Cytuj:
Cytuj:
Panowie gabaryciaże mam do was takie zapytywanie: a mianowicie chodzi mi o rejestracje ciągnika siodłowego 6x2 na dmc 60t bez zaświadczenia od producenta (chodzi o nowego actrosa mp3 2546 była super oferta cenowa, końcówka produkcji euro 5, tylko że teraz producent jest w stanie wydać homologacje na 44t dmc). Na chwilę obecną rejestrujemy go na dmc 40t ale jeśli jest taka możliwość to potrzebujemy zmienić to na te 60 t (firma zajmująca się ciężką budowlanką, posiadamy zezwolenie 5 kategorii i teraz chcemy dostosować zestaw transportowy do tego zezwolenia)
Tak było a chcemy skonfigurować zestaw 6x2 (już kupiony jedzie z fabryki) + naczepa tiefbett 3 osie na pendelach
Witaj, zobacz ile masz na tabliczce znamionowej jesli jest 44t (a z tej konfiguracji tak wyjdzie) to tego nie przezkoczysz. .....
Tutaj do końca się nie zgodzę. Czasami niektóre rzeczy można jednak przeskoczyć. Miałem kiedyś klienta z Litwy, potrzebował dokumenty do nowej naczepy i maił Scanie 6x2 z dopuszczalnym DMC 40t a potrzebował na 56. Zwróciłem się do Scania Polska o pomoc. Powiedzieli że mogą wystawić dokumenty na max 44t za opłatą 250zł. Jednak kilka pisemek i telefonów do Scania Deutschland a po tygodniu za koszt przesyłki świeżutkie zaświadczenie od dopuszczalnym uciągu 56t leżało w skrzynce pocztowej.
Do Iveco też kiedyś w Niemieckim oddziale dla ciągnika 6x2 udało mi się załatwić zaświadczenie na 49t bodajże.
Rozmawiałem też kiedyś MAN München i powiedzieli mi że można przystosować ciągnik do większych uciągów i wtedy wystawią zaświadczenie. Chodziło coś o sterowanie hamulców i same hamulce. Nie pamiętam już dokładnie.
Myślę że jakby zagadać z Mercedesem to może by coś się dało wskórać. Ja osobiście pukałbym jednak nie do polskiego dealera, lecz bezpośrednio do fabryki gdzie dany model został wyprodukowany. U dealera możesz usłyszeć: "a po co panu tyle osi w tym zestawie" albo "i tak pan nigdy tego nie wykorzysta".
Cytuj:
Myślałem o pracy jako pilot, ale znając życie to nie jest takie proste zostać pilotem gabarytów, wystarczy mój wiek 22 lata to już pewnie dyskwalifikuje.
Niedawno pewna pani powiedziała mi: " Jak czegoś chcesz to znajdziesz sposób... , jak czegoś nie chcesz to znajdziesz powód ... "
Nie spróbujesz, się nie dowiesz. Tak jak BAG mówi praca pilota nie jest może najwdzięczniejszym zajęciem, ale która praca jest? Jeżeli cię to kręci, nie masz GPSa na palcu serdecznym i gromadki w domu to atakuj śmiało. Ja pracowałem jako pilot ponad 6 lat, w tym czasie dowiedziałem się że w gabarytach nie można pracować tylko dla pieniędzy albo z przymusu. Jak to kolega Driver 1965 kiedyś ładnie powiedział, "trzeba mieć diesla we krwi", albo co najmniej to lubić. Młody wiek akurat jest atutem bo organizm musi troszkę znieść w tej pracy.
_________________
Zezwolenia dla transportów ponadnormatywnych i nie tylko.
www.zezwoleniatransportowe.pl