Witajcie,
po krótce opiszę pierwsze wrażenia po spotkaniu z nowym FH:
-na żywo wygląda o wiele lepiej niż na zdjęciach - wyglądem robi wrażenie - nie widziałem go jedynie w ruchu bo nie mogłem jednocześnie jechać i patrzeć na niego z zewnątrz
-Jedyne co mi nie pasuje w Globie XL w wyglądzie zewnętrznym to krótszy spoiler dachowy - nie jest spasowany z resztą kabiny i spoilerów zakabinowych więc nie przypadł mi do gustu w tej formie - dłuższy spoiler dachowy, który "zlewa" się ze spoilerami bocznymi lepiej wygląda....
Teraz kilka wrażeń z wnętrza - bo to jest w sumie najważniejsza zmiana w FH
-optycznie nie wydaje się "dużo" większe od poprzednika - w takim sensie, że oczywiście widać różnicę ale nie jest ona radykalna - głównie za sprawą tego, że dzięki powiększeniu kabiny i obniżeniu tunelu radykalnie powiększyły się schowki - i to należy podkreślić, że kabina jest większa ale w środku nie jest to znacznie zauważalne za sprawą obszernych schowków... Mam 174cm wzrostu - na tunelu stanąłem z niemal wyprostowaną w górę ręką dosięgając dachu. W KOŃCU da się swobodnie poruszać po kabinie! Bardzo niski tunel, przednie schowki odsunięte do przodu poprzez wyprostowaną przednią ścianę kabiny sprawiają, że na wysokości ramion jest bardzo dużo miejsca... Gdy stanąłem wyprostowany i plecami oparłem się o przednie schowki, to trudno mi było sięgnąć schowków na tylnej ścianie. Schowki są bardzo pojemne i teraz już chyba nie będzie powodów do narzekań. W tej wesji, którą oglądałem był wysoki górny schowek na tylnej ścianie tak więc miejsca na łóżkach nie było "za bogato"
No ale coś kosztem czegoś - można zamówić niższy schowek, w którym i tak będzie sporo miejsca i mieć więcej miejsca na łóżkach - to już kwestia tego, czy wóz będzie jeździł w pojedynczej obsadzie czy w podwójnej... gdybym miał jeździć w pojedynczej to bym zrezygnował z górnego łożka i dał wysoki górny schowek i byłoby idealnie.
-rzecz najważniejsza - pozycja za kierownicą - różnica jest ogromna w stosunku do poprzednika! Kierownica ma mega szeroki zakres ustawień i przy maksymalnie "pochylonym" kole czułem się jak w osobówce - bardzo dobra czytelność zegarów, przyciski na kokpicie w bardzo bliskim zasięgu ręki. Lusterka mimo różnie odbieranego wyglądu dają bardzo dobry obraz wstecz (duży zakres widoczności) no i przede wszystkim mało zasłaniają widoku w martwych polach. No i obniżenie bocznych szyb daje świetną widoczność na boki w najbliższym otoczeniu pojazdu - starałem się te cechy pokazac na filmie. Co do kokpitu - myślę, że nikt się nie przekona, dopóki sam nie doświadczy - płaski blat jest strzałem w 10! Siedząc na prawym fotelu można na blacie jeść siedząc jak przy stole! Jest na tyle szeroki, że zmieści się tam bogata zastawa
Jeśli chodzi o jakość materiałów tapicerki to nie można mieć zastrzeżeń. Masę dobrej roboty robi wielki szyberdach - dzięki niemu w kabinie jest cholernie jasno. Niestety odchyla się tylko kilka centymetrów w górę - nie ma takiej możliwosci, jak w poprzednich generacjach, żeby go "odsunąć".
-jesli chodzi o prowadzenie to nie mam zbyt wiele do powiedzenia bo miałem okazję tylko chwilę się przejechać tym sprzętem po terenie serwisu więc nie da się tu obiektywnie ocenić jazdy samochodem. W każdym razie był na resorach z przodu i kabina z przodu na sprężynach więc można było porównać do wcześniejszej wersji.
Poniżej krótki film z przejazdu nowym FH - film trochę bez ładu i składu ale nie miałem czasu na coś dłuższego
http://www.youtube.com/watch?v=wrrKPbX8Ivg