Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 28 maja 2012, 0:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lut 2011, 17:51
Posty: 39
GG: 1
Samochód: Jelcz 3w642
Lokalizacja: SBL

Witam wszystkich.Mam Jelcza 3w 642 z silnikiem 240 km turbo,i planuję zmienić w nim ten silnik na mocniejszy coś ok 300km z racji tego że zrobił się jakiś przeraźliwie słaby.wtryski pompa zrobione i to samo.dodam że ma dopiero przejechane 130 tys km.Przeglądałem pare ogłoszeń ze steyra z racji tego że kiedyś fabrycznie takie były montowane.
Dlatego zwracam się do was z prośbą o wyrażenie waszej opinij na temat tych silników i jego montażu co trzeba przerobić ,zmienić,użytkowaniu tego silnika co te silniki są warte i jakie mają spalanie.A może jakiś inny silnik zastosować np mercedes,iveco bo te też w nich były .Zależy mi na rzetelnej opinij fachowców, użytkowników takich wózków a nie coś w rodzaju zawieź na złom i kup zachodnie,bo ten
jelczyk mi w zupełności wystarczy.Dodam że skrzynię biegów mam 6.Pozdrawiam wszystkich:)


Post Wysłano: 29 maja 2012, 11:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2007, 11:00
Posty: 185
GG: 10770724
Lokalizacja: Kolbuszowa

My mielsimy jelczo-steyra z napedem 6x4 chodził pod dłużycą. Byl na calym podwoziu steyra tylko kabina i silnik byly sterya. Po kilku zmianach silników jelczowskich kupilismy ciagnik jelcza z silnkiem 320 steyra i skrzynia 16 i nie bylo mu rownych. A przy przekladadniu jest troche zabawy ale napweno mniej niz przy innych. Bo jelczowski przekladalo sie od poczatku do konca w ciagu jednego dnia a stera chba 2 albo 3 ale warto.

_________________
http://www.transportdrewna.fora.pl/


Post Wysłano: 30 maja 2012, 0:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Cytuj:
My mielsimy jelczo-steyra z napedem 6x4 chodził pod dłużycą. Byl na calym podwoziu steyra tylko kabina i silnik byly sterya. Po kilku zmianach silników jelczowskich kupilismy ciagnik jelcza z silnkiem 320 steyra i skrzynia 16 i nie bylo mu rownych. A przy przekladadniu jest troche zabawy ale napweno mniej niz przy innych. Bo jelczowski przekladalo sie od poczatku do konca w ciagu jednego dnia a stera chba 2 albo 3 ale warto.
tylko kabina podwozie i silnik stayera a reszta to jelcz z silnikiem stayera :>


Post Wysłano: 30 maja 2012, 9:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Do ladowarek HSW Ł34 z jelcza silnikami wsadzano z dafa 95ATI motory - nie wiem czym to bylo uzasadnione, ale tak robili.

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 30 maja 2012, 19:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2007, 11:00
Posty: 185
GG: 10770724
Lokalizacja: Kolbuszowa

Cytuj:
Cytuj:
My mielsimy jelczo-steyra z napedem 6x4 chodził pod dłużycą. Byl na calym podwoziu steyra tylko kabina i silnik byly sterya. Po kilku zmianach silników jelczowskich kupilismy ciagnik jelcza z silnkiem 320 steyra i skrzynia 16 i nie bylo mu rownych. A przy przekladadniu jest troche zabawy ale napweno mniej niz przy innych. Bo jelczowski przekladalo sie od poczatku do konca w ciagu jednego dnia a stera chba 2 albo 3 ale warto.
tylko kabina podwozie i silnik stayera a reszta to jelcz z silnikiem stayera :>
przepraszam :)
juz pisze jak było.
Rama i mosty czyli dól byl stera a Silnik i Kabina były Jelcza- tak bylo na początku.

_________________
http://www.transportdrewna.fora.pl/


Post Wysłano: 11 cze 2012, 18:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lut 2011, 17:51
Posty: 39
GG: 1
Samochód: Jelcz 3w642
Lokalizacja: SBL

Dzięki za wypowiedzi,tylko szkoda że tak ich mało,jak by ktoś coś jeszcze wiedział na ten temat to proszę pisać.
Jak pisałem wcześniej mam w tym Jelczu silnik 240 km turbo bez intercoolera i tak myślę czy by nie założyć mu takiego czegoś i tu rodzi się pytanie co by trzeba było pozmieniać oprócz kol dolotowego żeby działało tak jak należy typ silnika to SW680/101/9 auto z 1994 roku widziałem że oryginalnych silnikach z intcoolerem były montowane inne pompy wtryskowe co to jest za różnica (ja mam tą z okienkiem z boku,korektorem pneumatycznym do turba i dawką rozruchową.Pozdrawiam:)


Post Wysłano: 28 wrz 2012, 22:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lut 2011, 17:51
Posty: 39
GG: 1
Samochód: Jelcz 3w642
Lokalizacja: SBL

Witam wszystkich i ponawiam temat.co sądzicie o przekładce silnika steyera do jelcza i jakaś skrzynia z półbiegami.pozdrzwiam.


Post Wysłano: 07 paź 2012, 20:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 maja 2008, 11:11
Posty: 156
GG: 7106329
Lokalizacja: Podkarpacie

Silnik z Liazki wsadzali do Jelcza, bardzo prosta konstrukcja i w miare mocna ;)

_________________
TRANSPORT DREWNA BIESZCZADY


Post Wysłano: 08 sie 2013, 16:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 mar 2009, 1:34
Posty: 6
GG: 0

Witam. Mam pytanie również o zmianę silnika, podobno montują też silniki Scanii 300KM bez doładowania i pasuje ona na skrzynię ZF 6 biegową. Czy ktoś może zna taki temat i dokładniej jakie oznaczenie tego silnika lub model auta. Dodam jeszcze, że skrzynia to ZF s6-90 więc bardzo popularna. Pozdrawiam


Post Wysłano: 29 wrz 2013, 16:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 gru 2007, 14:36
Posty: 24
GG: 161647
Samochód: f2000 26.403
Lokalizacja: Wadowice

witam posiadam silnik kpl steyr 310km turbo intercoller ktory byl zamontowany fabrycznie w jelczy 416d 3osiowa wersja z osia wleczona byl polaczony ze skrzynia zf16s130 i dyfer berliet posiada wszystkie lapy do zamontowania w ramie jelcza poniewaz rama i przednia os byla jelczowska niestety zostal tylko silnik lapy i chlodnica ic moge podeslac zdj jak to wyglada po wyjeciu i jak wygladalo auto pozdrawiam

_________________
Mati


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: