Strona 1 z 7 [ Posty: 125 ] Przejdź na stronę 1 2 3 4 57 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 15 mar 2006, 22:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 mar 2005, 16:23
Posty: 359
Lokalizacja: Łódź

Do transportu szkła wielkogabarytowego używane są specjalistyczne naczepy typu inloader. Wyglądają one tak:

Obrazek


Tytuł:
Post Wysłano: 15 mar 2006, 22:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2005, 20:59
Posty: 344
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Ile waży taki ładunek szkła i ta naczepa ?

_________________
http://www.GLOBETRUCKER.org
Is it better to loose 5 minutes or 50 years ?
preferite perdere 5 minuti oppure 50 anni ?
Preferez-vous predre 5 minutes ou 50 ans ?
verlieren Sie lieber 5 Minuten oder 50 jahre ?
Wolisz stracić 5 minut czy 50 lat ?


Tytuł:
Post Wysłano: 15 mar 2006, 22:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 mar 2005, 16:23
Posty: 359
Lokalizacja: Łódź

Szkło jest ciężkim ładunkiem, natomiast jesli chodzi o wagę samej naczepy, to jest ona porównywalna do wagi tradycyjnej naczepy plandekowej (w niektórych naczepach do transportu szkła, ściany boczne wykonane są wykonane ze zwykłej plandeki). W naczepach typu inloader specyficzna jest budowa zawieszenia, bowiem nie są stosowane tam osie (ich miejsce zajmuje "rynna", w którą wsuwana jest tafla - stąd nazwa "inloader". Zawieszenie to miechy powietrzne ("poduszki"). Na drugiej fotce (między kołami) widoczne są również niezależne zbiorniki sprężonego powietrza układu hamulcowego.


Tytuł:
Post Wysłano: 15 mar 2006, 22:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 paź 2005, 14:33
Posty: 326
Lokalizacja: Suwałki, Dublin

Chciałem jeszcze dodać dla tych co nie wiedzą, że w tych naczepach nie występuja osie a każde koło jest zamocowane indywidualnie...

_________________
International Haulage


Post Wysłano: 16 mar 2006, 12:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 mar 2006, 15:59
Posty: 1

Jestem studentem PG i musze zrobic projekt takiej naczepy. A ktos moze wie jak sa zbudowane przyczepy Pilkington widzialem kiedys taka w TVN Turbo. jesli ktos ma jakies informacje techniczne bede bardzo wdzieczny za ich przeslanie na mail. Najwieksza tafla z huty w Sandomierzu ma 2,8 x 6 m i wazy max ok. 800 kg w zaleznosci od grubosci.


Tytuł:
Post Wysłano: 16 mar 2006, 15:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6326
Lokalizacja: Wrocław

jednym z najważniejszych elementów takiej naczepy jest tylna ścianą, która zamykając się spina boki naczepy i decyduje o tym, że całość jest stabilna. zabezpiecza to przed zgubieniem ładunku na skutek rozjechania się boków naczepy.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 16 mar 2006, 17:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 sie 2005, 9:17
Posty: 399
GG: 0

Cytuj:
zabezpiecza to przed zgubieniem ładunku na skutek rozjechania się boków naczepy.
Myśle że taka naczepa niejest w stanie się rozjechać :wink: Prędzej może ładunek tyłem wylecieć :D


Tytuł:
Post Wysłano: 16 mar 2006, 19:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6326
Lokalizacja: Wrocław

właśnie to jest trochę inaczej:
jedynym elementem stałym który trzyma razem boki naczepy jest jej przednia ściana. naczepa nie ma przecież osi, ani podłogi. jest jak wielkie leżące U. towar ładuje się najeżdżając na niego opuszczając naczepę i podnosząc go. ładunek trzyma się na bokach naczepy.
pamiętając podstawy "statyki i wytrzymałości" sądzę, że bez tylnej ściany naczepa zgubiłaby ładunek już po 100 metrach.
jadąc za naczepą plndekową widać, że ma odchyłki na boki po 10-20cm nawet z tylnymi drzwiami mimo, że profil jest zamknięty.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 16 mar 2006, 23:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2005, 20:59
Posty: 344
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Cytuj:
Najwieksza tafla z huty w Sandomierzu ma 2,8 x 6 m i wazy max ok. 800 kg w zaleznosci od grubosci.
A ile takich tafli wchodzi na naczepe ?

_________________
http://www.GLOBETRUCKER.org
Is it better to loose 5 minutes or 50 years ?
preferite perdere 5 minuti oppure 50 anni ?
Preferez-vous predre 5 minutes ou 50 ans ?
verlieren Sie lieber 5 Minuten oder 50 jahre ?
Wolisz stracić 5 minut czy 50 lat ?


Tytuł:
Post Wysłano: 18 mar 2006, 15:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 gru 2005, 19:58
Posty: 48
Lokalizacja: Przystajń

Tata mi mówił zebym kiedys jak bedzie okazja woził szkło bo to ogólnie mnie problemu niz z plandeką no i żadko są ładunki powrotne.

_________________
Drogi one prowadzą Cię do domu? nie one są Twoim domem.........


Tytuł:
Post Wysłano: 02 kwie 2006, 14:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 sie 2005, 18:35
Posty: 453

w naczepach do przewozu szkla sa specjalnel lapy ktore je docikaja szklo zeby sie nie potluklo, bo jak naczepy nioe docisna szkla wtedy rozlozy sie jak karty i sie potlucze moj tata ciaga taka naczepe i nie trzeba po niej skakac wszystko ro bi sie samo tylko trzeba opuscic ja na dol wjechacsamochodem na stojak podniesc naczepe i mozna jechac oczywiscie trzeba ja zamknac i tyle roboty nie trzeba skakac jak w plandekach


Tytuł:
Post Wysłano: 23 kwie 2006, 9:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2006, 17:16
Posty: 20

jakie firmy w Polsce zajmują się tą działalnością?


Tytuł:
Post Wysłano: 23 kwie 2006, 10:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 sie 2005, 18:35
Posty: 453

chodzi ci o firmy które produkuja szklo czy o przewoznikow bo jak o przewoznikow to pilkington, schade, delta trans, glaszigler, van hoof, to sa firmy od ktorych u mojego taty w firmie dostaja zlecenia


Tytuł:
Post Wysłano: 23 kwie 2006, 10:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2006, 19:31
Posty: 764
Samochód: Volvo FH 440
Lokalizacja: Meszna

Nijman/Zeetank zajmuje się min. dystrybucją szkła
http://www.nijman-zeetank.nl/pol/profiel/index.html


Tytuł:
Post Wysłano: 23 kwie 2006, 12:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 mar 2005, 16:23
Posty: 359
Lokalizacja: Łódź

Transportem szkła zajmuje się firma Guardian/L.I.F.T. z siedzibą w Częstochowie.


Tytuł:
Post Wysłano: 24 kwie 2006, 7:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2006, 16:55
Posty: 1362
Samochód: Duży
Lokalizacja: WLKP

U mnie w miasteczku jest oddział niemieckiej firmy GLASPO zajmującej się produkcją i transportem szkła po Polsce i do Niemiec....Posiadają oni 4ciężarówki-DAF LF 55+przyczepa tandem 2 osiowy,DAF CF85 380 Space Cab+naczepa Zremb,DAF XF 95 380 Space Cab+naczepa Krone,MAN 26.403 solówka....Poza tymi samochodami bardzo często widzi się jak przyjeżdzają tam inne zestawy przywożące lub zabierające szkło m.in.-Guardian,,Delta Trans,Nijman Zeetank-głównie ACTROS-y MP I,II i VOLVO FH....Naprawdę ciekawe są te naczepy do szkła.....I podobno dosyć dobre zarobki są na tego typu przewozach.... :D

_________________
Fan Transportu

Nowe spodnie - 300zł,
Nowy telefon - 1500zł,
Obecność na WC - bezcenne...


Tytuł:
Post Wysłano: 28 lip 2006, 21:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lut 2005, 20:21
Posty: 932
Lokalizacja: Łódź/Wieluń

Firmy: Pilkington, Schade, Offergeld, Rogister, Nijman Zeetank, Saint Gobain, Delta Trans, Vegla, Interliner, Guardian/ LIFT, Lannutti, AsTrans, Crousaz, Nicolas Jaquet, Flachglas, Schreiner, Van Huet/Emons, Van Hoof, Okline Oy, Pfab, Glaverbel, Scheuten, Cetrans Teplice.


Tytuł:
Post Wysłano: 29 lip 2006, 12:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 kwie 2005, 22:28
Posty: 197
GG: 1
Samochód: Szwedzkie badziewie z Göteborga
Lokalizacja: Stalowa Wola

Widze panowie że trzeba was wyprowadzić z błędu.
Firma Pilkington jest to angielska firma która wykupiła Hutę Szkła w Sandomierzu i zajmuje się tylko produkcją szkła.
Firma Nijman/Zeetank zajmuje się dystrybucją i transportem szkła wyprodukowanego przez Pilkington po terenie całej Europy.
Inloadery które ciągają należą do Pilkingtona a ciągniki do Nijman/Zeetank. Nijman /Zeetank posiada także swoje naczepy oplandekowane które jeżdzą z wyrobami Pilkingtona na Ukrainę.

No i to by było chyba na tyle. :wink:

_________________
...


Tytuł:
Post Wysłano: 29 lip 2006, 12:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 sie 2005, 18:35
Posty: 453

Kolego Ramzes Pilkington posiada również swoje ciągniki, prawda jest ich mało ale są. A co do huty szkła w Sandomierzu to byłem tam się ostatnio rozładowac.


Tytuł:
Post Wysłano: 29 lip 2006, 13:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 kwie 2005, 22:28
Posty: 197
GG: 1
Samochód: Szwedzkie badziewie z Göteborga
Lokalizacja: Stalowa Wola

Masz rację. widuję czasem ich ciagniki z ich naczepami. jesli się nie mylę to ich ciągniki mają jasno błekitny kolor i nie są opisane, tak?

_________________
...


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 7 [ Posty: 125 ] Przejdź na stronę 1 2 3 4 57 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: