Autor
Wiadomość
Tytuł: DAF XF 105.460
Post Wysłano: 09 kwie 2013, 18:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 cze 2012, 12:57
Posty: 195
Samochód: Scania R500 \8/ TOPLINE
Lokalizacja: NO

Witam.
Co moglibyście powiedzieć na temat 105'tki o mocy 460 kuca z 2007 roku? Jakieś fabryczne wady? No wszystko czego mógłbym się dowiedzieć.
Pozdrawiam.


Post Wysłano: 09 kwie 2013, 21:39

Wada w sumie jedna branie oleju przez silnik,dużo informacji na temat 105 znajdziesz na forum
pozdrawiam


Post Wysłano: 09 kwie 2013, 22:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
Wada w sumie jedna branie oleju przez silnik,dużo informacji na temat 105 znajdziesz na forum
pozdrawiam
Nie każda bierze i nie jest to jedyna wada. Osobiście lubie dafy, ale ma swoje bolączki.

Spalanie, nie ma chyba dwóch identycznych sto piątek które by tyle samo paliły. Pojawiają się problemy z ciśnieniem oleju(nie są one powodem zużytego silnika), ciśnieniem paliwa i turbiną. Skrzynia tylko manualna ZF, nie jest ona jakoś super bez awaryjna remontuje je nawet często, ale po remoncie jest spokój na pare lat, astronic jest słabym tematem w dafie. Na forum jest kolega Jester jego 105.410 pali 27-29L, mój własny 105.460 SSC z astroniciem, różnie od 32 do 38. A znów kolegi z forum Edlera 460'siątka pali po Szwecji ok 35L. Problematyczne jest również zawieszenie kabiny w sto pięć, którego wymiana jest skomplikowana, wymaga dużo ślusarskich umiejętności i czasem gdy sworzeń nie chcę wyjść trzeba zniszczyć poduszkę. Silnik dosyć wrażliwy na przegrzanie, i w nim nie oszczędza się na materiałach eksploatacyjnych, zwłaszcza na filtrach paliwa (410konny silnik ma jeden 460 i 510 ma dwa filtry) i filtrze powietrza. Zdarzają się pękające chłodnice retardera, temat nie tani, ale nie tak strasznie drogi. Serwis Dafa w Polsce dupy nie urywa, a do tego samochodu trzeba kogoś kto poznał paccara MX to wtedy auto będzie chodzić.

Z plusów łatwo uśpić adblue, na moje gusta jest bardzo ładnym autem w dużej kabinie, a ceny niektórych części są tańsze niż np do scanii czy volva

Ja osobiście kupił bym jeszcze raz 105, tyle że ze zwykłą skrzynie, i bardziej zadbanego. Nie piszę tego na przykładzie tylko i wyłącznie własnego auta, tylko przerobiłem ileś tam sztuk i wiem, że jeśli masz kogoś kto ogarnie ten silnik możesz kupować, jak nie masz dobrego warsztatu odpuść. A jak nie zależy ci na normach emisji spalin kup 95 480 z końca produkcji ok 2006roku.
Pozdrawiam.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 10 kwie 2013, 17:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 gru 2006, 18:40
Posty: 125
GG: 3796803
Lokalizacja: Zgierz

Mamy stopiątkę rok, 450tkm na ten moment. Auto wg. mniej skomplikowane niż konkurenci z tych roczników. Pali u nas 31-33 na trasach PL-CZ,SK przy różnym tonażu. Kupując w serwisie DAF'a w Nadarzynie sprzedawca twierdził że branie oleju znacząco spadło po 3 kwartale 2007 roku, podobnież były jakieś zmiany w silniku i takich biorących sporo oleju jest bardzo mało. Nasz z 2008, bierze wręcz znikome ilości, mniej niż wyjeżdzone Scanie czwórki. Bardzo tanie przeglądy w serwisie, jak i inne częsci.
Jakość wykonania oraz rozwiązanie technologiczne(to akurat na plus) trochę z tyłu za Volvem,Scania aczkolwiek to bardzo rozsądny samochód za rozsądne pieniądze


Post Wysłano: 10 kwie 2013, 22:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
wg. mniej skomplikowane niż konkurenci z tych roczników.
Według ciebie? według mnie się mylisz, zapytaj Edlera o układ paliwowy :wink:

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 11 kwie 2013, 8:06

Jako, że zostałem wywołany do tablicy przez Łukasza:
na chwilę obecną jeżdżę DAFem 105.410 z końca 2007r. Auto ma przejechane 586 tyś km. W lutym 2012 zostało zakupione do nas do firmy, ze stanem licznika 460 tyś km. Od lutego było zrobione:
1. Wymienione tarcze hamulcowe + klocki przód i konieczna korekta rozdziału siły hamowania (90% DAFów ma fabrycznie "skopane" ustawienie hamulców).
2. Wymieniona pompa płynu chłodzącego
3. Wymienione czujniki NOx (przed i za katalizatorem)
4. Wymieniony czujnik ABSu
5. Wymienione akumulatory
6. Wymieniony palnik ogrzewania postojowego
Jak widać, zdecydowana większość wymienionych części to materiały "normalnie" zużywające się. W najbliższym czasie do wymiany idzie podkowa w sprzęgu, tarcze hamulcowe z tyłu, klocki tył, wymiana poduszek zawieszenia wydechu.
Jeśli chodzi o apetyt na olej - od ostatniej obsługi (45 tyś km temu) dolałem 5 litrów. Nie wydaje mi się to jakąś zatrważającą ilością, tym bardziej, że poleciała mi uszczelka na "nadmiarówce" i trochę oleju poszło w asfalt.
Silnik (jak na tę robotę, którą robi auto) nie wykazuje "zadyszki" a i spalanie na poziomie 27 - 29, w okresie ostatnich wiatrów 30 l/100 km, może być powodem do zadowolenia. Podejrzewam, że też jest w tym i zasługa dobrego paliwa - wcześniejszą obsługę przeciągnąłem do 80 tyś km a na wkładzie filtra paliwa było gdzieniegdzie znać kolor wkładu filtrującego, co świadczy o jakości paliwa, które tankujemy.
Co do kwestii spalania to trzeba zaznaczyć, że na firmie są 2 DAFy 105.410 i zużycie paliwa jest na tym samym poziomie. Niemniej jednak drugi wykazuje odrobinę większe zużycie oleju, z tym, że przebieg ma o ok. 120 tyś km większy.
Auto jest po 2 obsługach okresowych, końcem kwietnia będzie miało wymieniane oleje na moście, skrzyni, silniku + regulacja luzów zaworowych. Samochód jest serwisowany w zaprzyjaźnionym warsztacie, większe naprawy (diagnoza DAVIE'm, elektronika) naprawiane w ASO DAF Siedlce. O każdym serwisie można napisać wiele, niekoniecznie dobrego...
Owszem, DAF jest specyficznym samochodem i aby nastawić się na dobre wyniki w paliwie trzeba trochę czasu - trzeba nauczyć się tego silnika. Trzeba zaznaczyć, że wyposażony jest w manualną "ósemkę" ZF, postawiony na oponach 315/70 R22,5. Marka opon szału nie robi, a gdyby wrzucić Michelin-y może jeszcze dałoby się urwać z pół litra.
Ogólnie jestem zadowolony z tego auta, chociaż to tylko SC. Aczkolwiek jak mawia stare porzekadło: Jak dbasz - tak masz. A ci, którzy mnie znają, wiedzą, że mam "pierd!@#$" na punkcie stanu technicznego auta.


Post Wysłano: 11 kwie 2013, 9:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

No mnie tez wywolano do tablicy to mowie odrazu ze nie pali 35 :D dzieki radom Jestera tata schodzi ze spalaniem do 30/29 litrow. Co do awaryjnosci to nic szczegolnego sie nie dzieje dopoki nie jeb*** na grubo :) teraz jestem caly czas na laczach z Lukaszem bo mamy cos z cisnieniem paliwa i auto odpala tylko na samostarcie przy zamknietym powrocie do zbiornika. Padla tez chlodnica retardera ale ta awarje tez zdiagnozowal Lukasz przez telefon :) Spalanie oleju w naszym przypadku to jakies 5 litrow na 20 tysiecy wiec nie ma tragedi. Mam tez za zle sobie to ze obsluga nie jeat robiona regularnie i czesciej ale ze wzgledu na nasza robote w szwecji troche ciezko z tym. wystarczy ze musielismy tam placic za krzyzak na wale za 5 tys a teraz padlo cos w ukladzie paliwowym i nie wiadomo co :) a i jest ti 460 z 2008 roku z przebiegiem okolo 650 tys :) wiec "starszy" niz Jestera ;)
Ogolnie zlego slowa na niego nie powiem. Dafy sa jak kobiety. zazwyczaj jest dobrze, sex jest wspanialy ale czasem jak [wycenzurowano]* to rece opadaja :)


Post Wysłano: 11 kwie 2013, 13:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 cze 2012, 12:57
Posty: 195
Samochód: Scania R500 \8/ TOPLINE
Lokalizacja: NO

Wielkie dzięki, sporo się dowiedziałem od Was.
Jeżeli ktoś by miał jeszcze coś do napisania to proszę pisać. :)


Post Wysłano: 15 kwie 2013, 18:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 cze 2012, 12:57
Posty: 195
Samochód: Scania R500 \8/ TOPLINE
Lokalizacja: NO

Mam małe pytanko. Czy DAF 105.460 2008 rok przy przebiegu niecałe 500 tys. gdzie na komputerze wyświetlało 42l/100km może tyle rzeczywiście palić? Bo słyszałem że niektórym wyświetla 32-33 na komputerze a na prawdę im wychodzi 30 litrów. Może i być że te 42 bierze co?


Post Wysłano: 15 kwie 2013, 18:30

Całkiem możliwe - auto mogło jeździć trochę na magnesie. Kilometry nie leciały, a komputer paliwo zliczał i takie wysokie spalanie wyszło.


Post Wysłano: 15 kwie 2013, 19:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Albo mu wtryski padają :D nam tyle zaczął wciągać przed awarią, i została zmieniona pompa paliwa razem z zaworem sterującym, wszystkie pompki wyjęte i sprawdzone, no i na koniec to 3 wtryski do regeneracji trzy w śmietnik :) Czyli najgorszy możliwy scenariusz się sprawdził :) Auto z przebiegiem 670 tys km :)


Post Wysłano: 15 kwie 2013, 22:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Jakość paliwka.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 16 kwie 2013, 1:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Dziwne... niby Szwedzkie paliwo wydawać by się mogło że dobre paliwo, a tu klops :P


Post Wysłano: 16 kwie 2013, 8:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Wcześniej jeździł wszędzie. To nie stało się od razu.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 16 kwie 2013, 18:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Teraz wtryski włożone i dalej kupa. Pompki przed wtryskami są do kibla. Gdyby nie Łukasz to byśmy z ojcem nie ogarniali życia :)


Post Wysłano: 16 kwie 2013, 19:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6010
Samochód: Volvo FH

No i teraz jak nic musisz z tatą ze dwie kraty browaru do Sochaczewa zawieźć :] .

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 16 kwie 2013, 19:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Paaaaaaaaaaanie :D Za tą pomoc to mało będzie :D jak tylko uda mi się kiedyś spotkać z Łukaszem to sponsoruje pijackie Eldorado :D Wszystko na mój koszt


Post Wysłano: 16 kwie 2013, 20:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2009, 13:17
Posty: 587
Samochód: VW Passat b5
Lokalizacja: KMY

Cytuj:
Paaaaaaaaaaanie :D Za tą pomoc to mało będzie :D jak tylko uda mi się kiedyś spotkać z Łukaszem to sponsoruje pijackie Eldorado :D Wszystko na mój koszt

Burżuj :lol:

_________________
Mówią na mnie niepoprawny,za arcyzabawny
Nie mam czasu na bycie sławnym.....


Czemu mamy nierówne szanse, kiedy mamy wspólny cel?

______________


Post Wysłano: 17 kwie 2013, 0:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2604
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Cytuj:
Paaaaaaaaaaanie :D Za tą pomoc to mało będzie :D jak tylko uda mi się kiedyś spotkać z Łukaszem to sponsoruje pijackie Eldorado :D Wszystko na mój koszt
Chodzą ploty, że go lepiej ubierać niż poić, także uważaj co mówisz :D

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 17 kwie 2013, 15:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3213

Cytuj:
Cytuj:
Paaaaaaaaaaanie :D Za tą pomoc to mało będzie :D jak tylko uda mi się kiedyś spotkać z Łukaszem to sponsoruje pijackie Eldorado :D Wszystko na mój koszt

Burżuj :lol:
A mówią, że w transporcie taka "bida" ! hahahaha :D


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 32 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: