Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 28 sty 2013, 19:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 sty 2013, 10:36
Posty: 4
Samochód: Neoplan N216, VanHool 815
Lokalizacja: Ruda Śląska

Witam.
Posiadają skrzynię AVS ZF (półautomat, 8-biegowy) w autokarze Neoplan N216.
Kupiłem go już z awarią któregoś czujnika o czym dowiedziałem się w serwisie (kod błędu 54), w związku z czym muszę przerzucać biegi na joysticku. Gdyby ktoś miał kody błędów to byłbym wdzięczny za odczytanie.

Ale główny problem. Od jakiegoś czasu zaczęła 'zgrzytać' 4ka. Obojętnie, czy przerzucam biegi z dołu do góry, czy z góry na dół, zawsze 4ka strzela. Gdyby to było tylko z np. 7ki na 4kę to może byłaby to wina przekładni wielka/mała skrzynia, ale przy zmianie z 3 na 4 też się tak dzieje. Co to może być? Synchronizator (ale wtedy inny bieg też powinien 'strzelać') albo któryś elektrozawór/cewka/cokolwiek innego?

Pozdrawiam.


Post Wysłano: 28 sty 2013, 19:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 lip 2012, 14:22
Posty: 69
GG: 8819481
Lokalizacja: LUBELSKIE BEŁŻYCE

Jak zgrzyta to już nic nie poradzi trzeba wyciągać. A 4 bieg to jest to samo co 8.


Post Wysłano: 28 sty 2013, 19:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 sty 2013, 10:36
Posty: 4
Samochód: Neoplan N216, VanHool 815
Lokalizacja: Ruda Śląska

A 8ka wchodzi cicho, więc czego szukać?


Post Wysłano: 28 sty 2013, 23:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
Jak zgrzyta to już nic nie poradzi trzeba wyciągać. A 4 bieg to jest to samo co 8.
W hamulcu wałka pośredniego, w ZF'ie wystarczy odkręcić jeden dekiel jak jest dostęp. Więc nie koniecznie trzeba zwalać skrzynie.

To nie skrzynia MANUALNA!

Może też być zużyty pneumatyczny wybierak.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 29 sty 2013, 17:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 sty 2013, 10:36
Posty: 4
Samochód: Neoplan N216, VanHool 815
Lokalizacja: Ruda Śląska

W którym miejscu szukać tego dekielka?


Druga sprawa, kod 54 oznacza: Default drive light is constantly
burning or doesn’t work.

Jak przetłumaczyć w tym znaczeniu default drive light? Bo co ma światło do jazdy do skrzyni...


Post Wysłano: 29 sty 2013, 19:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 lip 2012, 14:22
Posty: 69
GG: 8819481
Lokalizacja: LUBELSKIE BEŁŻYCE

Cytuj:
Cytuj:
Jak zgrzyta to już nic nie poradzi trzeba wyciągać. A 4 bieg to jest to samo co 8.
W hamulcu wałka pośredniego, w ZF'ie wystarczy odkręcić jeden dekiel jak jest dostęp. Więc nie koniecznie trzeba zwalać skrzynie.

To nie skrzynia MANUALNA!

Może też być zużyty pneumatyczny wybierak.

MWolny to może podaj jakiś konkretny typ skrzyni wtedy może coś więcej uda się ustalić.


Post Wysłano: 29 sty 2013, 20:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 sty 2013, 10:36
Posty: 4
Samochód: Neoplan N216, VanHool 815
Lokalizacja: Ruda Śląska

Dokładny model: AVS ZF 8S180


Post Wysłano: 29 sty 2013, 21:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6014
Samochód: Volvo FH

Cytuj:
W którym miejscu szukać tego dekielka?


Druga sprawa, kod 54 oznacza: Default drive light is constantly
burning or doesn’t work.

Jak przetłumaczyć w tym znaczeniu default drive light? Bo co ma światło do jazdy do skrzyni...
Coś jakby: "Domyślny lekki wałek, stale się pali (przegrzewa) lub nie pracuje (nie działa)".

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 29 sty 2013, 22:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Dobra za dużo sie naoglądałem astroniców. Ta skrzynia to manualna ZF'ka z automatycznym wybierakiem (preselekcją).

Czyli problem jest w wybieraku, Lub ma tak zgrane przełożenie że 8 nie zgrzyta wtedy synchronizator 4/8 padł.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 30 sty 2013, 16:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 lip 2012, 14:22
Posty: 69
GG: 8819481
Lokalizacja: LUBELSKIE BEŁŻYCE

Właśnie tak myślałem że to zwykła manualna tylko sterowanie inne ale nie byłem pewny. :D
Bo sporo właśnie takich skrzyń jest w autokarach
Czyli moja pierwsza diagnoza się prawdopodobnie potwierdzi na 99% :lol:


Post Wysłano: 15 sie 2013, 13:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 sie 2013, 13:05
Posty: 1
Samochód: flota
Lokalizacja: małopolska

Witam. Dołączę się do tematu tej skrzyni. Otóż mam w autobusie Iveco taką samą skrzynię i od kliku dni mam problem: po naciśnięciu sprzęgła ucieka powietrze z takiego zaworu : http://www.univex.ru/catalogue/manufact ... 501209447/. Gdy bieg już jest wrzucony to przestaje syczeć. Syczy tylko na luzie (pozycja N) przy wciśniętym sprzęgle. Wymieniłem gumki w tym zaworze - dwa oringi i dwa grzybki i nic. Dodam jeszcze , że jak puszczam sprzęgło, to bierze od razu, czego wcześniej nie było. Gdzie szukać przyczyny


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: