Strona 25 z 45 [ Posty: 887 ] Przejdź na stronę Poprzednia 123 24 25 26 2745 Następna
Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 sie 2008, 23:32
Posty: 366
Samochód: zielony TGA
Lokalizacja: mazowsze

W przypadku materiałów sypkich, gdy nie wystają ponad skrzynie ładunkową konieczne jest zakładanie siatki/plandeki???


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lip 2013, 13:53
Posty: 110
GG: 666
Samochód: TYR

Tak
Kodeks Ruchu Drogowego
Cytuj:
Art61
5. Ładunek sypki może być umieszczony tylko w szczelnej skrzyni ładunkowej, zabezpieczonej dodatkowo odpowiednimi zasłonami uniemożliwiającymi wysypywanie się ładunku na drogę.

_________________
Cytuj:
A co się tyczy tego:"cytat:[...]bede, jak tylko wy- moderatorzy - zaczniecie go przestrzegac.poki co, bede bral z was przyklad ( bo tak byc przeciez powinnno - nieprawdaz?)"napiszę krótko: rób tak dalej, czekaj końca...
Znaczy - robisz jak moderator = masz bana ;)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Ostatnio największy challange w mojej karierze, osie kolejowe. Myślałem że bede z nimi długo jechał a tu tylko 70 km, ale spiąłem ta ło:

Obrazek


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2012, 13:09
Posty: 1015
Samochód: słaby!

Z tymi osiami to jak dla mnie amatorka i takiego czegoś bym nie popełnił...

_________________
Pilot szwedzkiego samolotu z uszkodzonym wirnikiem


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 3199
GG: 997
Samochód: 1948
Lokalizacja: CG

Fantazja Cię poniosła, Panie erdler.... Po mojemu, wystarczyło dać z przodu i z tyłu na odciąg i po jednym na środku do podłogi.

_________________
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 3324
Lokalizacja: eu

Woziliśmy takie coś z Bochum. Tam według ich norm i wymogów pasy szły po kole i już. Naturalnie pod spód maty.
Obrazek


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 2692
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY

Kolega z firmy ladowal takie zestawy kołowe gdzies ~Ostrawy to tez spinac mozna bylo tylko przez obręcze bo w innym wypadku mogla sie przetrzec powloka lakiernicza a towar szedl docelowo do Norwegii...

Owijanie pasa wkoło raczej nie ma sensu bo nie jestes w stanie dostatecznie napiąć go na calej długosci.

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 sie 2011, 17:46
Posty: 17
GG: 0
Samochód: Volvo Fh 12

Witam odświeżam temat, ponieważ ostatnio zdarzyło sie mojemu znajomemu że dostał mandat za niezabezpieczony ładunek. Jeździ on izotermą w której przewozi na paletach plastikowe pojemniki z owocami, owiniete folią stretch. Dlatego mam pytanie jak inaczej zabezpieczyć taki ładunek gdy skrzynia załadunkowa nie jest przystosowana do zapiecia zadnych pasów? Pomijam tu stosowanie drążków rozporowych poniewaz w tak małej solówce nie zawsze jest miejsce by je zabrac.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 2692
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY

Cytuj:
Pomijam tu stosowanie drążków rozporowych poniewaz w tak małej solówce nie zawsze jest miejsce by je zabrac.
Sam sobie odpowiedziales, jezeli nie ma oczek na pasy no to tyczki sie daje i tyle a to ze nie ma na nie miejsca to wytlumaczenie bardziej niz smieszne... "nie ma tyczek nie ma zaladunku" jak by to powiedział niemiec :lol:

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 sty 2009, 1:40
Posty: 109
GG: 1
Samochód: Scania 124L
Lokalizacja: TOS

Cytuj:
Obrazek
Mój tata kiedyś coś takiego przywiózł ze Szwecji, z Sudsvalu. Na przód poszła jeszcze pętla czołowa plus, kilka pasów szło po skosie i oplatało przód. Ja to rozładowywałem to zgubiłem się w gąszczu pasów.
Może się wymądrzam ale wystarczyło spiąć 3 pasami do kupy: na przodzie, środku i tyle towaru i później 6 pasów do podłogi i dziękuje( oczywiście te 3 pasy do kupy rozkładasz zanim zaczną ładować). Woziłem rury stalowe na gazociąg i były one na wysokość pod sam dach i każdy w ten sposób zabezpieczał. Przyjąłem sobie taką zasadę że każdy towar, który jest spryzmowany to najpierw do kupy go spinam.

_________________
PJ wystarczające do prowadzenia zespołu pojazdów.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

No z tymi osiami kolejowymi to pierwszy takie niestabilny ładunek więc starałem sie użyć wyobraźni i przypomnieć sobie podstawowe prawa fizyki i załałożyć pasy tak żeby z nimi walczyć, ale zabezpieczenia ładunków to kwestia praktyki, jak wszystko w tym zawodzie, a ja po 3 miesiącach praktyki to wiem mniej więcej tyle co w pewnej polskiej piosence, mniej niż zero, o, o, o, o :)

Ale jeden ciekawy ładunek, silniki do Szwedzkich taczek w fabryce w Sodertalje. Załadowca podał ściśle określone normy zabezpieczenia ładunku, ładnie rozrysowane i musiałem je pokwitować po czym przyszedł pan i sprawdził czy wszystko jest załadowane i zabezpieczone zgodnie ze wskazaniami, nie było to trudne zwłaszcza że silniki były na stelażach, i na 2 silniki 2 pasy :) Palety z przodu spięte tylko ostatni rząd, tak zostałem poinstruowany przez załadowce :)

Obrazek


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Obrazek


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Jedyny plus, że zderzaki do wszelkich młodszych aut są naprawdę lekkie:)

Tak czy tak transport ten pozostawia wiele do życzenia:)


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 kwie 2007, 20:24
Posty: 39
Samochód: VW Polo 6n
Lokalizacja: Kraków

Cytuj:
Jedyny plus, że zderzaki do wszelkich młodszych aut są naprawdę lekkie:)
I dlatego tylko mają łatwiej, żeby odfrunąć. Mi tak kiedyś zdmuchnęło wyłaz dachowy z Fakro, bo za mało stretcha dali w fabryce i ostatni z palety odleciał. A ja głupi nie dofoliowałem, a paletę 2m wysokości przypiąłem tylko do pałąka w połowie wysokości, bo przecież jechałem raptem 3km...

_________________
Na klockowym warsztacie: MAN Bussing F8 Colonia Schwertransport, VW T1 "Eye Scream", Jelcz 317 + Zremb N162


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Witam.

Mam na studia "zadanie" zabezpieczyć ładunek. 3 rolki folii do opakowań, 250cm wysokości, 80cm średnicy, 400kg masy. Muszą jechać na stojąco, raczej dość delikatne. Niby nic takiego, ale staram się do tego poważnie podejść i dlatego chciałem zapytać czy moja koncepcja jest w porządku, czy może da się zabezpieczyć ładunek efektywniej.

Najpierw muszę wybrać pojazd i rozmieścić ładunek na skrzyni. Znalazłem najwyższe busy plandeki o wysokości skrzyni 250cm. Nie wiem czy są wyższe? Jeśli nie ma to biorę jakąś 8 tonówkę.

Ładunek mogę umieścić przy ścianie, czy raczej powinien na środku skrzyni jechać? Założyłem, że mogę dosunąć do ściany.

Czerwony - pas spinający całość "do kupy"
Niebieski - paleta na górę
Zielony - dwa pasy spinające od góry
Naturalnie pod spód maty oraz narożniki na górne krawędzie.
Obrazek


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Obrazek

(C) Facebook


Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lut 2009, 18:30
Posty: 1756
GG: 1
Lokalizacja: Częstochowa SC

Da się, da :lol:
W końcu naczepa przystosowana do transportu materiałów sypkich


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 wrz 2009, 10:09
Posty: 1137
GG: 0
Samochód: brak
Lokalizacja: KWI

Co do tego zdjęcia które dodał Kolega Pazdz to miał ktoś fantazje. Ciekawe po co te pasy tam założył, chyba dla oka :lol:.

_________________
Bo życie człowieka to ciągła droga. Wilk 09 8) .


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 paź 2009, 10:09
Posty: 193
Samochód: Mercedes Actros 1845
Lokalizacja: Katowice

Cytuj:
Witam.

Mam na studia "zadanie" zabezpieczyć ładunek. 3 rolki folii do opakowań, 250cm wysokości, 80cm średnicy, 400kg masy. Muszą jechać na stojąco, raczej dość delikatne. Niby nic takiego, ale staram się do tego poważnie podejść i dlatego chciałem zapytać czy moja koncepcja jest w porządku, czy może da się zabezpieczyć ładunek efektywniej.

Najpierw muszę wybrać pojazd i rozmieścić ładunek na skrzyni. Znalazłem najwyższe busy plandeki o wysokości skrzyni 250cm. Nie wiem czy są wyższe? Jeśli nie ma to biorę jakąś 8 tonówkę.

Ładunek mogę umieścić przy ścianie, czy raczej powinien na środku skrzyni jechać? Założyłem, że mogę dosunąć do ściany.

Czerwony - pas spinający całość "do kupy"
Niebieski - paleta na górę
Zielony - dwa pasy spinające od góry
Naturalnie pod spód maty oraz narożniki na górne krawędzie.
Obrazek
Są wyższe do 3,5 tony autka.
Co do zabezpieczenia ładunku. Jeśli ustawisz je przy ścianie to nie musisz ich opasać razem pasem czerwonym,
tylko załóż pas tak aby je docisnąć do ściany. Jeśli od ściany robisz odstęp to musisz również dać pas od ściany.
Tak aby paleta z rolkami w razie gwałtownego hamowania nie miała prawa drgnąć.
Pasy zielone dajesz tak aby klamra była z prawej i z lewej strony, czyli na przemian.

_________________
TIR
według szefa Transport I Robota
według kierowcy Turystyka I Rekreacja


Musisz ułożyć palety tak, by zakrywały rolki. W przeciwnym wypadku docisk pasa (przez kątownik na rogu rolki) uszkodzi Ci towar. Oczywiście palety na rolkach układasz "do góry kołami".


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 25 z 45 [ Posty: 887 ] Przejdź na stronę Poprzednia 123 24 25 26 2745 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: