Cytuj:
Nie no, w Mobilisie nie jeżdżą stare auta, ale i tak są to padliny.
Firma obsługuje trasy ZTM poza ścisłym centrum, bardziej osiedlowe/dzielnicowe.
Obecnie "Mobilis" ma dwa oblicza
Trasy ZTM w Warszawie / Krakowie i kilku innych miastach.....
ORAZ dawne PKS wykupione pod hasłem Mobilis Group
Czy autobusy są nowe czy stare
Z tym jest różnie (zależy od bazy).
W Warszawskiej Komunikacji Miejskiej jeździ sporo 18 metrowych przegubów Solaris U-18 (nie starsze niż dwa lata).
Jest też sporo trupów Jelczopodobnych , Solin które rozpadają się na wybojach i nie ma dla nich żadnego specjalisty/mechanika, który byłby w stanie przeprowadzić skuteczną reanimację
Przede wszystkim - BRAK bazy technicznej z prawdziwego zdarzenia i brak mechaników którzy za marne grosze mieli by chęć zrobić coś więcej niż dolać olej i (czasami) wymienić żarówkę
Poza tym - autobusy w komunikacji miejskiej (w Warszawie)
jeżdzą po 20 godzin na dobę i nawet nie zdążą dobrze ostygnąć jak wyjeżdżają na kolejną "dniówkę" .
Obecnie wszystkie U-18 (w W-wie) mają
na liczniku wystukane 180 - 200 tys. km.
Ciekawe jaka jest przewidywana przez producenta norma "życiowa" dla tych autobusów
Z drugiej strony - trudno się dziwić, że autobusy się rozpadają
Polskie drogi , to nie są autostrady klasy europejskiej, a raczej drogi podobne do toru przeszków na POLIGONIE
Ostatnio miałem przyjemność ściągać z trasy starego JELCZA w którym na zakręcie urwał się "bliźniak" - ot taka uroda tego modelu
A co do byłego Kierownika z Mobilisu, który aktualnie rządzi w PolBusie, to wcace tak dużo kierowców tam nie ściągnął......
Kilku zaczęło tam pracować, a po jakimś czasie zrezygnowali ze względu na zarobki.
Zarobki są różne - ten który jeździ w tzw. delegacje (*z nocowaniami) , to zarobi ździebełko więcej, a ten który jeździ "krótkie" trasy z powrotem do Warszawy lub obsługuje przejazdy techniczne lub dyżury, to nawet 2000.oo do ręki nie dostanie
A legendy o wysokich zarobkach
Tworzą je byli Kierowcy PKS lub inni
którzy wcześniej zarabiali dużo mniej