Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 06 sty 2014, 3:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 gru 2013, 7:36
Posty: 5
Samochód: Audi A4

Nie ulotnilem sie - po prostu okres Swieta Nowy rok nie mialem za bardzo czasu.

Szczerze mowiac jestem w tym samym miejscu co w chwili zalozenia tematu - no moze bogatszy tylko przekonanie ze nikt nic nie pomoze :)

Sluchajac waszych odpowiedzi nie ma sensu w to wchodzic ale dla mnie tez nie ma sensu zyc z pieniedzy juz odlozonych wiec musze zaczac cos robic po powrocie do PL.
A Czy myslicie ze praca na "przezutach" po UE ma sens?

Aby uprzedzic komentarze ze pracuje w branzy i nic o tym nie wiem informuje ze pracuje poza Europa.

Pozdrawiam


Post Wysłano: 06 sty 2014, 6:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Online

Online

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6326
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
...no moze bogatszy tylko przekonanie ze nikt nic nie pomoze :)...
założenie własnej działalności w każdej z gałęzi gospodarki przypomina ożenek.
jeżeli ktoś znajdzie fajną dziewczynę, to albo sam się z nią ożeni lub pozostanie jakiś czas w związku nieformalnym, ale nikt z nią nie przyjdzie do Ciebie i powie: "to fajna laska, żeń się z nią chłopie!"

również słuchając opinii o branży transportowej, tak jak byś pytał facetów o małżeństwo.
nawet Ci, którzy mają 30-letni staż, dzieci i wnuki będą narzekać, ale i tak zostaną w rodzinie.

w zasadzie powinieneś być bogatszy o przekonanie, że nie jest łatwo i nikt tego nie zrobi za Ciebie.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 06 sty 2014, 22:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 mar 2009, 20:52
Posty: 1363
Lokalizacja: BIA

Cytuj:
A Czy myslicie ze praca na "przezutach" po UE ma sens?
Jeżdząć po UE potrzebujesz zancznie więcej kasy. O ile drogi, pociągii ew. tunele / mosty opłaci spedycja (jeżeli się dogadasz) to parkingi (z piwem, elektroniką na dzikusie chyba nie staniesz?), paliwo, naprawy wszystko trzeba liczyć w euro. Na UE potrzebujesz niewyjeżdzonej euro 5 a to znacznie podności koszty inwestycji.
Mówiąc "przezuty po UE" zadaj sobie pytanie gdzie dokładnie będziesz jeździł i za jaką kase. Co innego jeździć po Beneluxie z 24t ładunku a co innego np. Austrii, Włoszech (góry).

_________________
Hello boss! Majkel...
Uśmiech Paryża 420dci, Ferrari Stralis 450, Robur MP2 1841, JelczNL 106 460, Kania R 450, Kania NG R 450, Iveco Stralis MY16 480 ...


Post Wysłano: 06 sty 2014, 22:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:27
Posty: 493
Samochód: Iveco Stralis AT440S43 T/P
Lokalizacja: okolice Korycina, podlaskie, PL

Cytuj:
Aby uprzedzic komentarze ze pracuje w branzy i nic o tym nie wiem informuje ze pracuje poza Europa.
Można wiedzieć, gdzie?

_________________
Janusz Kastyk
Ahoj, przygodo! :) Przygodo... ahoj?
Wiozę się pomału...
http://truckmapa.wagaciezka.com - mapa dla ciężarówek


Post Wysłano: 06 sty 2014, 23:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 sty 2014, 23:29
Posty: 1

A czy to prawda, że termin zapłaty w przypadku zagranicznych firm za przewozy ładunku to 2 miesiące?

_________________
Nie wydaje się, aby wibrator Lovense http://seksnaodleglosc.pl/lush - dobrze wykonany, z wysokiej jakości materiałów, przez takiego producenta, który potrafi zadbać o jakość swoich wyrobów, nie miał sprawić nam niemałej przyjemności.


Post Wysłano: 06 sty 2014, 23:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:27
Posty: 493
Samochód: Iveco Stralis AT440S43 T/P
Lokalizacja: okolice Korycina, podlaskie, PL

Cytuj:
A czy to prawda, że termin zapłaty w przypadku zagranicznych firm za przewozy ładunku to 2 miesiące?
Raczej krajowych, niż zagranicznych. Plus "tradycyjny" obsuw co najmniej 2-tygodniowy.

_________________
Janusz Kastyk
Ahoj, przygodo! :) Przygodo... ahoj?
Wiozę się pomału...
http://truckmapa.wagaciezka.com - mapa dla ciężarówek


Post Wysłano: 07 sty 2014, 10:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 mar 2009, 20:52
Posty: 1363
Lokalizacja: BIA

Cytuj:
Cytuj:
A czy to prawda, że termin zapłaty w przypadku zagranicznych firm za przewozy ładunku to 2 miesiące?
Raczej krajowych, niż zagranicznych. Plus "tradycyjny" obsuw co najmniej 2-tygodniowy.
Przeważnie spedycje krajowe, z tego co się zdążyłem zorjętować, płacą po 45 dniach. Mało kto mówi, że chodzi o dni robocze :)
Jeszcze ważna rzecz, jeżeli jeździsz dla spedycji zagranicznej to nie płacisz VATu od wystawionych dla niej faktur. W przypadku spedycji krajowych cena frachtu - 23%, ponieważ od każdej faktury musisz zapłacić VAT.

_________________
Hello boss! Majkel...
Uśmiech Paryża 420dci, Ferrari Stralis 450, Robur MP2 1841, JelczNL 106 460, Kania R 450, Kania NG R 450, Iveco Stralis MY16 480 ...


Post Wysłano: 07 sty 2014, 13:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Online

Online

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6326
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
A czy to prawda, że termin zapłaty w przypadku zagranicznych firm za przewozy ładunku to 2 miesiące?
Raczej krajowych, niż zagranicznych. Plus "tradycyjny" obsuw co najmniej 2-tygodniowy.
Przeważnie spedycje krajowe, z tego co się zdążyłem zorjętować, płacą po 45 dniach. Mało kto mówi, że chodzi o dni robocze :)...
w rzeczywistości to wygląda tak, że bez ponagleń nie zapłaci Ci 80% zlecających, jak upływa termin dzwonisz do nich.
pierwsza odpowiedź: zapomniałem już płacę.
dalej kasy nie ma.
drugi telefon druga odpowiedź: łączę z księgowości, tam dowiadujesz się, że księgowa na zwolnieniu lub urlopie.
kasy nie ma.
trzeci telefon, trzecia odpowiedź: faktura zaginęła, proszę wysłać kopię.

i te 80% płacących dzieli się na:
30% płacących po pierwszym telefonie,
30% płacących po drugim telefonie,
18% płacących po trzecim telefonie i wysłaniu duplikatu faktury,
2% nigdy nie płacących.

czyli 20% zapłaci Ci w ciągu 45 dni widocznych na zleceniu transportowym.
30% po 50 dniach,
30% po 60 dniach,
18% po 100 dniach,
2%- nigdy.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 07 sty 2014, 14:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 mar 2009, 20:52
Posty: 1363
Lokalizacja: BIA

Jeszcze wracając do spedycji zagranicznych. Możesz usłyszeć odpowiedź "nie zapłacimy bo wystawił pan fakturę w j. polskim a my chcemy w np. rosyjskim" .
I jeszcze ciekawostka, jeżeli otrzymasz f-v w np. j. angielskim to powinieneś ją przetłumaczyć, oczywiście u tłumacza przysięgłego, na j. polski.

_________________
Hello boss! Majkel...
Uśmiech Paryża 420dci, Ferrari Stralis 450, Robur MP2 1841, JelczNL 106 460, Kania R 450, Kania NG R 450, Iveco Stralis MY16 480 ...


Post Wysłano: 07 sty 2014, 20:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:27
Posty: 493
Samochód: Iveco Stralis AT440S43 T/P
Lokalizacja: okolice Korycina, podlaskie, PL

Cytuj:
Jeszcze ważna rzecz, jeżeli jeździsz dla spedycji zagranicznej to nie płacisz VATu od wystawionych dla niej faktur. W przypadku spedycji krajowych cena frachtu - 23%, ponieważ od każdej faktury musisz zapłacić VAT.
Jacoo, wiem, że niedługo działam na rynku jako przewoźnik, ale nie spotkałem jeszcze zlecenia, gdzie cena frachtu byłaby ceną brutto. Zawsze była ceną netto, do której należy doliczyć VAT (w przypadku transakcji krajowych), który to VAT później sobie i tak odliczamy, bo jest (przynajmniej w założeniach ustawy) neutralny dla firm.
Resztę celnie opisał Cyryl.

_________________
Janusz Kastyk
Ahoj, przygodo! :) Przygodo... ahoj?
Wiozę się pomału...
http://truckmapa.wagaciezka.com - mapa dla ciężarówek


Post Wysłano: 08 sty 2014, 16:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 mar 2009, 20:52
Posty: 1363
Lokalizacja: BIA

Cytuj:
Jeszcze ważna rzecz, jeżeli jeździsz dla spedycji zagranicznej to nie płacisz VATu od wystawionych dla niej faktur. W przypadku spedycji krajowych cena frachtu - 23%, ponieważ od każdej faktury musisz zapłacić VAT.
Jacoo, wiem, że niedługo działam na rynku jako przewoźnik, ale nie spotkałem jeszcze zlecenia, gdzie cena frachtu byłaby ceną brutto. Zawsze była ceną netto, do której należy doliczyć VAT (w przypadku transakcji krajowych), który to VAT później sobie i tak odliczamy, bo jest (przynajmniej w założeniach ustawy) neutralny dla firm.
Resztę celnie opisał Cyryl.[/quote]

Zgadzam się z Tobą. To też napisałem
Cytuj:
W przypadku spedycji krajowych cena frachtu - 23%, ponieważ od każdej faktury musisz zapłacić VAT.
Ale jak ktoś pracuje poza Europą :)
Cytuj:
Cytuj:
Aby uprzedzic komentarze ze pracuje w branzy i nic o tym nie wiem informuje ze pracuje poza Europa.
Można wiedzieć, gdzie?
Może nie być świadomy jakie zwyczaje ma u nas fiskus ;)

_________________
Hello boss! Majkel...
Uśmiech Paryża 420dci, Ferrari Stralis 450, Robur MP2 1841, JelczNL 106 460, Kania R 450, Kania NG R 450, Iveco Stralis MY16 480 ...


Post Wysłano: 08 sty 2014, 21:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Cytuj:
Jeszcze ważna rzecz, jeżeli jeździsz dla spedycji zagranicznej to nie płacisz VATu od wystawionych dla niej faktur. W przypadku spedycji krajowych cena frachtu - 23%, ponieważ od każdej faktury musisz zapłacić VAT.
Jacoo, wiem, że niedługo działam na rynku jako przewoźnik, ale nie spotkałem jeszcze zlecenia, gdzie cena frachtu byłaby ceną brutto. Zawsze była ceną netto, do której należy doliczyć VAT (w przypadku transakcji krajowych), który to VAT później sobie i tak odliczamy, bo jest (przynajmniej w założeniach ustawy) neutralny dla firm.
Resztę celnie opisał Cyryl.
Zgadzam się z Tobą. To też napisałem
Cytuj:
W przypadku spedycji krajowych cena frachtu - 23%, ponieważ od każdej faktury musisz zapłacić VAT.
Ale jak ktoś pracuje poza Europą :)
Cytuj:
Cytuj:
Aby uprzedzic komentarze ze pracuje w branzy i nic o tym nie wiem informuje ze pracuje poza Europa.
Można wiedzieć, gdzie?
Może nie być świadomy jakie zwyczaje ma u nas fiskus ;)[/quote]

w każdym kraju fiskus działa podobnie i pewne są tylko śmierć i podatki.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 09 sty 2014, 5:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Online

Online

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6326
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
...
Cytuj:
W przypadku spedycji krajowych cena frachtu - 23%, ponieważ od każdej faktury musisz zapłacić VAT.
Ale jak ktoś pracuje poza Europą :)...
no niby racja, ale jeżeli ktoś chce założyć działalność transportową w Ameryce, Azji czy w Afryce, chyba nie będzie wchodził na transportowe forum europejskie i tam szukał porad?

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 09 sty 2014, 19:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 lip 2011, 11:01
Posty: 325
Samochód: Strzęp
Lokalizacja: LLB

martinfh jestem świadom kosztów i dlatego jeżdżę "pod ojcem". A co to "amatorki" to nie skomentuje tego bo szkoda słów
Tu kolega Łukasz_W (z 2011r) napisał o zysku (pewnie na pewno z kwoty netto) rodziców troszkę mniej wychodzi % (mniejsza stawka za 1km). I pewnie Oni są też amatorami i hu.. mają kalkulator i jakoś sobie radzą
viewtopic.php?f=43&t=30723

_________________
Daf & Vovo
viewtopic.php?f=44&t=31972
Magnum
viewtopic.php?f=44&t=40157
http://g2.gangsters.pl/?ref=317


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: