Witam.
Posiadają skrzynię AVS ZF (półautomat, 8-biegowy) w autokarze Neoplan N216.
Kupiłem go już z awarią któregoś czujnika o czym dowiedziałem się w serwisie (kod błędu 54), w związku z czym muszę przerzucać biegi na joysticku. Gdyby ktoś miał kody błędów to byłbym wdzięczny za odczytanie.
Ale główny problem. Od jakiegoś czasu zaczęła 'zgrzytać' 4ka. Obojętnie, czy przerzucam biegi z dołu do góry, czy z góry na dół, zawsze 4ka strzela. Gdyby to było tylko z np. 7ki na 4kę to może byłaby to wina przekładni wielka/mała skrzynia, ale przy zmianie z 3 na 4 też się tak dzieje. Co to może być? Synchronizator (ale wtedy inny bieg też powinien 'strzelać') albo któryś elektrozawór/cewka/cokolwiek innego?
Jak zgrzyta to już nic nie poradzi trzeba wyciągać. A 4 bieg to jest to samo co 8.
W hamulcu wałka pośredniego, w ZF'ie wystarczy odkręcić jeden dekiel jak jest dostęp. Więc nie koniecznie trzeba zwalać skrzynie.
To nie skrzynia MANUALNA!
Może też być zużyty pneumatyczny wybierak.
_________________ TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!! Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!! tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456https://www.facebook.com/LKWSERWIS
Dobra za dużo sie naoglądałem astroniców. Ta skrzynia to manualna ZF'ka z automatycznym wybierakiem (preselekcją).
Czyli problem jest w wybieraku, Lub ma tak zgrane przełożenie że 8 nie zgrzyta wtedy synchronizator 4/8 padł.
_________________ TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!! Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!! tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456https://www.facebook.com/LKWSERWIS
Właśnie tak myślałem że to zwykła manualna tylko sterowanie inne ale nie byłem pewny.
Bo sporo właśnie takich skrzyń jest w autokarach
Czyli moja pierwsza diagnoza się prawdopodobnie potwierdzi na 99%
Rejestracja:15 sie 2013, 13:05 Posty: 1
Samochód: flota
Lokalizacja: małopolska
Witam. Dołączę się do tematu tej skrzyni. Otóż mam w autobusie Iveco taką samą skrzynię i od kliku dni mam problem: po naciśnięciu sprzęgła ucieka powietrze z takiego zaworu : http://www.univex.ru/catalogue/manufact ... 501209447/. Gdy bieg już jest wrzucony to przestaje syczeć. Syczy tylko na luzie (pozycja N) przy wciśniętym sprzęgle. Wymieniłem gumki w tym zaworze - dwa oringi i dwa grzybki i nic. Dodam jeszcze , że jak puszczam sprzęgło, to bierze od razu, czego wcześniej nie było. Gdzie szukać przyczyny
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 1 gość
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę