Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 18 mar 2013, 21:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 wrz 2012, 17:06
Posty: 8
GG: 6212710

Witam, posiadamy VOLVO FM12 (wywrotka z hdsem) 420koni 2004r. I spala przy spokojnej jezdzie w trasie z 8t na sobie srednie spalanie 42l, natomiast z przyczepą 50 bierze bez większego problemu, mógłby ktoś ocenić bądź też porównać do swojego pojazdu z takim silnikiem wydaje się nieco zawyżone tym bardziej że IVECO Euro Trakker 360km który robi podobne trasy spala do 40l z przyczepą.


Post Wysłano: 18 mar 2013, 23:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 maja 2008, 22:32
Posty: 1482
GG: 6330420
Samochód: CLK Black Series
Lokalizacja: Warszawa

Jakie ma napędy, ile osi. To też jest ważne.

_________________
Cichanos und Gibon Internationale Spedition u. Logistik GmbH & Co. KG, Hamburg (D) member.


Post Wysłano: 18 mar 2013, 23:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 maja 2009, 11:37
Posty: 293
GG: 4029913
Samochód: Mietek Aszrot
Lokalizacja: Białystok

Nie napisałeś czy jest tak od zawsze czy stało się tak niedawno?

Z mojego doświadczenia z Volvem...
Zacznij od układu paliwowego(smoki, filtr zasadniczy + wstępny ze szklanką...), dalej filtr powietrza i ta siateczka z tyłu za kabiną. Turbina na wyświetlaczu wkręca się normalnie do samego końca czy tylko do jakiejś części?(spotkałem się z sytuacjami, że kręciła tylko do 50-70% i zawsze winny był intercooler, mało mocy i wysokie spalanie)

Może trzymają hamulce? Hamulec silnikowy?

Napisz coś więcej bo jak na razie to wróżenie z fusów


Post Wysłano: 19 mar 2013, 1:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 wrz 2012, 17:06
Posty: 8
GG: 6212710

Napęd 4x4, ale przód rozłączony.

Czy od zawsze, sam nie wiem postaram się dowiedzieć. Przekażę informację dalej co do filtrów, turbinę sprawdzimy na wyświetlaczu jutro (rozumiem że chodzi o komputer pokładowy?) Mocy na pewno mu nie brakuje bo `czuć` że dużo mocniejsze od IVECa 360konnego. Hamulce sprawdzimy.
Dzięki za odpowiedzi i czekam na więcej pomocnych informacji.

Taki jak ten > http://www.truck1.eu/img/Truck_Open_bod ... 992045.jpg


Post Wysłano: 19 mar 2013, 8:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lis 2011, 11:28
Posty: 157
Samochód: VOLVO

To że przód rozłączony to nic nie zmienia, i tak stawia opór bo cały czas się kręci.


Post Wysłano: 19 mar 2013, 14:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 maja 2009, 11:37
Posty: 293
GG: 4029913
Samochód: Mietek Aszrot
Lokalizacja: Białystok

Cytuj:
Napęd 4x4, ale przód rozłączony.

Czy od zawsze, sam nie wiem postaram się dowiedzieć. Przekażę informację dalej co do filtrów, turbinę sprawdzimy na wyświetlaczu jutro (rozumiem że chodzi o komputer pokładowy?) Mocy na pewno mu nie brakuje bo `czuć` że dużo mocniejsze od IVECa 360konnego. Hamulce sprawdzimy.
Dzięki za odpowiedzi i czekam na więcej pomocnych informacji.

Taki jak ten > http://www.truck1.eu/img/Truck_Open_bod ... 992045.jpg
Tak chodzi o wskazówkę po lewej stronie od obrotomierza czy kładzie się do końca. Niby 60KM między autami, do tego może:P młodsze auto więc różnica będzie.
Robiłeś diagnostykę kompem? Masz kogoś mądrego od takich spraw?(Mądrego bo jak trafisz na tłuka to zrobi Ci kompletny remont silnika, a i tak nie pomoże)
Kopci na jakiś kolor(Przy zmianach biegów albo przy gwałtownym przyspieszeniu)? Regulacja zaworów kiedyś była robiona? Przy tych silnikach max co 300tys.km jeśli dobrze pamiętam.


Post Wysłano: 19 mar 2013, 14:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 wrz 2012, 17:06
Posty: 8
GG: 6212710

IVECO 2 latka starsze. Diagnostyki kompa nie było właśnie gdzie taką usługę można wykonać w woj. Świętokrzyskim ? Ogólnie na firmie mamy mechaników i wygląda że jest ok jeżeli chodzi o mechanikę, tylko to spalanie podejrzane gdyby było troszkę mniejsze to auto to rany przyłóż ;) nigdy nie zawiodło. Kopci delikatnie na czarno jak się da w pi... pedał :D ale przecież to normalne. Regulacji raczej nie było, i auto jeszcze nie ma chyba 300,000 bo lata w koło komina. Z tego co mi wiadomo to był wymieniany silnik, u wcześniejszego właściciela spaliła się kabina wraz z silnikiem.


Post Wysłano: 19 mar 2013, 14:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 sty 2011, 17:50
Posty: 237
GG: 636485
Samochód: FH12
Lokalizacja: Białystok

Cytuj:
u wcześniejszego właściciela spaliła się kabina wraz z silnikiem.
To sprawdzaj elektryke bo jak tak to bardziej moze byc problem w elektryce niz od strony mechanicznej.


Post Wysłano: 19 mar 2013, 17:10

Jak masz na nim kierowce, to zacznij od sprawdzenia właśnie jego.


Post Wysłano: 19 mar 2013, 18:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 wrz 2012, 17:06
Posty: 8
GG: 6212710

Nie mi oceniać kierowce bo sam nie potrafię jeździć dopiero się uczę, ale ma ok 10lat doświadczenia, u nas jeździ prawie wszystkim, od kamaza na ktorym żuraw zamontowany, przez iveco które spala dużo mniej kończąc na VOLVIE :) i tylko co do VOLVA mamy problem.


Post Wysłano: 19 mar 2013, 21:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 wrz 2012, 17:06
Posty: 8
GG: 6212710

Cytuj:
Nie napisałeś czy jest tak od zawsze czy stało się tak niedawno?

Z mojego doświadczenia z Volvem...
Zacznij od układu paliwowego(smoki, filtr zasadniczy + wstępny ze szklanką...), dalej filtr powietrza i ta siateczka z tyłu za kabiną. Turbina na wyświetlaczu wkręca się normalnie do samego końca czy tylko do jakiejś części?(spotkałem się z sytuacjami, że kręciła tylko do 50-70% i zawsze winny był intercooler, mało mocy i wysokie spalanie)

Może trzymają hamulce? Hamulec silnikowy?

Napisz coś więcej bo jak na razie to wróżenie z fusów
Co do wskazówki dochodzi do żółtego pola, ale mocy nie brakuje.


Post Wysłano: 19 mar 2013, 23:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 maja 2009, 11:37
Posty: 293
GG: 4029913
Samochód: Mietek Aszrot
Lokalizacja: Białystok

Cytuj:
Cytuj:
Nie napisałeś czy jest tak od zawsze czy stało się tak niedawno?

Z mojego doświadczenia z Volvem...
Zacznij od układu paliwowego(smoki, filtr zasadniczy + wstępny ze szklanką...), dalej filtr powietrza i ta siateczka z tyłu za kabiną. Turbina na wyświetlaczu wkręca się normalnie do samego końca czy tylko do jakiejś części?(spotkałem się z sytuacjami, że kręciła tylko do 50-70% i zawsze winny był intercooler, mało mocy i wysokie spalanie)

Może trzymają hamulce? Hamulec silnikowy?

Napisz coś więcej bo jak na razie to wróżenie z fusów
Co do wskazówki dochodzi do żółtego pola, ale mocy nie brakuje.
Czyli rozumiem, że tylko do połowy? Nie spotkałem się jeszcze z Volvem, gdzie turbina nie kręci do końca i żeby auto było sprawne w 100%. Szukaj szukaj, według mnie coś jest na rzeczy.


Post Wysłano: 19 mar 2013, 23:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 wrz 2012, 17:06
Posty: 8
GG: 6212710

Nie wiem czy ma to jakiekolwiek znaczenie, ale IVECO 360konne ważące podobnie (załadowane + tandem) jest znacznie słabsze niż VOLVO w którym turbina nie kręci tak jak powinna ? Także jakby nie było jest mocne, ale jak rozumiem nie aż tak jak być powinno ? rozumiem że to też może być powód podwyższonego spalania ? Z Twojego doświadczenie mniej więcej wiadomo że nie da się tego ściśle określić w jakich wartościach powinien się mieścić ze spalaniem przy masie całkowitej 40t ?


Post Wysłano: 20 mar 2013, 9:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6009
Samochód: Volvo FH

Przy całkowitej 40t, i jeździe w jako takich warunkach (po kraju), auto powinno zmieścić się w 37l - 38/100km. Na powrocie na pusto auto powinno wyjść ok 25/100km. Cała trasa powinna się zamknąć w 32l/100km.

Gdyby moje samochody żarły po 50l/100km, nie zarobił bym na paliwo do nich.

Jeśli wskazówka od turbo nie dochodzi do końca szukaj nieszczelności w rejonie turbo, intercooler, elastyczne przewody (rury) od niego.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 16 kwie 2013, 19:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 wrz 2012, 17:06
Posty: 8
GG: 6212710

Witam, problem nadal nierozwiązany. Auto było na sprawdzeniu szczelności intercoolera wszytko ok, jakies sugestie ? Dodam że wskazówka turbo dochodzi do zółtego koloru po czym zaczyna opadać na zielony.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: