Strona 1 z 1 [ Posty: 2 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 29 lip 2013, 18:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 lut 2013, 14:57
Posty: 13

Witam kolegów. Mam 3 krótkie pytania:


Czy na rewersie tarczki można wejść z dołu na górę z datą następnego dnia (jak na rysunku) po to aby owa tarczka miała zapis z pełnych 24 godzin?

Obrazek



Czy prawdą jest to, że raz na dobę można wyjąć na chwilę tarczkę z tacho bez obowiązku opisywania jej dlaczego się to zrobiło?


Czy prawdą jest, że podczas ważenia np. przez zielonych waga brutto zestawu nie może być większa jak 1% dopuszczalnej DMC w Polsce czyli wyszłoby, że zestaw nie może przekraczać 40,040 tony?


Post Wysłano: 30 lip 2013, 2:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 sie 2009, 17:25
Posty: 123
GG: 10467084
Samochód: Volvo FH 500
Lokalizacja: Chrzanów

Cytuj:
Witam kolegów. Mam 3 krótkie pytania:


Czy na rewersie tarczki można wejść z dołu na górę z datą następnego dnia (jak na rysunku) po to aby owa tarczka miała zapis z pełnych 24 godzin?

Obrazek
Teoretycznie można. W praktyce jest to bardziej skomplikowane dlatego ze na wpisie manualnym powinieneś zaznaczyć co robiłeś przed godzina 07:00 dnia 1 sierpnia 2013. Jeśli już chcesz wprowadzać manualnie to lepiej trzymać się sztywno doby tzn tarczkę zakończyć 1 sierpnia 2013 a jeśli 2 sierpnia ponownie siadasz za kierownica to i tak będziesz musiał manualnie wypisać nowa tarczkę. Zatem na niej zaznaczysz ze od godziny 00:00 do 07:00 miałeś odpoczynek. Natomiast jeśli 2 sierpnia nie jeździsz to zaznaczasz na całej tarczce odpoczynek lub jeśli zjechałeś do firmy to wystawiają Ci odpowiednie zaświadczenie.
Cytuj:
Czy prawdą jest to, że raz na dobę można wyjąć na chwilę tarczkę z tacho bez obowiązku opisywania jej dlaczego się to zrobiło?
Słyszałem coś takiego jednak pewności nie mam. Skontrolować zawsze można a skoro się to już zrobiło to przy okazji można opisać dla świętego spokoju.
Cytuj:
Czy prawdą jest, że podczas ważenia np. przez zielonych waga brutto zestawu nie może być większa jak 1% dopuszczalnej DMC w Polsce czyli wyszłoby, że zestaw nie może przekraczać 40,040 tony?
Zawsze przyjmuje się jakiś margines błędu a w tym wypadku jest to 1% który tak na dobrą sprawę niczego nie zmienia. Samochód (zestaw) ma swoje DMC którego nie należy przekraczać. Zdaje sobie sprawę, że ładunki nie zawsze ważą dokładnie tyle ile jest w papierach ale prawda jest taka, że nawet margines 10% mógłby być niewystarczający takie w naszym kraju są rozbieżności pomiędzy rzeczywistością a dokumentacją.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 2 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: