Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 12 lut 2013, 15:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2012, 23:32
Posty: 36
Lokalizacja: wielkopolska

Witam problem dot. man tga d20 430 2005r, otóż wisko pracuje na zwiększonych obrotach praktycznie ciągle, nie są to max obroty, ale takie że wiatrak jest słyszalny w czasie jazdy. Wisko zamienione z innego d20 sprawnego, praca bez zmian, temp na desce w normie, termostaty nowe-oryginalne, czujnik temp retardera nowy( auto z retarderem zf),pompa wody sprawdzona-ok, przy pracującym wiatraku mam wrażenie że jest słabszy no i więcej pali, problemy zaczęły się od czasu ja go trochę przygrzałem tzn. hamowałem z góry retarderem i kazał ograniczyć moc działania, a ja to zignorowałem!!! silnik dogrzewa się do temp pracy po ok 15-20min w czasie jazdy przy -3"C. pozostał tylko czujnik temp silnika :( . nie wiem już czego jeszcze szukać. pomocy.


Post Wysłano: 15 lut 2013, 11:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2012, 23:32
Posty: 36
Lokalizacja: wielkopolska

I nikt nie miał takiego przypadku?


Post Wysłano: 15 lut 2013, 14:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1368
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

pierwsze co przychodzi na mysl to uszczelka pod głowicą


Post Wysłano: 15 lut 2013, 20:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2012, 23:32
Posty: 36
Lokalizacja: wielkopolska

uszczelka pod głowicą? hm żadna z cieczy nie ubywa, ani się nie miesza, ciśnienia w układzie chłodzenia też niema większego, nie wyrzuca też wody, jak rano odpalam to tylko para z rury leci jak zimny ale to chyba w każdym, jedynym dziwnym objawem jest jak ostygnie to zasysa ten duży wąż co idzie z termostatów do chłodnicy po lewej stronie z góry, jak odkręce korek wody syknie powietrze i wąż wraca do normy, gdybym nie odkręcał korka, tylko sam się nagrzeje to wąż też wruci do normy. przebieg autka to 968000km. :wink:


Post Wysłano: 15 lut 2013, 20:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
jedynym dziwnym objawem jest jak ostygnie to zasysa ten duży wąż co idzie z termostatów do chłodnicy po lewej stronie z góry, jak odkręce korek wody syknie powietrze i wąż wraca do normy, gdybym nie odkręcał korka, tylko sam się nagrzeje to wąż też wruci do normy.
Tym sie nie przejmuj, ten typ tak ma :mrgreen: , ewentualnie możesz wymienić czarny korek w zbiorniku wyrównawczym może to pomoże w tym przypadku

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 20 lut 2013, 21:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2012, 23:32
Posty: 36
Lokalizacja: wielkopolska

jak tam, nikt nic nie wymyślił? Mój sam. jest wyjątkowy, nikt nie miał takiego problemu? :wink:


Post Wysłano: 20 lut 2013, 22:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Możesz sprawdzić wisko na zimnym silniku powinneś ręka zatrzymać wentylator np dociskając ręką z szmatką do pierścienia wentylatora

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 21 lut 2013, 11:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2012, 23:32
Posty: 36
Lokalizacja: wielkopolska

kolego man, pisałem na początku, że wisko jest dobre, bo zamieniałem z innego mana!


Post Wysłano: 21 lut 2013, 11:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

To odłącz wtyczkę od wisko wtedy teoretycznie wisko powinno się załączyć na stałe.
Nie ma czegoś takiego że wisko sprawne ciągnie na pół gwizdka tak jak piszesz są dwa położenia wyłączone i włączone wisko.
Jedynie siła odśrodkowa napędza wentylator, dlatego miałeś zobaczyć czy jesteś wstanie go zatrzymać ręką
Jeśli tak się dzieje to szukaj winy w ZBR to on włącza wisko

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 21 lut 2013, 12:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2012, 23:32
Posty: 36
Lokalizacja: wielkopolska

O tym właśnie piszę że wisko sprawne na 100%, domyślam się że problem tkwi w sterowaniu, lecz w żadnym ze sterowników sam. nie ma błędu odnośnie pracy wiska!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :(


Post Wysłano: 23 lut 2013, 12:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2012, 23:32
Posty: 36
Lokalizacja: wielkopolska

Czy ktoś coś wymyśli? tracę cierpliwość do tego samochodu i złotówki które przez rurę wydechową uciekają w zwiększonej ilości!!! :(


Post Wysłano: 23 lut 2013, 12:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Ja wymyślę, jedz do porządnego serwisu i niech męczą gada podpinając komputer diagnostyczny. Podejrzewam że istnieje taka opcja żeby wisko załączyć komputerem diagnostycznym.
A nie wymieniać wszystko po kolei w ciemno i płakać że kasa leci z dymem :]

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 24 lut 2013, 12:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2012, 23:32
Posty: 36
Lokalizacja: wielkopolska

Kolego MAN, byłem w jednym serwisie mana k. poznania, i podłączali kompa man cats i komp nic nie wykazał! a ja głuchy nie jestem, piekarzem też nie jestem, i swoje wiem. Auto nie wyświetla żadnych błędów, a ja czuję że coś jest nie tak. :shock: Wisko też sprawdzali w ten sposób że: odłączyli kostkę, silnik na maks obroty, wisko wiało jak huragan :D , podłączyli kostkę i trochę siadło na obrotach...


Post Wysłano: 24 lut 2013, 13:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Skąd wiesz że te drugie wisko było sprawne co wsadziłeś na podmianę.
To możesz podmienić sterownik FFR (kod błędu 00647) i zobaczyć czy wtedy wisko tak samo będzie kręcić.
Poza tym pokręć ręką oba wentylatory jak masz możliwość i zobacz czy jest jakaś różnica w oporze podczas kręcenia wentylatorem.
Jeszcze jedno skoro twierdzisz że wisko cały czas ciągnie to ręko go nie zatrzymasz a do tej pory nie próbowałeś go zatrzymać, bo ja u siebie zatrzymuję bez problemu i tak długo stoi w miejscu jak trzymam ręką. Jak puszcze to powoli nabiera obrotów.

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 24 lut 2013, 14:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2012, 23:32
Posty: 36
Lokalizacja: wielkopolska

Śmiem twierdzić że wisko jest dobre ponieważ to które podmieniłem w "sprawnym aucie" działało dobrze, sprawdzałem w ten sposób że odpalam silnik trzymam np. na ok 1500 obr/min i słyszę jak wieje, po kilkunastu sekundach WYRAŹNIE słychać jak wisko schodzi z obrotów! I do tego dobrego auta założyłem moje wisko i zachowuje się tak samo, czyli schodzi z obrotów! A w moim aucie oba wiska non stop wieją! z tego co wiem, to nie można tak sobie podmienić sterownika FFR ponieważ jest on skonfigurowany z EDC. a ręką boję się trzymać wisko :D


Post Wysłano: 24 lut 2013, 14:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Dosłownie ręką to nie, ja brałem rękawiczki kawałek szmatki w dłoń i poprzez tą szmatkę dociskałem dłoń do tego pierścienia, w razie czego najwyżej pociągnie samą szmatkę i tyle.
Tak samo robiłem przy zwykłym wisko w f2000 i przy elektrycznym w tga i do tej pory mam wszystkie palce :mrgreen:
To musisz znaleźć FFR od takiego samego modelu z takim samym numerem część i musi wtedy pasować.
Jeszce pozostaje sprawdzić kable między wisko a FFR może gdzieś jest przetarty, oraz wtyczki pod atrapą

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 24 lut 2013, 14:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2012, 23:32
Posty: 36
Lokalizacja: wielkopolska

Tak w ogóle kolego MAN, to dzięki że jako jeden z nielicznych interesujesz się moim tematem :wink: , spróbuje sprawdzić przez rękawice, a jeśli byłaby przerwa w okablowaniu, to wyświetlałby błąd ffr wiska , tak jakby było uszkodzone, bo jak odepnę kostkę to tak pokazuje właśnie, więc problem okablowania raczej odpada! Według mnie problem tkwi wyłącznie w sterowaniu wiska, ale jeśli temperatury są ok, to nie wiem co dalej robić :(


Post Wysłano: 24 lut 2013, 14:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Możliwe że tylko izolacja jest przetarta i gdzieś dotyka do masy.
Jak byś miał możliwość to sprawdź napięcie na kablach jak wisko pracuje, nie wiem czy wisko jest sterowane plusem czy masą.
Jeśli masą to tak jak mówiłem może być gdzieś przytarty i dotyka do masy i załącza wisko.
Dlatego było by dobrze zobaczyć jakie napięcie jest na kablach, skoro niby tak jest że jak odłączysz wtyczkę do wisko działa na stałe a rozłączone wisko powinno być 24V jeśli będzie mniej niż 24V to wina FFR lub przewodów

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 24 lut 2013, 14:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2012, 23:32
Posty: 36
Lokalizacja: wielkopolska

Dzięki za sugestię, około 2,5 roku temu, org. wisko uległo zatarciu i wyrwało kable z kostki, szybko zareagowałem, i na szczęście FFR się nie spalił, i wszystko było ok do pewnego czasu.


Post Wysłano: 24 lut 2013, 14:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Lub kabel trzyma się na paru włoskach jak był wyrwany i FFR nie widzi tego to samo dotyczy się samej wtyczki sprawdź dokładnie kable i piny w wtyczce. Przejście niby jest na kablach ale "prąd" potrzeby do rozłączenia wisko już nie.
Teraz podłączałem lusterko w manie i kabel był trafiony w miejscu jak wchodzi w tą gumową dławice w wtyczce
Podobny problem miałem w osobówce z pół roku walczyłem, wymieniłem sterownik wentylatora chłodnicy i nic to nie dało jak się wkurzyłem to rozprułem wiązkę elektryczna i na zgięciu wiązki elektrycznej kabel był przetarty odpowiedzialny za włączanie wentylatora chłodnicy

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: