Cytuj:
resztę jeden pas na srodku.
zreszta mulda wszystko by wyjaśniła
Jak ten jeden pas po środku zabezpieczy towar?
Największe siły działające na te rolki są skierowane ku czołu naczepy (hamowanie). Pas po środku nie zapewni odpowiedniej reakcji na bezwładność towaru.
Wiem, że dwa pasy na KAŻDĄ rolkę wielu wyda się przesadą (nawet dla mnie), ale podczas jakiegoś zdarzenia drogowego, może ograniczyć szkody lub/i tragedię.
Zasada jest prosta: Czasem lepiej jest założyć więcej pasów, niż potem mieć kogoś na sumieniu lub wyrok więzienia w perspektywie...
Sam byłem świadkiem na mittalu w Ostravie jak polskie pędziwiatry zakładały DWA pasy na 10 rolek drutu (24t). JEDEN na pierwszą i DRUGI na ostatnią. OSIEM rolek leżało na naczepie bez zabezpieczenia. Tłumaczyli mi, że gruz do Polski i trasa ma 150km więc im się nie chce zakładać więcej pasów... TO tak bez mojego komentarza pozostawię.
PS: Czasami spinam rolki w pokazany niżej sposób.
Wychodzi tak samo ilościowo...
Pierwsza i ostatnia rolka mają po dwa pasy: