Dobrze że w Scanii mam bajer oceniający kierowcę dzięki czemu prawi mi komplementy typu
Dobra reakcja czy też
Świetna jazda. Najwyższe wyniki w każdej kategorii zacząłem osiągać dopiero po poczytaniu książki Scanii w której jest to trochę wyjaśnione, wcześniej błędnie rozumiałem te symbole.
Pierwszy to jazda po wzniesieniach, wcześniej myślałem, że ocenia tylko wciąganie się pod górki.
Drugi ocenia ogólnie hamowanie, wcześniej wydawało mi się, że ocenia tylko używanie retardera.
Trzeci to przewidywanie, a nie zachowywanie bezpiecznego odstępu jak wcześniej myślałem.
Czwarty to dobieranie biegów, odbierałem to jako utrzymywanie odpowiedniego zakresu obrotów i chyba na jedno wychodzi.
Najwięcej zaoszczędzić można odpowiednio pokonując wzniesienia wykorzystując energię kinetyczną, rozpędzenie się do odcięcia i odpuszczenie przed wierzchołkiem wskazane, a później można się toczyć jak będzie z górki denerwując tych którzy nie uskuteczniają ekodrajwingu