na śmietnik.
są warsztaty które profesjonalnie naprawiają pompy wody i po takiej naprawie nie ma problemu.
Cytuj:
po zapaleniu silnika.Nie raz mam ze na zimnym silniku słuchać jakiś pisk ale na 100% z wiska.
co do piszczącego paska najpierw napraw pompę wody i załóż nowy pasek, a objaw zniknie ( w wisko nie ma świerszcza co by piszczał)

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 26 sty 2013, 22:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
wymieniająć łożysko "w warsztacie za stodołą" na pewno pompa będzzie nadawała się na śmietnik.
są warsztaty które profesjonalnie naprawiają pompy wody i po takiej naprawie nie ma problemu.
Profesionalnie ? wciskając łożysko prasą... Gra nie warta świeczki.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 26 sty 2013, 22:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2012, 22:03
Posty: 138
Samochód: Man 14-232

Tak myślałem.A po wymianie jak odpowietrzyć układ?


Post Wysłano: 26 sty 2013, 22:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Cytuj:
wymieniająć łożysko "w warsztacie za stodołą" na pewno pompa będzzie nadawała się na śmietnik.
są warsztaty które profesjonalnie naprawiają pompy wody i po takiej naprawie nie ma problemu.
Profesionalnie ? wciskając łożysko prasą... Gra nie warta świeczki.
ktoś kto zna się na wszystkim nie zna się na niczym - to taka ogólna uwaga, a sama wymiana łożyska jest bezcelowa trzeba wymienić również uszczelnienia, sprawdzić podstawę itd.....
mając dawno temu MAN L-2000 nie zawracałem sobie głowy próbując naprawiać pompę tylko oddałem ją do warsztatu takiego maleńkiego na Powiślu.
pompa pewnie do dziś działa no chyba że samochód wylądował na złomie.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 26 sty 2013, 22:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Sam się odpowietrzy.
Cytuj:

ktoś kto zna się na wszystkim nie zna się na niczym - to taka ogólna uwaga, a sama wymiana łożyska jest bezcelowa trzeba wymienić również uszczelnienia, sprawdzić podstawę itd.....
mając dawno temu MAN L-2000 nie zawracałem sobie głowy próbując naprawiać pompę tylko oddałem ją do warsztatu takiego maleńkiego na Powiślu.
pompa pewnie do dziś działa no chyba że samochód wylądował na złomie.
Trzeba/wypadało by też wymienić wirnik. Komplet naprawczy kosztuje pewnie ze 200zł robota ze 100. A cała pompa BF'a niech 400...

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 26 sty 2013, 22:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2012, 22:03
Posty: 138
Samochód: Man 14-232

Nie no z cen wynika ze do 350zł kupie.Nie mam za bardzo czasu na dłuższe postoje,kupie nową w Autosie czy Winklerze i będzie spokój.Mhymm czyli znowu oblewanie sie płynie przy spuszczaniu k... żeby nie było korka spustowego płynuu :x .Ale to nic przy okazji prze płukam chłodnice


Ostatnio zmieniony 26 sty 2013, 23:20 przez Mano1232, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 26 sty 2013, 23:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Obrazek

Dawno temu to i ja tak robiłem, jak do sudera trzeba było jechać 70km.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 26 sty 2013, 23:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2012, 22:03
Posty: 138
Samochód: Man 14-232

Dzięki chłopaki dam znać jak założę nową


Post Wysłano: 09 lut 2013, 17:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2012, 22:03
Posty: 138
Samochód: Man 14-232

Witam
A wiec kupiłem nową z firmy OMP Włoska w suderze i jest problem jak złapie za wirnik i kółko pasowe to jest wyczuwalny luz(Co prawda mniejszy i to dużo od mojej starej)ale jest,słychać jak coś się obija podczas ruszania.To jest wada pompy?,boje sie ze jak trochę pojeżdżę to znowu bd musiał wymieniać.
Wie ktoś jak zbić wirnik czy koło?Trzeba ściągaczem?jak bije w wałek od strony wirnika to trochę schodzi ale nie wiem czy czegoś nie uszkadzam taką metodą.Zobaczył bym tą starą co jest w środku
Może ktoś pomorze będę wdzięczny


Post Wysłano: 09 lut 2013, 17:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Daj pompę do reklamacji nie powinno tam być żadnych luzów, przy okazji możesz zobaczyć bez rozbierania swojej starej pompy co jest w środku niech ci pokaże komplet naprawczy nowe łożysko z uszczelniaczem plus pewnie nowy wirnik w zestawie wraz z wałkiem.
Koło pasowe powinno się ściągać na prasie

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 09 lut 2013, 20:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2012, 22:03
Posty: 138
Samochód: Man 14-232

Hah nosz k.... co za dziady. Odrazu mi się to nie podobało jak mi ją pokazał ale zarzekał się ze taki luz ma być a innej nie było żebym porównał.Płaciłem za nią 480zł komplet naprawczy 190 z Febi i zastanawiam sie czy nową oddać i kupić komplet naprawczy do starej.Tyle ze skąd mam pewność ze zest.naprawczy będzie lepszy od nowej. Orginał 750zł brutto.Nie chce wkładać dziadostwa,za trochę znowu spuszczanie płynu rozkręcanie.Po za tym zastanawiam sie czy w starej nie popęka obudowa po tej wymianie.
Znowu kokosów nie zarabiam żeby kupić orginał


Post Wysłano: 09 lut 2013, 20:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

To kup zestaw naprawczy Febi i daj komuś żeby go zamontował tam jest taki uszczelniacz grafitowy łatwo go uszkodzić przy montażu jak nie masz odpowiednich narzędzi typu prasa itp lub udaj sie do intercarsu
Na pewno febi robi lepsze zamienniki od OMP, lub znajdz pompę febi do twojego silnika

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 09 lut 2013, 20:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2012, 22:03
Posty: 138
Samochód: Man 14-232

Aha.No i najlepsze rozwiązanie kupie częsci i pojade na prase do znajomego.No ale k tyle fanaberii szukania zamawiania chińskiej nie biorę tureckiej też no niech będzie włoska no 5 stówek mu byc dobra :lol:


Post Wysłano: 09 lut 2013, 21:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jeśli twoja pompa jest podobna do tych z D28 to trzeba ściągnąć koło pasowe pod kołem pasowym jest pierścień zygiera po ściągnięciu pierścienia obrócić pompę i wyprasować wałek z łożyskiem z pompy za pomocą wałka od strony wirnika. Nowy uszczelniacz montować po uprzednim nasmarowaniu płynem chłodzącym

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 09 lut 2013, 22:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2012, 22:03
Posty: 138
Samochód: Man 14-232

Bardzo dziękuje za pomoc


Post Wysłano: 15 lut 2013, 9:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2012, 22:03
Posty: 138
Samochód: Man 14-232

Cytuj:
Bardzo dziękuje za pomoc
Jednak kupiłem pompę z Febi 470zł od producenta.Wszystko złożone chodzi jak burza.
Dziękuje Bardzo jeszcze raz za pomoc :wink:


Post Wysłano: 15 lut 2013, 10:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Może komuś się jeszcze przyda, pompy firmy BF też są bardzo dobre.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 16 mar 2013, 22:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2012, 22:03
Posty: 138
Samochód: Man 14-232

No i witam ponownie
Japier. dosyc juz mam tego złomu.Hhh sprawa wygląda następująco jak wiadomo wymieniłem pompę wodną,przy okazji paski wszystko grało do tego tygodnia.Przy dodawaniu gazu wydobywa się przeraźliwy metaliczny świst.Wykluczyłem wisco gdyż kupiłem nowe z Behera dzisiaj założyłem ale jednak nie to.Dalej słychać świst wykluczyłem luźny/ślizgający się pasek,kręciłem tez ręką za koło pompy i nic nie słychać minimalny luz.Ewidentnie dźwięk wydobywa się z okolic wentylatora/intercolera.Co jeszcze sprawdzić ? Naprawdę dziwny świst jak by normalnie złapało jakiś kawałek metalu gdzies..Turbina jest w porządku.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: