Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 13 gru 2012, 19:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 cze 2012, 12:11
Posty: 27

witam, słyszałem że jest taki proszek / granulat ? czy to ma sens ? czy lepiej , bezpieczniej pojechać na wyważanie w jakimś serwisie ? pozdro . Chodzi o koła przednie w ciągniku

_________________
Użyczę certyfikat kompetencji zawodowych w Międzynarodowym i krajowym transporcie rzeczy. kontakt : wojtas@programosy.pl


Post Wysłano: 16 gru 2012, 11:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 2692
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY

Jest proszek ,stosuje sie przede wszystkim w felgach aluminiowych, juz nie pamietam ale chyba 2 miarki wsypali mi do opony napompowali i ruraaaa :) na feldze nie mam żadnych odważników wiec estetyka tez sie podniosła po tym "tunignu"

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Post Wysłano: 16 gru 2012, 20:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 sty 2007, 20:02
Posty: 494
GG: 2172953
Samochód: najlepszy samochód świata. Służbowy
Lokalizacja: Oslo / Gdańsk

Jak pracowałem w szwedzkiej firmie, to używaliśmy tylko ten proszek. Do felg stalowych również. Działało bez zarzutu.

_________________
Pozdrawiam - Łukasz
Był DAF XF 105.510 SSC 6x2 <- Kto śmiał to usunąć? :(
Mam uczulenie na dzieci Neo, i pseudokierowców z prawego fotela!


Post Wysłano: 18 gru 2012, 19:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 gru 2012, 19:32
Posty: 2

ile taki proszek kosztuje??

_________________
agd rtv,sklep internetowy agd,lodówki,pralki


Post Wysłano: 18 gru 2012, 21:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 kwie 2009, 1:47
Posty: 232
Samochód: 2004 volvo vnl64t300
Lokalizacja: Bychawa

W USA taki granulat do wyważania kół to standardowa procedura stosowana od wielu lat.
http://www.ebay.com/itm/Tire-Balance-Be ... 5a&vxp=mtr


Post Wysłano: 26 gru 2012, 22:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 paź 2011, 16:53
Posty: 9
GG: 34126295
Samochód: Golf III Opel Combo
Lokalizacja: Biała Podlaska

Cześć Ten kto wynalazł ten proszek powinien dostać Nobla Stosuje ten Proszek od 2lat nie było żadnych reklamacji ludzie tylko przyjeżdżali i zachwalali . Felga wygląda estetycznie to plus kiedyś klient przyjechał i miał naklejone z 10 odważników .Koszt zakup takiego proszku to 250zł u przedstawiciela czyli wiaderko o pojemności 6,5kg na wiaderku znajduje się tabela z dozowaniem miarka i gumki na wentyl nice


Pozdrawiam Truck_Bp


Post Wysłano: 03 sty 2013, 12:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 paź 2012, 8:14
Posty: 19

Cena taka mocno średnia,ale może faktycznie ten proszek okazuje się skuteczny,sądząc po opiniach to właśnie tak jest. Ja do tej pory standardowo podjeżdżałem na wyważanie kół i też nie ma co do tego żadnych zastrzeżeń.

_________________
http://www.savro.pl- Jesteśmy firmą specjalizującą się w sprzedaży części i akcesoriów do samochodów osobowych i ciężarowych.


Post Wysłano: 08 maja 2013, 22:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 784
Lokalizacja: Myślenice

Cytuj:
Cena taka mocno średnia,ale może faktycznie ten proszek okazuje się skuteczny,sądząc po opiniach to właśnie tak jest. Ja do tej pory standardowo podjeżdżałem na wyważanie kół i też nie ma co do tego żadnych zastrzeżeń.
że dodam swoje 5groszy skoro stosujemy klasyczne wyważenie i proszkowo. Teoria wskazuje za wyważaniem proszkiem a dokladnie perełkami ale musza być spełnione pewne warunki : proszek a raczej perełki tylko licencjonowane (Kanada, USA) żaden chińczyk z wiadra sypany na oko ! Pompowanie opon musi odbywać się w miarę suchym powietrzem (lato lub mroźna zima lub osuszacz w układzie pneumatycznym) w innym przypadku przy pompowaniu po prostu wlejesz wody , wew się perełki okleją i skutek będzie fatalny. Jednak jeżeli prawidłowo uzyte to mają ogromne zalety a najgłówniejsza to ciągłe aktywne wyważenie od 30 km/h.

