Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 24 sty 2014, 20:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6014
Samochód: Volvo FH

Cytuj:
najważniejszą różnicą między tymi paliwami jest AKCYZA.
natomiast stwierdzenia: suchsze, suche, mokre, mokrzejsze są dla zaklinaczy deszczu.
Ja dość dobrze pamiętam czasy kiedy wszyscy robili kasę na jeździe na opale. Różnicę czuć było zwyczajnie w palcach, diesel był taki fajny tłusty, śliski, oranżada była taka inna, cierpka rzekł bym :) .
Może było to spowodowane jakością, może sposobami na "rozmnożenie się" opału, może tymi które miały go odbarwić - nie wiem. Na pewno dało się wyczuć różnicę w ten sposób.
Cytuj:
...dlatego może niedługo kolega zacznie mieszać paliwo z wodą, dużo taniej.
Coś w tym jest. Na tą chwilę panuje moda na mieszanie "młocznika" z wodą :lol: .

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 24 sty 2014, 20:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
Ja dość dobrze pamiętam czasy kiedy wszyscy robili kasę na jeździe na opale. Różnicę czuć było zwyczajnie w palcach, diesel był taki fajny tłusty, śliski, oranżada była taka inna, cierpka rzekł bym :) .
Może było to spowodowane jakością, może sposobami na "rozmnożenie się" opału, może tymi które miały go odbarwić - nie wiem. Na pewno dało się wyczuć różnicę w ten sposób.
Również to pamiętam.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 24 sty 2014, 20:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Cytuj:
Ja dość dobrze pamiętam czasy kiedy wszyscy robili kasę na jeździe na opale. Różnicę czuć było zwyczajnie w palcach, diesel był taki fajny tłusty, śliski, oranżada była taka inna, cierpka rzekł bym :) .
Może było to spowodowane jakością, może sposobami na "rozmnożenie się" opału, może tymi które miały go odbarwić - nie wiem. Na pewno dało się wyczuć różnicę w ten sposób.
Proporcje to były jak dobrze pamiętam 1l mixolu na 200l ON :lol: Takie wały to do dziś są praktykowane, niestety.

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 24 sty 2014, 20:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Mój mechu nie przerobi opału.

Ale chciałem kupić w140 s300td, ten przepali wszystko co przejdzie przez wtryski.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 24 sty 2014, 21:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 19 lis 2007, 15:02
Posty: 466
Lokalizacja: war-maz

Odnosnie miksolu.... rozmawialem kiedys z bardzo dobrym pompiarzem i mowil mi z wlasnego doswiadczenia ze , gdyby wlasciciele diesli dolewali troche mixolu to by musial zamknac zaklad i poszukac roboty bo by nie mial co robic.

_________________
Nie rabotajesz, to i nie kuszajesz:)


Post Wysłano: 24 sty 2014, 23:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 429
Samochód: 2xr420 r500 r580

Cytuj:
Odnosnie miksolu.... rozmawialem kiedys z bardzo dobrym pompiarzem i mowil mi z wlasnego doswiadczenia ze , gdyby wlasciciele diesli dolewali troche mixolu to by musial zamknac zaklad i poszukac roboty bo by nie mial co robic.
Wystarczy lać dobre paliwo i będzie ok ja dolewam tego orlena 2t 100ml na 100litrów co 4-5 tankowanie tak z nudów :mrgreen:
Ale w zimę leje verve nawet do agregatu i koparki o samochodach nie wspominając(całym rokiem tylko verva) w vito 112 cdi z 2000 roku które mamy juz 12 lat nie była robiona ni pompa ni wtryski przelot 270 tyś km(Podobno)
a ze u nas za 20groszy na litrze ludzie leja po ex pgrach i innych dziurach to ich sprawa i potem są problemy

No ale taki mamy naród ma być tanio ostatnio odbierałem bydło pod Elblągem paczę u farmera oczom nie dowierzam e46 m3 w angolu na gb blachach no i gatka o tym starmtym tamtym pytam się co leje do tego a on ze od ruskich mu przywozą tania benzyne a olej
to samo co w ciagnigach bo ma w bankach po 60 litrów :lol: bo mowi ze lubi wypić oliwy to nie będzie cudów lał


Post Wysłano: 24 sty 2014, 23:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 wrz 2013, 20:01
Posty: 195

Kolego paliwa od ruskich jeżeli ich nikt po drodze nie rozcieńczył są bardzo dobre zwłaszcza zimą, potem nie trzeba ogniska pod autem robić.


Post Wysłano: 24 sty 2014, 23:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 429
Samochód: 2xr420 r500 r580

Cytuj:
Kolego paliwa od ruskich jeżeli ich nikt po drodze nie rozcieńczył są bardzo dobre zwłaszcza zimą, potem nie trzeba ogniska pod autem robić.
Od kiedy nie tankuje na lotosie, tylko na orlenie verve ogniska nie rozpalałem jest minus 24 stopnie jutro mogę nagrać film jak odpala 14 letni parch w cdi przy takich temperaturach(2 razy świece kreci 2-3 sec i pali) o dziwo atego 1528 z banką przebiegu przy takich temperaturach odpala od strzała w pół sekundy


Post Wysłano: 24 sty 2014, 23:46

Ta z Kaliningradu jest bardzo dobra, sam mam zwykłe pompo wtryski, ale do CR też się wlewa i lata aż miło.

Zimą ja po prostu dolewam trochę benzyny do ON.


Post Wysłano: 24 sty 2014, 23:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 wrz 2013, 20:01
Posty: 195

Pogadaj z kimś kto jeździł na Rosję w zimę, o tamtejsze warunki mi chodzi. U ojca we firmie kierowcy pierwsze co robią to leją ruską ropę, przelali już wszystkie dodatki do paliwa i stwierdzili że szkoda siana.


Post Wysłano: 25 sty 2014, 0:00

Ja wlewam benzynę do Polskiej od niczego w takie mrozy jak teraz, chłopaki latają w Mrągowie na Ruskiej bez niczego.

Tylko pamiętajcie, że waha, jaką sprzedaje się tutaj na północy Polski może być z Lukoila i gównianych stacji, ta z lukoila jest ok, nawet na gazie chłopaki latają i chwalą sobie (1.9 zł za dm^3).


Ostatnio zmieniony 25 sty 2014, 0:10 przez Użytkownik usunięty, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 25 sty 2014, 0:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3609
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Ostatnio gadałem z Białorusem który jeździł w siedleckim Roleksie i mówił że nie ma lepszego towaru jak z Rosnieftu.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 25 sty 2014, 1:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 19 lis 2007, 15:02
Posty: 466
Lokalizacja: war-maz

panowie temat zszedł na inny tor;P

_________________
Nie rabotajesz, to i nie kuszajesz:)


Post Wysłano: 25 sty 2014, 9:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6328
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
...diesel był taki fajny tłusty, śliski, oranżada była taka inna, cierpka rzekł bym :)...
paliwo służy do napędzania silników, a nie do degustacji.

okazuje się, że nie są istotne takie właściwości paliwa jak wartość energetyczna (opalowa), liczba cetanowa, temperatura zapłonu, gęstość, lepkość, ale czy jest cierpkie czy nie.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 03 lut 2014, 17:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2006, 15:16
Posty: 372
Lokalizacja: z nienacka!!!

Znalezione gdzieś w internecie, forum Peguota.
Cytuj:

Na forum Peugeot Klub Polska organizujemy badania nad wpływem oleju 2T na polepszenie smarności Olejów Napędowych, oraz na lepszą eksploatację mechanicznych części systemu zasilania paliwem.
Jako wprowadzenie wkleję tu wiadomości w pigułce, z którymi trzeba się zapoznać zeby zrozumieć problem:

Komplikacja konstrukcji współczesnych silników z zapłonem samoczynnym (diesla)
spowodowała znacznie większe obciążenia mechaniczne materiałów konstrukcyjnych.
Jednym z czynników "wysilenia" konstrukcji jest zastosowanie ciśnień wtrysku na poziomie 1000-2000 bar.
Ciśnienia te wytwarza w systemie CR pompa paliwa.
Schemat konstrukcji takiej pompy przedstawia zdjęcie z poniższego linka:
http://us1.webpublications.com.au/stati ... 04_2mg.jpg

Wałek mimośrodowy napędzany najczęściej paskiem rozrządu wymusza ruch posuwisto-zwrotny sekcji tłoczącej pompy, która tłoczy paliwo do listwy akumulacyjnej
silnika.
Bezpośrednia współpraca wałka krzywkowego z sekcją tłoczącą wymusza zapewnienie odpowiedniego smarowania i odbierania ciepła, które wytwarza się podczas pracy.
Rolę "smaru" i "chłodziwa" spełnia paliwo. Jest to powód, dla którego jakość paliwa musi być na odpowiednim poziomie.

