Już jako duży sukces muszę nazwać to że przeczytałem kilka ostatnich stron tego tematu
. A tak na poważnie to widzę że znów Kolega Łukasz (Mechanik Sochaczew) Was sprowokował. Większość z Was powinno sobie zdawać sprawę że mechanika pojazdowa w tym kraju to przemysł (a Kolega jest jego przedstawicielem) i jak każda branża rządzi się swoimi prawami. To że chwali się dokonaniami w tej branży to jego sprawa
. Pamiętajcie że to rynek (czyli wszyscy kupujący) wymaga od Kolegi i innych mechaników, sprzedawców kreowania tego co się dzieje w handlu. Czy myślicie że inne branże są wolne o tego typu działań jak budownictwo, transport, handel, produkcja itp.
Już kilka razy pisałem i jeszcze raz napiszę dobre pojazdy rozchodzą się między swoimi (rodziną, kolegami itp.), a to co na rynek trafia to są po prostu okazje, promocje, igły; które bardzo często kują później w portfel. Co do napraw tak zwanych 'ulepów" sam widziałem pojazdy składane z czterech cząstek i spawanych w taki sposób że nawet diagnosta na stacji nie widział różnic. Pewno wielu z Was zastanawia jak się to opłaca
Odpowiedz jest prosta, większości Polaków w tym mnie nie stać na pojazdy nowe z salonów i siłą rzeczy pozostaje rynek wtórny. Same naprawy są wykonywane po kosztach części od taka rzeczywistość. I wcale nie jesteśmy wyjątkowi w tym zachowaniu w Europie podobnie jest w takich krajach jak Francja, Włochy, Hiszpania etc. Co do tego stwierdzenia:
Cytuj:
Ty nie masz pojęcia o czym piszesz, ciężarówka jest łatwiejsza i bezpieczniejsza w naprawie niż auta osobowe.
Da się ją przywrócić 100% do oryginału bez spawania czegokolwiek
W 100% się z tym zgadzam widziałem kilka razy jak wszelakie ramy, kabiny itp. elementy były prostowane i później badane czujnikami laserowymi.
Na koniec napiszę tylko tyle że fakt takiego działania na rynku jest nie etyczny i nie zgodny z sumieniem, ale nie zmienia faktu że tak jest
.
_________________
Bo życie człowieka to ciągła droga. Wilk 09
.