_________________
PNEUMASTER Profesjonalny Mobilny Serwis Opon Wulkanizacja 24h
https://pneumaster.eu
https://facebook.com/SerwisOpon24/
https://g.page/SerwisOpon?share


Post Wysłano: 08 maja 2013, 22:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 784
Lokalizacja: Myślenice

Cytuj:
Cześć Ten kto wynalazł ten proszek powinien dostać Nobla Stosuje ten Proszek od 2lat nie było żadnych reklamacji ludzie tylko przyjeżdżali i zachwalali . Felga wygląda estetycznie to plus kiedyś klient przyjechał i miał naklejone z 10 odważników .Koszt zakup takiego proszku to 250zł u przedstawiciela czyli wiaderko o pojemności 6,5kg na wiaderku znajduje się tabela z dozowaniem miarka i gumki na wentyl nice


Pozdrawiam Truck_Bp
pozwol , że się nie zgodzę ! "ludzie tylko zachwalali" to nie jest argument , porozmawiajmy argumentami. Proszek oczywiście tak ale nie z wiadra i absolutnie nie wierzę w bezproblemowość przy wilgotności.
A co powiesz o konieczności stosowania wkładki zaworu przystosowanego dla wygody klienta przy pompowaniu aby proszek nie podchodził pod zaworek i nie blokował go ? O tym argumencie tez nie słyszałeś ? Wszyscy tylko przyjeżdżali i zachwalali ??? :wink:

_________________
PNEUMASTER Profesjonalny Mobilny Serwis Opon Wulkanizacja 24h
https://pneumaster.eu
https://facebook.com/SerwisOpon24/
https://g.page/SerwisOpon?share


Post Wysłano: 13 cze 2014, 20:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Kolega ma wywazane kola proszkowo i twierdzi ze po dluzszej pauzie wali kierownica. Po przejechaniu jakiegos dystansu jest git. Pytanie czy to normalne zjawisko czy napompowali mu jakims wilgotnym powietrzem i sie klei ten proszek.
Zastanawiam sie nad przejsciem na ten sposob wywazania bo mam dosc ciezarkow, ostatnio sie przygladalem i mam na przodzie odwaznik 350g a na przeciwnej stronie jeszcze 100g...czy to nie przesada jakas? Chce odmalowac fele a nowe z takimi podkowami to beda strasznie wygladac... :lol:


Post Wysłano: 14 cze 2014, 9:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 784
Lokalizacja: Myślenice

Cytuj:
Kolega ma wywazane kola proszkowo i twierdzi ze po dluzszej pauzie wali kierownica. Po przejechaniu jakiegos dystansu jest git. Pytanie czy to normalne zjawisko czy napompowali mu jakims wilgotnym powietrzem i sie klei ten proszek.
Zastanawiam sie nad przejsciem na ten sposob wywazania bo mam dosc ciezarkow, ostatnio sie przygladalem i mam na przodzie odwaznik 350g a na przeciwnej stronie jeszcze 100g...czy to nie przesada jakas? Chce odmalowac fele a nowe z takimi podkowami to beda strasznie wygladac... :lol:
Kolego nt.wyważania proszkiem musiałbym całą rozprawkę pisać, spróbuje jakoś to skrócić :
- tak może wystąpić takie zjawisko, ponieważ proszek wyważa od 40km/h ale u nas (także tak wyważamy głównie alusy w autokarach) nie ma tego problemu ponieważ proszek proszkowi nie równy. Jakiś chiński z wiadra to może ale kibla wsypać a nie do opony. Proszek musi być drogi i licencjonowany (my mamy kanadyjski) i a najlepiej jak to nie jest proszek ale perełki.
- problem wody i wilgotnego pompowania oczywiście może istnieć. Sklejanie proszku jak najbardziej tym bardziej jak nie wytarł felgi/opony po montażu i w trakcie
- proszek tak na prawdę nie wyważa ale tłumi drgania ale jest to dobra metoda przy zachowaniu wszystkich standardów i niuansów.
- mimo wszystko i moim zdaniem klasyczne wyważenie jest lepsze i pewniejsze, zdejmij odważniki, wymaluj felgi i wyważ klasycznie.
- granica odważników to 0,5 kg na całości, w okolicy pół kilograma należy już zastosować przemontowanie opony na inne miejsce felgi ewentualnie zwrócić uwagę na samą felgę i jej krzywiznę. Dobrej klasy felga i opona nie wymaga wyważenia większego jak 200gramów.

_________________
PNEUMASTER Profesjonalny Mobilny Serwis Opon Wulkanizacja 24h
https://pneumaster.eu
https://facebook.com/SerwisOpon24/
https://g.page/SerwisOpon?share


Post Wysłano: 14 cze 2014, 10:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Dzieki za konktety, w takim razie moze faktycznie zostane poki co przy ciezarkach.
Felgi mam Michelin na nich SP 344 i na kole 450g jest...
Byc moze cos z tymi felami jest nie teges bo niemam ich od nowosci, poprzednie opony tez lekko bily przy 70 km/h obecne Dunlopy jakby tak minimalnie, byc moze wystarczy je przemontowac i sie to inaczej ulozy...


Post Wysłano: 14 cze 2014, 11:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 784
Lokalizacja: Myślenice

Cytuj:
Dzieki za konktety, w takim razie moze faktycznie zostane poki co przy ciezarkach.
Felgi mam Michelin na nich SP 344 i na kole 450g jest...
Byc moze cos z tymi felami jest nie teges bo niemam ich od nowosci, poprzednie opony tez lekko bily przy 70 km/h obecne Dunlopy jakby tak minimalnie, byc moze wystarczy je przemontowac i sie to inaczej ulozy...
trzeba w serwisie trochę czasu poświęcić, pobawić się montażownicą i wyważarka ale na pewno się da. Przylgnie wyczyścić, wycentrować dla pewności centrownicami bo mozesz miesz otwór centrujący lub pułki wytarte ale musi się chcieć serwisantowi najsampierw :mrgreen:

_________________
PNEUMASTER Profesjonalny Mobilny Serwis Opon Wulkanizacja 24h
https://pneumaster.eu
https://facebook.com/SerwisOpon24/
https://g.page/SerwisOpon?share


Post Wysłano: 14 cze 2014, 12:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Cytuj:
Cytuj:
Dzieki za konktety, w takim razie moze faktycznie zostane poki co przy ciezarkach.
Felgi mam Michelin na nich SP 344 i na kole 450g jest...
Byc moze cos z tymi felami jest nie teges bo niemam ich od nowosci, poprzednie opony tez lekko bily przy 70 km/h obecne Dunlopy jakby tak minimalnie, byc moze wystarczy je przemontowac i sie to inaczej ulozy...
trzeba w serwisie trochę czasu poświęcić, pobawić się montażownicą i wyważarka ale na pewno się da. Przylgnie wyczyścić, wycentrować dla pewności centrownicami bo mozesz miesz otwór centrujący lub pułki wytarte ale musi się chcieć serwisantowi najsampierw :mrgreen:
Kuzwa, ile razy czytam Twoje wypowiedzi tyle razy zaluje ,ze nie mam blisko do Waszego zakladu, z przyjemnoscia by czlowiek pojechal, zaplacil i juz. A nie jak u moich - felga przodowa wymalowana a oni recznie zdejmuja (przyrzadem na breszke bo nie wiem jak to sie zwie fachowo) i felga zewnetrzna strona lezy na betonie ... Czyscilem szpilki i piaste druciakiem akurat, a jak to zauwazylem to myslalem ,ze pozabijam ...

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 14 cze 2014, 21:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 784
Lokalizacja: Myślenice

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Dzieki za konktety, w takim razie moze faktycznie zostane poki co przy ciezarkach.
Felgi mam Michelin na nich SP 344 i na kole 450g jest...
Byc moze cos z tymi felami jest nie teges bo niemam ich od nowosci, poprzednie opony tez lekko bily przy 70 km/h obecne Dunlopy jakby tak minimalnie, byc moze wystarczy je przemontowac i sie to inaczej ulozy...
trzeba w serwisie trochę czasu poświęcić, pobawić się montażownicą i wyważarka ale na pewno się da. Przylgnie wyczyścić, wycentrować dla pewności centrownicami bo mozesz miesz otwór centrujący lub pułki wytarte ale musi się chcieć serwisantowi najsampierw :mrgreen:
Kuzwa, ile razy czytam Twoje wypowiedzi tyle razy zaluje ,ze nie mam blisko do Waszego zakladu, z przyjemnoscia by czlowiek pojechal, zaplacil i juz. A nie jak u moich - felga przodowa wymalowana a oni recznie zdejmuja (przyrzadem na breszke bo nie wiem jak to sie zwie fachowo) i felga zewnetrzna strona lezy na betonie ... Czyscilem szpilki i piaste druciakiem akurat, a jak to zauwazylem to myslalem ,ze pozabijam ...
aaaaa o tym to można esej napisać : ze trzy lata temu dostaliśmy opier***ol jak szczypcami zdjęliśmy nakładki PVC na śruby i nawet nie porysowaliśmy ale ząbki ślad ukłucia zrobiły (ledwo co było widać). Kierowca zzieleniał i grzecznie poprosił abyśmy już nigdy więcej tak mu nie zniszczyli nakładek. Dałem mu firmowe długopisy, czapkę i smyczkę żeby udobruchać. Pomyślałem bez jaj, bez przesady :mrgreen: ale nasz klient cóż począć. Dobrze, że te gówniane plastiki nie pękły co się najczęściej w starszych zdarza. Później się dowiedziałem, że on zostawia buty na progu i wchodzi do auta w kapciach. Wtedy zrozumiałem o co on się ciska :mrgreen: - bywają i tacy pedanci.
A wypolerowane alu !!! Mamy specjalne pierścienie nakładki , żeby czasem klientowi nie obrócić alusa w szczekach na maszynie :mrgreen: . Zestaw takich 3 pierścieni (22,5;19,5;17,5) z kosmicznego materiału 2tys zł. :? :wink: podobnie rurki centrujące Scanie , też nie rysujące felg 1200zł :mrgreen: ....... i takie tam

_________________
PNEUMASTER Profesjonalny Mobilny Serwis Opon Wulkanizacja 24h
https://pneumaster.eu
https://facebook.com/SerwisOpon24/
https://g.page/SerwisOpon?share


Post Wysłano: 21 sie 2014, 14:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 sie 2014, 14:11
Posty: 1

Co do proszku to istnieją generalnie dwa rodzaje:

1. układa się na stałe, więc nie powinien występować problem "bicia kierownicy" przy każdorazowym rozpoczęciu jazdy,
http://swistowskionline.pl/pl/c/Counter ... nia-kol/37

2. jak ten, o którym mówicie, układa się za każdym razem, atutem jest to że wraz ze zużyciem opony i starciem bieżnika proszek będzie się dostosowywał ale w przypadku aut, które poruszają się na krótkich odcinkach jego zastosowanie może być mało efektywne.
http://www.swistowski.pl/strona-897-eco_balance.html


Post Wysłano: 21 sie 2014, 17:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 784
Lokalizacja: Myślenice

Cytuj:
Co do proszku to istnieją generalnie dwa rodzaje:

1. układa się na stałe, więc nie powinien występować problem "bicia kierownicy" przy każdorazowym rozpoczęciu jazdy,
http://swistowskionline.pl/pl/c/Counter ... nia-kol/37

2. jak ten, o którym mówicie, układa się za każdym razem, atutem jest to że wraz ze zużyciem opony i starciem bieżnika proszek będzie się dostosowywał ale w przypadku aut, które poruszają się na krótkich odcinkach jego zastosowanie może być mało efektywne.
http://www.swistowski.pl/strona-897-eco_balance.html
ale czas rozwiać także mity i zalety od strony praktycznej :
- użycie proszków wymaga specyficznych warunków zwłaszcza pompowania. Znam mało serwisów nawet stacjonarnych (w mobilnych warunkach nie ma o tym nawet mowy) które posiadają 100% wydajne układy osuszania powietrza (mam na mysli instalacje elektryczna do osuszania). Zatem wiadomo , że do proszu (bardziej perełki te wskazane wyżej) za każdym razem pompujemy wodę. Teraz tylko kwestia czasu kiedy tzn w jakiej porze roku pompujemy oponę od tego zalezy efektywność "wyważenia"
- dlaczego "wyważenia" w cudzysłowie, dlatego , że proszkiem nie wyważamy ale tłumimy drgania na zasadzie nałożenia (interferencji) drgań znaczy fal. Jak mowa o wyważeniu to możemy mówić tylko o klasycznych odwaznikach i wyważarce wtedy mówimy o wyważeniu.
- dobry proszek, dobrze dobrany, z homologacją, zastosowany w odpowiednich warunkach działa i to jest bezsporne. Wszelkie proszki z wiadra sypane "na oko" można wsypać do kanalizacji. :wink: Dlatego testowaliśmy wiele i z pierwszego linka warta z drugiego już nie jestem przekonany.
Reasumując dla warunków gdy ktoś sporadycznie sam zakłada opony - warto. Felgi alu z problematycznym wyważeniem - warto. Budowlanka z błotem na kołach - warto. ALE TYLKO DOBRY I MARKOWY z homologacja. :wink: ....oczywiście z odpowiednią wkładką zaworów aby potem nie było nerwów przy sprawdzaniu ciśnienia :mrgreen:

_________________
PNEUMASTER Profesjonalny Mobilny Serwis Opon Wulkanizacja 24h
https://pneumaster.eu
https://facebook.com/SerwisOpon24/
https://g.page/SerwisOpon?share


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: