Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 03 paź 2013, 3:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 lip 2008, 12:50
Posty: 437
GG: 0
Lokalizacja: Szzzztolyca

Pytanko do fachowców którzy jeździli Verhoffem !

Nie wiem na czym polega zmiana biegów w tym typie ?
Czy zmiany biegów „wiosłem” można dokonać bez wciskania
pedału sprzęgła czy jak to jest
przy skrzyni półautomatycznej ???

Facio który powinien Mi to wytłumaczyć miał chyba problemy
w polskiej wymowie i zaczął coś wymyślać o półbiegach……
W końcu powiedział, że >>
>> JEDŹ jak ze zwykłą skrzynią biegów !
O co tu chodzi ?

Czy ktoś z Was może Mi zdradzić wiedzę tajemną ?

_________________
B - B+E - C - C+E - D - D+E - CDL i kilka innych ..... :-)
Wg. Nikodema Dyzmy § 13 ¼
NIKT Ci tyle nie da, co Kierownik Ci OBIECA !
oraz --> S T O P parówkowym skrytożercom !!!


Post Wysłano: 03 paź 2013, 22:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 maja 2013, 20:42
Posty: 7
GG: 5757457
Samochód: w planach :)
Lokalizacja: Sanok

Cytuj:
Pytanko do fachowców którzy jeździli Verhoffem !
Nie ma takiego autobusu jak Vernhoff. Jest natomiast Berkhoff robiony m.in. na podwoziu Volvo i zapewne o taki wóz Ci chodzi ;)

_________________
http://trucks.phototrans.eu/16,24,0.html


Post Wysłano: 04 paź 2013, 2:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 lip 2008, 12:50
Posty: 437
GG: 0
Lokalizacja: Szzzztolyca

Cytuj:
Cytuj:
Pytanko do fachowców którzy jeździli Verhoffem !
Nie ma takiego autobusu jak Vernhoff. Jest natomiast Berkhoff robiony m.in. na podwoziu Volvo i zapewne o taki wóz Ci chodzi ;)
A gdybym zadał pytanie >>> jaki jest silnik w Maluchu ?
To Twoja odpowiedź by była >>> NIE MA TAKIEGO SAMOCHODU !?

Napisałem (poniekąd) specjalnie przekręconą nazwę,
której używał człowiek,
który POWINIEN przekazać Mi informacje fachowe,
ale oprócz picia napojów przedestylowanych
niewiele więcej (chyba) potrafi .

Ot, takich mamy fachowców w byłym PeeReLu.

Nazwa autobusu z Karty Drogowej to >>> Volvo B 12 B 4x2 .

Jednakże pytanie zasadnicze pozostaje BEZ zmian !

_________________
B - B+E - C - C+E - D - D+E - CDL i kilka innych ..... :-)
Wg. Nikodema Dyzmy § 13 ¼
NIKT Ci tyle nie da, co Kierownik Ci OBIECA !
oraz --> S T O P parówkowym skrytożercom !!!


Ostatnio zmieniony 05 paź 2013, 18:05 przez Lukassz, łącznie zmieniany 1 raz.
A Ty kiedykolwiek nauczysz się pisać jak człowiek? Bo 99% Twoich postów to bicie piany i nieśmieszne żarciki + jakieś enigmatyczno-PRLowskie zagadki...


Post Wysłano: 05 paź 2013, 17:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Są różne typy, opisz co jest, czy jest pedał sprzęgła, czy jest lewarek, czy tylko mały joystick?

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Post Wysłano: 05 paź 2013, 20:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Może Wam to pomoże, może nie, ale znalazłem coś takiego:
Cytuj:
The B12B could be fitted with Volvo DH12C (later DH12D and DH12E) 6-cylinder 12-litre engine, coupled to a Volvo-automated, ZF automatic, or more recently, Volvo I-Shift transmission.
tyle wikipedia, a ze strony volvo:
Cytuj:
The Volvo B12B is available with a choice of Volvo I-Shift, Volvo ZF 6S-1900. The automatic transmissions feature an integrated retarder. The propshaft universal joints are entirely lubrication-free. Buses with manual transmission can be equipped with the Volvo Compact Retarder - See more at: http://www.volvobuses.com/bus/spain/es- ... HFduL.dpuf


Post Wysłano: 05 paź 2013, 21:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 lip 2008, 12:50
Posty: 437
GG: 0
Lokalizacja: Szzzztolyca

Cytuj:
tyle wikipedia, a ze strony volvo:
Cytuj:
The Volvo B12B is available with a choice of Volvo I-Shift, Volvo ZF 6S-1900. The automatic transmissions feature an integrated retarder. The propshaft universal joints are entirely lubrication-free. Buses with manual transmission can be equipped with the Volvo Compact Retarder - See more at: http://www.volvobuses.com/bus/spain/es- ... HFduL.dpuf
Nie spojrzałem w papierach na rok produkcji tej sztuki,
ale była dość leciwa :mrgreen:
(z boku pojawia się dość sporo śladów rdży)
Jednakże to żadna z tych co jest foto w Wikipedii.

O tym, że to jest pólautomat dowiedziałem się
od jeszcze innego Kierowcy.
Oczywiście miał trzy pedały , a nie dwa jak klasyczny automat.

Wajchę do biegów miał w stylu takim jak w Polonezie z oznaczonymi 7 biegami i guzikiem
(nie wiem do czego - na górze wajchy).

Wysokość pojazdu (zapamiętałem z tabliczki na szybie) 3,6 m.

Jedyne co się dowiedziałem, to że "jedynka" i "guzik"
jest odłączony.
Być może był po jakimś remoncie lub modernizacjach.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Cytuj:
Ostatnio zmieniony sob, 05.10.2013, 18:05 przez Lukassz, łącznie zmieniany 1 raz

jakieś enigmatyczno-PRLowskie zagadki...

Podobno PRL znów w modzie na sukces !

Np. w Berlinie furorę robi Muzeum DDR !
A cenniki w restauracji (obok) ,
która jest w stylu z lat ’70 – ’80
i tego typu żarciem są porównywalne do Hiltona.

No i coś z Warszawy.
Od kilku lat działają (nowopowstałe) piwne „speluny” :-) ,
do których zapraszają szyldy z tekstem >>>
Nie pij w bramie !
Przyjdź na setę i galaretę lub piwo !
WSZYSTKO po cztery złote !


Niektóre czynne 24/7 .

_________________
B - B+E - C - C+E - D - D+E - CDL i kilka innych ..... :-)
Wg. Nikodema Dyzmy § 13 ¼
NIKT Ci tyle nie da, co Kierownik Ci OBIECA !
oraz --> S T O P parówkowym skrytożercom !!!


Post Wysłano: 08 paź 2013, 21:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 cze 2008, 21:29
Posty: 809
GG: 6974206
Lokalizacja: PODLASIE

Nie wiem dokładnie jaka skrzynia jest w tym autokarze.
Nie miałem okazji jeździć takimi zabytkami.
Ale myślę, że jest to taka typowa skrzynia na "dżojstiku" jak w starszych modelach Volva 9700.
Przycisk na lewarku to po prostu nadbieg, który włączasz wciskając przycisk a następnie wyciskając sprzęgło, ale skoro i tak Ci nie działa.....

Ja takiej skrzyni używałem normalnie wyciskając sprzęgło, tylko pomijałem niektóre biegi z tego względu, że są one bardzo krótkie. Było tak:2, 4, (5), 6,7 no i nadbieg włączając przyciskiem.
Na pewno skrzynia jest już zjechana więc niektóre Ci proponuje wysprzęglać na 2 razy.

Jest podobno jakiś sposób dzięki któremu można włączać biegi bez sprzęgła jednak żaden ze starych kierowców nie sprzedał mi tego patentu, a ja Volvem nie miałem okazji jeździć i tak już zostało :)

_________________
Pozdrawiam MAN Lion's Coach :)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: