Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 12 gru 2012, 21:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2012, 11:57
Posty: 24

Witam mam dwa pytania dotyczące hamulców w Dafie XF 95 .
1.Na komputerze wyświetla się napis : Brake linning wear truck
wymieniłem wszystkie klocki , sprawdziłem czujniki zużycia okładzin (oporność ok. 120 omów) podejrzewam uszkodzenie przewodu .
2.Na komputerze wyświetla się ostrzeżenie (EBS) Brake system truck warning. Będąc w ASO podłączono go pod komputer w wyniku czego stwierdzono uszkodzenie przewodów (numery:5120,3610) i czujnika prędkości tylniego lewego koła.Została wymienione przewody i czujnik,pozostałe czujniki sprawdziłem omomierzem rezystancja wynosi ok.1,65 kilooma i obracając kołem zwiększa się. Po ruszeniu pojazdem ostrzeżenie gaśnie (nie zawsze) i pojawia się ponownie po uzyskaniu prędkości +/- 55 km/h .
Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi.

_________________
Dużo czytam mało piszę


Post Wysłano: 13 gru 2012, 3:04

W sprawie pierwszego punktu - miałem u siebie w XF95 taki sam komunikat. Przyczyną okazała się źle wpięta wtyczka czujnika w zacisk hamulca.


Post Wysłano: 18 gru 2012, 17:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lis 2012, 11:59
Posty: 1

w sprawie 1-go punktu masz przerwę na kablach (najczęściej pod kabiną na tzw haku), przewód idzie od przodu do lewego przedniego koła później do przedniego prawego dalej tylne lewe potem tylne prawe a zakończony jest masą, czyli wszystkie czujniki połączone są szeregowo i zakończone masą, wynika z tego że przecięcie kabelka obojętnie w którym miejscu będzie wyświetlało zużycie klocków. nr kabla nie pamiętam
Co do drugiego problemu masz uszkodzony (lub brudny) pierścień polaryzacyjny na którymś kole.


Post Wysłano: 18 gru 2012, 21:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2012, 11:57
Posty: 24

Cytuj:
w sprawie 1-go punktu masz przerwę na kablach (najczęściej pod kabiną na tzw haku), przewód idzie od przodu do lewego przedniego koła później do przedniego prawego dalej tylne lewe potem tylne prawe a zakończony jest masą, czyli wszystkie czujniki połączone są szeregowo i zakończone masą, wynika z tego że przecięcie kabelka obojętnie w którym miejscu będzie wyświetlało zużycie klocków. nr kabla nie pamiętam
Co do drugiego problemu masz uszkodzony (lub brudny) pierścień polaryzacyjny na którymś kole.

Dzięki kolego bardzo mi pomogłeś . Prośba do innych użytkowników czy ktoś w miarę możliwości mógłby podać numer przewodu który łączy przednie lewe koło z kabiną ?

_________________
Dużo czytam mało piszę


Post Wysłano: 19 gru 2012, 0:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

Cytuj:
w sprawie 1-go punktu masz przerwę na kablach (najczęściej pod kabiną na tzw haku), przewód idzie od przodu do lewego przedniego koła później do przedniego prawego dalej tylne lewe potem tylne prawe a zakończony jest masą, czyli wszystkie czujniki połączone są szeregowo i zakończone masą, wynika z tego że przecięcie kabelka obojętnie w którym miejscu będzie wyświetlało zużycie klocków. nr kabla nie pamiętam
Co do drugiego problemu masz uszkodzony (lub brudny) pierścień polaryzacyjny na którymś kole.
Majster a tam czasem nie ma czujników potencjometrycznych??


Post Wysłano: 25 sty 2013, 11:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 lip 2011, 11:01
Posty: 325
Samochód: Strzęp
Lokalizacja: LLB

Witam
Tydzień temu byłem na "komputerze". Błąd był w lewym przednim kole (ebs ciągnika na czerwono). Wymieniłem koronkę i czujnik. Pojechałem w trase i po ok 700km znów wyświetlił się błąd ebs na czerwono. Wczoraj sprawdzałem rezystancję - tylne koła mają po 1,12 , a przednie: prawy 1.21 a lewy 1.65. Czy taka rozbieżność lewego koła może powodować wyświetlenie komunikatu EBS'u

_________________
Daf & Vovo
viewtopic.php?f=44&t=31972
Magnum
viewtopic.php?f=44&t=40157
http://g2.gangsters.pl/?ref=317


Post Wysłano: 05 lut 2013, 13:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 lut 2013, 15:56
Posty: 11
Samochód: opel astra f

jest jeszcze zawór pod pedałem hamulca,który czasami szwankuje i na czerwono się wyświetla komunikat o uszkodzeniu hamulców.zależnie od rocznika są tam dwie kostki i czasami śniedzieją konektory.Często ten elektrozawór się psuje{jego elektroniczna część} a serwisach czasami nie mogą tego zdjagnozować.


Post Wysłano: 06 lut 2013, 16:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 lip 2009, 19:23
Posty: 137
GG: 0
Samochód: man f2000
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Witam u mnie też zapalił się komunikat o zużyciu klocków. Klocki mają po 1 cm grubości. Dodam że komunikat nigdy się nie pojawił wcześniej. Dziś wymieniali mi poduszki z tyłu 4szt. Komunikat zapalił się po odpaleniu auta po wymianie poduszek inie gaśnie. Jest mi w stanie ktoś pomóc? W czym szukać przyczyny? Wiem na kompa ale to w sobote dopiero. Auto DAF CF 2003rok

_________________
Jakub


Post Wysłano: 06 lut 2013, 16:42

Podejrzewam, że albo nie wpięli (o ile wcześniej wypinali) albo poruszyli wtyczkę od czujnika w zacisku. Ewentualnie jeszcze jedna możliwość - mógł się ułamać przewód przy wtyczce, który już wcześniej mógł być przyśniedziały. Dlatego szukałbym przyczyny przy samym zacisku, przy wtyczce czujnika.
We wcześniejszym poście pisałem, że miałem też podobny problem, gdzie wystarczyło tylko docisnąć wtyczkę przy zacisku.


Post Wysłano: 06 lut 2013, 16:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 lip 2009, 19:23
Posty: 137
GG: 0
Samochód: man f2000
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Czujniki nie były ruszane. Próbowałem poruszać kablami ale to nic nie pomaga zostaje komp chyba

_________________
Jakub


Post Wysłano: 07 lut 2013, 1:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
Czujniki nie były ruszane. Próbowałem poruszać kablami ale to nic nie pomaga zostaje komp chyba

Cofnij oba zaciski na osi na maxa do tyłu i sprawdź, lub uszkodzili przewód jest dosyć blisko poduszek.

Tak na przyszłość jak w dafie zdejmujecie zaciski to najpierw cofnijcie na maxa oba zaciski, na podłączonych wtyczkach. W innym wypadku wystąpi błąd.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 07 lut 2013, 17:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 lip 2009, 19:23
Posty: 137
GG: 0
Samochód: man f2000
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Dziś bład zniknał

_________________
Jakub


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: