Cytuj:
Witam
Faktycznie , co post to opinia co do ilości miejsca wewnątrz. Jedni twierdzą że istna przepaść pomiędzy starą wersją a nowa inni , że nie widać znaczącej różnicy.
Przydałyby się chyba obiektywne dane porównawcze podstawowych wymiarów wnętrza kabin w "starej wersji" oraz w nowej a także porównanie z kabinami konkurencji. Czy ktoś posiada tego typu miarodajne wyniki bądź przedruki z testów porównawczych ? Takie dane pozwalają wyrobić sobie faktyczne zdanie na temat zmian w wielkości kabiny.
Piszę to z pamięci więc różnica może wynosić +- 2,3 cm. Dane dotyczą wysokości nad tunelem silnikowym:
-Nowe FH Glob XL 211cm
-Poprzednie Generacje FH Glob XL 193cm
-DAF XF 105, 115 SSC 210cm
-DAF 95XF, XF95 192cm
-Iveco Stralis I AS 195cm
-Iveco Stralis II AS 205cm
-Renault Magnum 1,2,3 generacja 185cm*
-Renault Magnum 4 generacji 205cm*
-MAN TGA/TGX XXL 210cm
-Mercedes Actros Megaspace 1,2,3 generacji 191cm*
-Mercedes Actros 4 generacji Gigaspace 213cm*
-Scania serii 4 Topline 193cm
-Scania R Topline 210cm
* płaska podłoga w kabinie
Także jak widać, wszystkie nowe modele mają zbliżoną wysokość wewnętrzną, różnice tkwią głównie w konstrukcji kabiny płaska podłoga/ tunel silnikowy. Obecnie tylko dwa modele mają całkowicie płaską podłogę, są nimi modele typoszeregu Actros oraz Magnum. Pozostałe auta posiadają tunele silnikowe najczęściej o wysokości 10-15 cm. Tutaj mała ciekawostka. Spośród całej tej grupy najniższy tunel posiada właśnie nowe FH 7-8cm.