Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]
Autor
Wiadomość
Tytuł: MAN TGX Koguty
Post Wysłano: 01 maja 2013, 10:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Witam jako iż wycziłem że na orurowaniu mam 2 miejsca przygotowane pod koguty chciałbym je tam zamontować.
[IMG=http://img687.imageshack.us/img687/7169/img1509jp.jpg][/IMG]
Domyślam się tylko, że trzeba założyć przekaźnik i przełącznik tak jak w instalacji od Halogenów.
Tu moje pytanie skąd wziąć zasilanie do włączenia halogenów :wink: :?:

_________________
MAN


Post Wysłano: 01 maja 2013, 10:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sty 2010, 11:59
Posty: 395
GG: 2244591
Samochód: MB Atego
Lokalizacja: Kluczbork OKL

Załóż ledowe i nie będą potrzebne żadne przekaźniki tylko przełącznik z prądem :P

_________________
http://www.lechmot.pl
1.Twój problem nasze pieniądze.
2.Zawsze PIERWSI przy Tobie!.
3.Marudź ile chcesz a płać ile się należy!.


Post Wysłano: 01 maja 2013, 11:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jak chcesz mieć zasilanie do kogutów, masz taki sam patent jak w F90/F2000 z tyłu tablicy z bezpiecznikami masz śruby do których są przykręcone kable znajdz tą śrubę gdzie pojawia się plus po przekręceniu kluczyka i tam się podepnij potem bezpiecznik, przekaźnik i kabel.
Najwięcej roboty będziesz miał z przeciąganiem kabla do dachu.
Możesz zrobić foty jak są pociągnięte w dachu kable do halogenów na dachu :?:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 01 maja 2013, 17:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Yhym kiedyś czytałem że trzeba wpiąć się po jakiś kabel od ffr czy zbr :mrgreen:
W dachu jest duże gniazdo i wtyczka taka duża jak od ABSu do naczepy jak patrzyłem kable od środka dachu to ori kable z numeracją mana. Tych kabli idzie tam z 15. Jak wywalę kabinę to zrobię zdjęcie :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 01 maja 2013, 19:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Ten patent z tą wtyczką to nie jest oryginał.
Normalnie miałem wyprowadzone kable z dachu pod same koguty.
Kable idą między schowkiem a samym dachem i w środku ich w schowkach nie widać.
Jak chcesz podłączyć dodatkowe drogowe to należy sygnał wziąć do przekaźnika z FFR czy ZBR :mrgreen:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 05 maja 2013, 9:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 2688
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY

W skrznce z bezpiecznikami powinna byc przygotowana instalacja pod swiatla ostrzegawcze,ogladales rozpiske ?

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Post Wysłano: 05 maja 2013, 9:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
W skrznce z bezpiecznikami powinna byc przygotowana instalacja pod swiatla ostrzegawcze,ogladales rozpiske ?
Ja oglądałem w jednym manie mam w którym fabryczne były koguty a w drugim nie mam.
W skład fabrycznej instalacji wchodzi osobny bezpiecznik, przekaźnik oraz klawisz do włączania kogutów

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 05 maja 2013, 11:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

W dafie mam ori instalacje pod koguty, muszę obejrzeć jak to jest tam skonstruowane, jest ori włącznik, bezpiecznik i reszta pier**dolniku.

Poza tym w tym miejscu wytrzymają góra TS"y, potem spadną jak belka u mnie w XF'ie :wink:


Sebotrucker tylko kup w serwisie włącznik co by to miało ręce i nogi.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 05 maja 2013, 12:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Ja u siebie ściągnąłem koguty jak jeden nie wytrzymał naporu od gałęzi i się wylatał:mrgreen:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 05 maja 2013, 12:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

U mnie belka nie wytrzymała,

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 05 maja 2013, 14:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 lip 2008, 15:18
Posty: 542
GG: 6150050
Samochód: zielony

Cytuj:
W skład fabrycznej instalacji wchodzi osobny bezpiecznik, przekaźnik oraz klawisz do włączania kogutów
Jeśli tak jest fabrycznie, to znaczy że sam klawisz fabryczny nie jest przystosowany do pracy pod takim obciążeniem (dwa koguty mechaniczne).

Wartość zabezpieczenia i moc przekaźnika dobiera się w zależności od typu koguta - dla instalacji 24V jedna sztuka pobiera od ok 3A do 3,5A. Dla lamp stroboskopowych jest to blisko połowa tej wartości, dla LED-ów około 1/3 - ale to tak "na oko", wyliczać trzeba pod konkretną lampę (lub patrzeć w katalog na pobór prądu, lub podpiąć lampę pod prostownik i odczytać "prąd ładowania").

Tak od siebie powiem że LED-y to dobry pomysł jeśli się jeździ dużo na kogutach, a nie są one tylko "ciekawym dodatkiem" - są mniej awaryjne, bardziej energooszczędne, i można sobie ustalić tryb w jakim mają świecić (synchronizacja, pattern, błysk pojedynczy podwójny potrójny).

Tutaj przykład takich lamp polskiej produkcji, przy czym ten model przeszedł już modernizację optyki i w tej wersji już nie jest produkowany. Dodatm tylko że oczywiście instalacja jest troszeczkę inna, bo czteroprzewodowa, ale to nie jest jakiś duży problem.

http://www.youtube.com/watch?v=DdKqxnYtX7U

_________________
A/B/BE/C/CE/D/DE :twisted:
Star 244/Atego 1223/F2000 32.403/FH13 440/TGA 18.480/TGS 18.440/Axor 1840/Stralis 450
Solbusy/SOR-y/Setry
Oświetlenie i nagłośnienie ostrzegawcze - montaż, naprawa, modyfikacje


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: