Cytuj:
Magnum - bardzo rzadko spotykane pod hakowcem. Widzę, różne konfiguracje, niespecjalnie się na tym znam, więc możesz porównać w telegraficznym skrócie w jakiej konfiguracji jeździ się najlepiej:
- 3-osiowy samochód + 2-osiowa przyczepa na dużych kołach,
- 3-osiowy samochód + 2-osiowa przyczepa na małych bliźniakach,
- 2-osiowy samochód + 3-osiowa przyczepa na małych bliźniakach?
Jak początki manewrów z takimi przyczepami?
Jeśli chodzi o jazdę do przodu, to nie ma większego znaczenia. Natomiast, jeśli chodzi o jazdę do tyłu, to najłatwiej w moim przekonaniu jeździ się tą przyczepą na dużych kołach. Ma trochę dłuższy dyszel, więc tak szybko "nie ucieka".
A początki nie były najgorsze. Wiadomo, że trzeba się z tematem obeznać, aczkolwiek nic nie popsułem (a "magików" u mnie firmie nie brakowało
), i sama praca związana z wymianą kontenerów nie zajmowała mi specjalnie więcej czasu niż innym, co już uznano za sukces u mnie w firmie
. Druga sprawa, że w tej pracy nie ma aż tak dużo cofania, jak w przypadku np. BDFów, gdzie na prawdę trzeba równo i precyzyjnie podjechać pod nadwozie, czy też pod rampę. A tutaj odpinam przyczepę, a resztę manewrów wykonuje się solówką. W sumie to więcej trzeba "kręcić" głową niż kierownicą i po pewnym czasie to na prawdę nie jest nic skomplikowanego.
Cytuj:
Kamil podnosi Ci tira do góry jak zakładasz kontajner ? ;d
Nie, bo tutaj nawet jak mam 40100 kg całkowitej, to biorę łopatę i te 100 kg muszę wysypać.