W latach 2005-2006 zmniejszono zawartość siarki w ON. Siarka i jej związki poza destrukcyjnym działaniem korozyjnym polepszały własności smarujące paliwa.
Efekt zmian składu paliwa był jednoznaczny: pogorszyły się warunki pracy precyzyjnych elementów układów wtryskowych.
Zauważono zwiększoną awaryjność silników o zapłonie samoczynnym - dotyczy układu zasilania silnika paliwem.
Zaobserwowano niewielkie, błyszczące drobiny w filtrach paliwa, które przedostając się do wtryskiwaczy powodowały ich uszkadzanie.
Wywnioskowano że, owe drobinki, to elementy współpracujących par pompy wysokiego ciśnienia. Powodem ich powstawania jest podwyższone tarcie i temperatura pracy pompy wskutek obniżonej smarności paliwa .
Na poparcie owej tezy przytacza się opracowanie naukowe pracowników Politechniki Krakowskiej - "Zagadnienia smarności ciekłych paliw silnikowych":
http://suw.biblos.pk.edu.pl/resources/i ... rnosci.pdf

Koszt nowej pompy paliwa wysokiego ciśnienia zawiera się w przedziale od 2000 do 5000 w zależności od modelu silnika.
Nie wiem, czy istnieje możliwość regeneracji pomp wysokiego ciśnienia.
Koszt 1 wtryskiwacza CR to kwota około 1200 PLN.
Regeneracja wtryskiwacza o ile w ogóle możliwa (tylko Bosch i Delphi) to wydatek rzędu 600 PLN.
Do kosztów takiej naprawy należy doliczyć koszty robocizny, sprawdzenia układu elektrycznego wtryskiwaczy. Najczęściej również koszt czyszczenia układu paliwowego i zbiornika oraz oczywiście wymiany filtrów.

Wobec powyższej perspektywy, użytkownicy zaczęli się zastanawiać w jaki sposób zwiększyć trwałość elementów wtryskowych silników.
Na konstrukcję pomp i wtryskiwaczy oraz rodzaj użytego materiału wpływu nie mamy, więc tutaj poprawa nie jest możliwa.
Pewien wpływ możemy mieć na własności smarne paliwa. Użytkownicy w różnych krajach na całym świecie zauważyli problem i sami zaczęli poprawiać smarność ropy olejem do 2T.
Sięgnięto do jednego z najprostszych i najstarszych metod poprawy smarności jest dodawanie do paliwa
oleju wykorzystywanego w silnikach dwusuwowych, tzw oleju 2T lub oleju mieszankowego lub po prostu "Miksolu".
Silniki dwusuwowe smarowane są właśnie olejem dodawanym do benzyny. Benzyna w takim silniku dostarczana jest do wnętrza silnika.
Ma kontakt z elementami współpracującymi (łożyska wału korbowego) i dzięki temu zapewnia wystarczające smarowanie.
Zasadę smarowania mieszankowego wykorzystano w silnikach diesla. Do oleju napędowego dodawany jest olej 2T, który przepływając przez pompę i wtryskiwacze zapewnia im odpowiednie smarowanie, a więc polepszenie warunków współpracy wydłużając tym samym trwałość.
Same zalety?
Niby tak, ale nie do końca jest tak kolorowo.
Użytkownicy niemieckiego forum motortalk.de próbowali przeprowadzać profesjonalne testy oleju napędowego z dodatkiem oleju do dwusuwów i wyniki wpływu 2T na parametry paliwa, a tym samym procesy spalania są dość zaskakujące.

Wpływ oleju 2T na liczbę cetanową.
Liczba cetanowa ON to oględnie mówiąc, zdolność paliwa do samozapłonu. Im LC jest wyższa, tym „miększa” jest praca silnika.
Minimalna LC paliwa wynosi 50.
I tak, dodatek oleju 2T w proporcji 1:50 zmniejsza LC o 26 punktów!
Dodatek 2T w proporcji 1:150 zmniejsza LC już zaledwie o 3 punkty, co jest wartością akceptowalną.
Linki:
próbka 1:50: http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=686109

próbka 1:150: http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=686110


Wpływ oleju 2T na parametr HFRR
HFRR to parametr opisujący własności smarne paliwa. Wyrażany jest w µm. Im mniej µm na badanej próbce, tym mniejsze zużycie, a więc lepsza smarność. Ponownie podeprę się niemieckim forum mt.de, gdzie użytkownicy zlecili badania HFRR paliwa z dodatkiem 2 różnych olejów:
http://img33.imageshack.us/img33/2937/hfrr.jpg
Próbka wzorcowa miała smarność równą 238 um, a dwie próbki z dodatkiem różnych olejów 2T miały smarność 178 i 256um.
Wniosek z tego jest taki, że jeden olej poprawił smarność o około 25% w stosunku do próby wzorcowej, czyli czystego ON, drugi natomiast pogorszył HFRR o 10%.

Własności czyszczące oleju 2T.
Użytkownicy, którzy przez dłuższy czas dodają olej 2T do ON, stwierdzają, że paliwo takie posiada lepsze własności oczyszczające wnętrze mechanizmów z różnego rodzaju osadów.
Wniosek subiektywny

Zalecane proporcje oleju 2T
Nasuwa się wniosek, że najbardziej zalecanymi proporcjami oleju 2T w stosunku do oleju napędowego mieszczą się w przedziale od 1:200 do 1:300.
Oznacza to, że dla proporcji 1:200 na 50 L paliwa dodajemy 250 ml oleju, dla 1:250.
Przedział jest o tyle ważny, że umożliwia nam niezbyt dokładne dozowanie oleju 2T bez jakiejkolwiek szkody dla silnika.

Zalecane oleje
Najbardziej znanym i sprawdzonym olejem dodawanym do paliwa jest produkt f-my Liqui Moly o symbolu 1052:
http://www.liquimoly-sklep.pl/pl/p/OLEJ ... -1L-1L/280
Innym polecanym olejem, głównie ze względu na parametry i dostępność jest produkt naszego rodzimego giganta Orlen Platinum Moto 2T:
http://www.orlenoil.pl/oferta/motocykle,4,168.html

I do starszych silników, „klasyczny” Miksol S:
http://www.orlenoil.pl/oferta/motocykle,4,125.html
Koleżanka Iwona dotarła do informacji:
Najbardziej polecane na MT.de, półsyntetyki API TC, JASO FC, ISO-L-EGC bądź ISO-L-EGD (w kolejności alfabetycznej):
*Addinol Super 2 T MZ 406
*Delticom HighPerformer
*Liqui Moly 1052
*Liqui Moly Racing 2T 1504
*Liqui Moly Racing Scooter 1621
*MEGUIN megol TC
*Shell Advance VSX 2T
*RAVENOL Scooter

nie polecają na podstawie przeprowadzanych testów: nadają się do smarowania, ale mają słabe właściwości myjące
*Castrol Act>evo 2T, mineralny API TC / JASO FC,
*Mobil Extra 2T, półsyntetyk API TC, JASO FC, ISO L-EGC

zdecydowanie niepolecane:
*Divinol FF API TC, JASO FD/FC, ISO L-EGD
*MEGUIN megol 2T TC mineralny API TC, ISO L-EGB, JASO FB
*Motul 510 2T API TC, JASO FD/FC, ISO L-EGD


Oczywiście stosowanie innych olejów również jest dozwolone, ale ze względu na dużą ilość nie podajemy ich gatunków. Należy tutaj napisać, że bardziej trzeba się kierować umiejętnością doboru oleju wg parametrów, niż podawaniem konkretnych wyrobów o czym w następnym punkcie.

Kryteria doboru oleju 2T jako dodatku do oleju napędowego
Jako, że stosowanie olejów 2T w paliwie silników diesla jest wymysłem użytkowników, żadne oficjalnie wytyczne nie istnieją.
Przeglądają jednak parametry olejów, można natknąć się na pewne wspólne cechy, które wydają się być istotne z punktu widzenia zastosowania 2T w dieslu.
I tak, wyróżnić można 3 grupy parametrów, które mówią z jakim olejem mamy do czynienia:
1. Temperatura zapłonu
2. Ilość popiołów siarczanowych po spaleniu
3. Spełniane normy jakościowe,

Temperatura zapłonu jest parametrem, który ma wpływ na przebieg spalania paliwa w cylindrze. Owa temperatura dla czystego ON ma wartość około 60*C. Dlatego temp zapłonu oleju 2T powinna być jak najbliższa wartości, którą ma ON.
I tek, oleje 2T na bazie mineralnej, czyli nasz Mixol, mają temperaturę zapłonu równą temperaturze zapłonu ON.
Oleje półsyntetyczne, czyli Liqui Moly i Orlen Platinum mają temperaturę zapłonu w przybliżeniu 80*C. Oleje w pełni syntetyczne zapalają się w temperaturze 100*C i więcej.

Ilość popiołów siarczanowych po spaleniu wpływa na pracę filtrów cząstek stałych. Jak najmniejsza ich ilość służy utrzymaniu przynajmniej takiej samej ilości cząstek stałych w spalinach, jak w paliwie bez dodatków.
W praktyce ilość około 0,1% popiołów należy uznać za bardzo małą zawartość cząstek stałych.
I tak, Liqui Moly posiada deklarowaną wartość popiołów na poziomie 0,06%, a Orlen Platinum Moto 2T 0,07%.
Stary Miksol S posiada 0,11% popiołów po spaleniu.

Współczesny olej do silników dwusuwowych spełnia 3 rodzaje norm: ISO, JASO i API.
Normy JASO odpowiadają za bezdymne spalanie oleju w cylindrze i własności „myjące”.
W praktyce należy przyjąć, że „nowsze” silniki muszą spełniać te normy. Najodpowiedniejsze to JASO FC i JASO FD:
http://en.wikipedia.org/wiki/JASO_FC

Oleje, które spełniają tylko normy API TA/TB to oleje klasy Mixol i ze względu na obecność filtra cząstek stałych w układzie wydechowym, nie są zalecana do takich samochodów.
Klasa API TC jest odpowiednia dla każdego silnika.

Optymalny olej to półsyntetyk spełniający normy: ISO L-EGC , API TC , JASO FC.

Zaobserwowane efekty ze wzbogacania ON olejem do 2T są praktycznie niezależnie od krajów i marek samochodów :

Zalety obiektywne (zmierzone i udokumentowane):
Analiza spalin wykazuje mniejsze zadymienie.
Zmniejszają się i wyrównują korekcje na wtryskach (dotyczy silników z CR)


Zalety subiektywne:
Większa kultura pracy silnika (ładniejszy i cichszy dźwięk pracy silnika)
Łatwiejsze zapalanie silnika
Mniejsze zużycie paliwa –
Pompy wysokiego ciśnienia ciszej i dłużej pracują


Wady:
Kłopotliwe dolewanie przed tankowaniem
Dodatkowe koszty na olej do 2T

W maju 2012 roku grupa osób z forum Peugeota i Avensis zorganizowała badania smarności HFRR .
W wyniku przeprowadzonego badania smarności w laboratorium Orlen w Płocku stwierdzamy,
że różne oleje 2T zmieniają smarność oleju napędowego w bardzo różnym stopniu.
Na podstawie wyników możemy zalecić dodawanie oleju Liqui Moly 1052 w stężeniu 1:200-1:300

Tyle gwoli wprowadzenia.
Jak widać jedne testy zostały juz zrobione, jednak nie sa one w pełni satysfakcjonujące, mamy na celu przebadanie większą ilość różnych olejów, nie tylko sprawdzając parametry smarności.
Będziemy zbierać dobrowolną opłatę w wysokości ok 30zł od osoby. Badania nie odbęda się w wytypowanym terminie, tylko jak wspólnie dojdziemy do wniosku co dokładnie chemy przetestować, w jakiej ilości i w jakich proporcjach itp. Badania będą możliwe dopiero jak uzbieramy odpowiedni kapitał do przeprowadzenia tychże badań.

Tu link do tematu o tym badaniu: http://www.peugeot-klub.pl/index.php?topic=49324.0
A tu wątek o dodawaniu 2t do ropy: http://www.peugeot-klub.pl/index.php?topic=37566.0

_________________
ASS, GAS OR GRASS !!!
NOBODY RIDES 4 FREE !!!
Kat: A,B,C,E i reszta papierów, teraz tylko jazda.
Kanio najlebszo!


Post Wysłano: 03 lut 2014, 19:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 cze 2012, 14:11
Posty: 49
Samochód: 4141

W końcu jakiś konkret. :wink:

_________________
Transport się nie opłaca


Post Wysłano: 03 lut 2014, 19:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Inaczej taki olej zachowa sie we wtrysku cr pierwszej generacji, a innaczej w najnowszym systemie piazoelektrycznym bosha

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: