Strona 24 z 45 [ Posty: 887 ] Przejdź na stronę Poprzednia 122 23 24 25 2645 Następna
Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Obrazek
Mój tata kiedyś coś takiego przywiózł ze Szwecji, z Sudsvalu. Na przód poszła jeszcze pętla czołowa plus, kilka pasów szło po skosie i oplatało przód. Ja to rozładowywałem to zgubiłem się w gąszczu pasów.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 2692
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY

Cytuj:
Cytuj:
Rzeczywiście dość lipna sprawa. Ja bym na każdym "przęśle" tych rur odpuścił po jednym pasie i spiął je dodatkowo oplotem w całość. Te wypłowiałe pasy staraj się jak najszybciej wymienić bo na zdjęciu widać już przetarcia i lekkie ich zmęczenie.
Z reguły tak robię, ale teraz ładowałem w piątek po południu i z pośpiechu nie spinałem do kupy. 15 nowych pasów leży mi w schowku, ale głównie wożę stal i używam łańcuchów.
Czesto wozilismy z roznych portów w Rotterdamie wałki do Chrznowa do H.... to była opcja zaladowania w dwóch rzedach, wystawalo z tylu wtedy niewiele ale lepiej sie jechało zwlaszcza po A18, wałki byly w dwoch warstwach na calej dlugosci...

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1368
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Takie aluminiowe wałki ładowałem w Rackwitz, ja to spinałem warstwami, dawali do tego palety które też mocowało się pasami, oczywiście do tego przekładki gumowe.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 sty 2006, 16:10
Posty: 407
GG: 0
Samochód: duży z naczepą
Lokalizacja: Opolskie

Tak dla odświeżenia tematu:

Zabezpieczenie silników do wozideł Liebhrrer'a (waga największego 9t i dwa mniejsze po 3t):

Obrazek Obrazek Obrazek

Oraz dwa przykłady skutku spiętrowania zbyt ciężkich palet:

Obrazek Obrazek Obrazek

_________________
Jezus też palił !!! wszyscy palili !!! to prawda, tym wszystkich których "uzdrowił"? dał poprostu pare gramow ze swojej plantacji!! ot cała prawda!


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Wczoraj ładowałem węgiel workowany, 7 palet, chyba 750kg każda, gdzieś 1,2m wysokie. Ułożyłem i pospinałem to tak:
Obrazek
Dosunięte do przedniej burty i pozsuwane wzajemnie, 4 pkt mocowania na stronę (niestety nie zachowałem na rysunku proporcji w ich rozmieszczeniu), 4 pasy w poprzek i jeszcze 2 po przekątnych. Dodatkowym problemem, wraz z pokonanymi kilometrami, jest "ubijanie" się węgla, więc dociągnięte na maksa pasy po 15 km były luźne.
Dojechało to w całości, więc co prawda nie muszę się uczyć na błędach, ale chciałbym na konkretnych przykładach zobaczyć jak można było zrobić to lepiej. Ktoś coś doradzi?


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lip 2013, 13:53
Posty: 110
GG: 666
Samochód: TYR

Wystarczyło w poprzek, a na końcu dać "opór"

Nie można do jednego pkt dawać 2 haki ( zaczepy )

_________________
Cytuj:
A co się tyczy tego:"cytat:[...]bede, jak tylko wy- moderatorzy - zaczniecie go przestrzegac.poki co, bede bral z was przyklad ( bo tak byc przeciez powinnno - nieprawdaz?)"napiszę krótko: rób tak dalej, czekaj końca...
Znaczy - robisz jak moderator = masz bana ;)


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

można było inaczej załadować palety.
2 x po dwie + 1 x trzy to zamocować trzema pasami i na końcu listwę.
nie napisałeś jaki pojazd i ile ten ładunek mógł zająć miejsca.
ładując tak jak napisałem miał byś wypełnienie od burty do burty, a tak miałeś jeszcze wolne miejsce, które należało czymś wypełnić (puste palety - ale to w kraju marzenie).

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Zapomniałem napisać, że to odkryta skrzynia, burty (solidne, stalowe - wywrotka) 60cm wysokie. Ładunek mógł zająć dokładnie ten cały prostokąt, który jest widoczny powyżej, bo zachowałem proporcje skrzyni ładunkowej. W poprzek w 2 rzędach nie lubię układać palet, bo robi się ciasno i czasem trudno zaczepić hak pasa o uchwyt (uchwyty w podłodze). Poza tym, przy tak wysokim ładunku, łatwiej dociągnąć pasami ładunek, jeśli punkty mocowania nie są tuż przy palecie (może się mylę).
Listwy nie mam i nie używam.

Zastanawiam się czy gdybym wypełnił dolny lewy róg i "obwiązał" dookoła wszystkie palety razem, nie byłoby też dobrym rozwiązaniem. Inna sprawa, że trzeba mieć czym wypełnić. W całej mojej trasie z tym ładunkiem, to chyba najwięcej czasu by zajęło właśnie szukanie czegoś do wypełnienia :]
Cytuj:
Wystarczyło w poprzek, a na końcu dać "opór"

Nie można do jednego pkt dawać 2 haki ( zaczepy )
W jaki sposób dać opór? Listwy nie posiadam. Poza tym, te palety bardziej są narażone na fikoła na bok, niż przód-tył. Więc jeśli poprzecznie pasy nie łapały mi idealnie każdej palety (np. wypadało między paletami), to miałem problem, który częściowo(!) rozwiązałem rzucając po przekątnej.

Dlaczego nie można 2 haków do jednego punktu?


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lip 2013, 13:53
Posty: 110
GG: 666
Samochód: TYR

Cytuj:

W jaki sposób dać opór?
ostatnie dwie palety wzdłuż.Pas dajesz od przodu ( patrząc z widoku naczepy) przez tylną górną część palety i do przodu. ( dociskasz palety do przodu )
Cytuj:
Dlaczego nie można 2 haków do jednego punktu?
Aż tak głęboko w przepisach nie siedzę.W firmach gdzie wymagają mocowania wg ich wzoru zawsze jest pokazane że nie wolno zapinać 2 haków za 1 uchwyt.
W wolnej chwili poszperam w książce, jeśli jesteś tym zainteresowany

_________________
Cytuj:
A co się tyczy tego:"cytat:[...]bede, jak tylko wy- moderatorzy - zaczniecie go przestrzegac.poki co, bede bral z was przyklad ( bo tak byc przeciez powinnno - nieprawdaz?)"napiszę krótko: rób tak dalej, czekaj końca...
Znaczy - robisz jak moderator = masz bana ;)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

ano z tego powodu, że niecechowany uchwyt, czyli nie posiadający dodatkowych znaków na nim wybitych, posiada wytrzymałość 2t na skrzyniach ładunkowych pojazdów o DMC powyżej 12t, to wynika z homologacji. więc jeżeli zapniesz do niego (tego uchwytu-ucha) 2 standardowe pasy o wytrzymałości na rozrywanie 2t (albo 2,5t), to żaden inspektor ITD, ani BAG tego drugiego pasa Ci nie policzy, tak jakby go nie było.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Cytuj:
ostatnie dwie palety wzdłuż.Pas dajesz od przodu ( patrząc z widoku naczepy) przez tylną górną część palety i do przodu. ( dociskasz palety do przodu )
Fakt, można było ułożyć i w ten sposób palety. Dobry sposób. Dzięki za podpowiedź.
Cytuj:
ano z tego powodu, że niecechowany uchwyt, czyli nie posiadający dodatkowych znaków na nim wybitych, posiada wytrzymałość 2t na skrzyniach ładunkowych pojazdów o DMC powyżej 12t, to wynika z homologacji. więc jeżeli zapniesz do niego (tego uchwytu-ucha) 2 standardowe pasy o wytrzymałości na rozrywanie 2t (albo 2,5t), to żaden inspektor ITD, ani BAG tego drugiego pasa Ci nie policzy, tak jakby go nie było.
Dzięki za odpowiedź. Nie spotkałem się z taką informacją w żadnej książce.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lip 2013, 13:53
Posty: 110
GG: 666
Samochód: TYR

A czytałeś tą w której jest to?:


Obrazek

_________________
Cytuj:
A co się tyczy tego:"cytat:[...]bede, jak tylko wy- moderatorzy - zaczniecie go przestrzegac.poki co, bede bral z was przyklad ( bo tak byc przeciez powinnno - nieprawdaz?)"napiszę krótko: rób tak dalej, czekaj końca...
Znaczy - robisz jak moderator = masz bana ;)


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Cytuj:
A czytałeś tą w której jest to?:
Obrazek
Możesz podać autora i tytuł? Przeczytałem w życiu więcej niż jedną książkę i po małym fragmencie nie sposób odpowiedzieć na Twoje pytanie.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lip 2013, 13:53
Posty: 110
GG: 666
Samochód: TYR

"wytyczne unijne dotyczace mocowania ladunkow"
Barrot

_________________
Cytuj:
A co się tyczy tego:"cytat:[...]bede, jak tylko wy- moderatorzy - zaczniecie go przestrzegac.poki co, bede bral z was przyklad ( bo tak byc przeciez powinnno - nieprawdaz?)"napiszę krótko: rób tak dalej, czekaj końca...
Znaczy - robisz jak moderator = masz bana ;)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1368
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Cytuj:
Ktoś coś doradzi?
jakiś czas temu wiozłem 32 palety eko-groszku, 600kg paleta, na koniec dałem belkę i tyle. Taki ładunek żeby wyp...dolić trzeba mieć wyjątkowe zdolności.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lip 2013, 13:53
Posty: 110
GG: 666
Samochód: TYR

Tak igor.
O takich "hojrakach" czytamy w doniesieniach prasowych na stronach ITD czy innego BAG w dziale " Super zabezpieczony ładunek"

ps. na drodze nie jesteś sam. Wszystkiego nie przewidzisz.20x uda ci się dojechać cało, ale za 21x ktoś może wyjechać ci z podporządkowanej i oby to miało się skończyć tylko na położeniu zestawu.
Znam kogoś kto przywiózł kombajn z hedrem z niemiec na niskopodwoziówce majac tylko 1 pas do zabezpieczenia.
Dało się? dało !

_________________
Cytuj:
A co się tyczy tego:"cytat:[...]bede, jak tylko wy- moderatorzy - zaczniecie go przestrzegac.poki co, bede bral z was przyklad ( bo tak byc przeciez powinnno - nieprawdaz?)"napiszę krótko: rób tak dalej, czekaj końca...
Znaczy - robisz jak moderator = masz bana ;)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1368
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Cytuj:
Tak igor.
O takich "hojrakach" czytamy w doniesieniach prasowych na stronach ITD czy innego BAG w dziale " Super zabezpieczony ładunek"

boni, ja więcej pasów w życiu zapiąłem niż masz włosów na głowie :]

są ładunki które wymagają :] BEZWZGLĘDNEGO zabezpieczenia, a są i takie które jest ciężko wywrócić. Są ładunki po 24t, na paletach których nikt nie pozwoli zapiąć, np. zestawy kosmetyków samochodowych w kartonikach, do Biedronki, jak by tego nie zapiąć to i tak paleta uszkodzona, i co to też wożą hojracy?

Są ładunki które swoją bezwładność mają różną pomimo podobnej wagi, inaczej zachowuje się 24t, zaolejonej blachy, inaczej 24t węgla workowanego, a inaczej 24t rur stalowych załadowanych po sufit, sklejki szalunkowej, lub płyty pliśniowej.

Wożę też stal średnio 20t, a tam w grę wchodzą podkładki antypoślizgowe i średnio 15 pasów.
dziekuje dobranoc.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Cytuj:
"wytyczne unijne dotyczace mocowania ladunkow"
Przeglądałem, przejrzę ponownie w wolnej chwili.
Cytuj:
jakiś czas temu wiozłem 32 palety eko-groszku, 600kg paleta, na koniec dałem belkę i tyle. Taki ładunek żeby wyp...dolić trzeba mieć wyjątkowe zdolności.
Jedno "ale". Możliwe, że wiozłeś eko-groszek, który jest owijany stretchem przez maszynę (np. z Juliusza). Niestety, ja ładowałem na składzie węgla, owijane stretchem ręcznie.
Nie mówię, że nie masz racji, wszak wolę pytać teraz, niż dopiero jak wypieprzę ładunek.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
Cytuj:
Ktoś coś doradzi?
...Taki ładunek żeby wyp...dolić trzeba mieć wyjątkowe zdolności.
doświadczenie uczy, że każdą rzecz można spie...lić na 10 000 sposobów.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lip 2013, 13:53
Posty: 110
GG: 666
Samochód: TYR

Przykłady zabezpieczenia rolek ( w tym przypadku blachy )


1 - http://fotoo.pl//out.php?i=598274_rol1.jpg


2 - http://fotoo.pl//out.php?i=598275_rol2.jpg


3 - http://fotoo.pl//out.php?i=598276_rol3.jpg

4 - http://fotoo.pl//out.php?i=598277_rol4.jpg - widok z "drugiej " strony
Waga rolki to około 7,5T
Tak omotana nie ma prawa ruszyć się choćby na 1mm ( o ile pasy są w należytym stanie ) nawet przy gwałtownym hamowaniu.
Przetestowane

ps. Jak już będzie można normalnie wstawiać fotki, to je tutaj wrzucę.Póki co musi być tak.

_________________
Cytuj:
A co się tyczy tego:"cytat:[...]bede, jak tylko wy- moderatorzy - zaczniecie go przestrzegac.poki co, bede bral z was przyklad ( bo tak byc przeciez powinnno - nieprawdaz?)"napiszę krótko: rób tak dalej, czekaj końca...
Znaczy - robisz jak moderator = masz bana ;)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 24 z 45 [ Posty: 887 ] Przejdź na stronę Poprzednia 122 23 24 25 2645 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: