Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 05 lut 2014, 20:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2011, 21:01
Posty: 277
GG: 0

Jak byś wiedział ile kasy chciały wyciągnąć '' serwisy'' za naprawę pękniętej sprężyny to by cię głowa rozbolała.


Post Wysłano: 23 lut 2014, 12:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 cze 2009, 18:35
Posty: 629
GG: 0

Dołączę się do tematu co by nie zakładać nowego. Zacisk który kolega naprawiał to jest taki sam jak w MANach M2000? Czy te zaciski mają taka samą wadę fabryczną jak te z L2000, która polega na tym ze do zacisku leje się woda i zacisk gnije? Czy można temu jakoś zapobiec? Np. smarując jakoś ten zacisk?


Post Wysłano: 23 lut 2014, 13:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 151
GG: 0
Samochód: MANiki

Kolego nie jestem mechanikiem, ale wydaje mi się, że są identyczne jak w F2000. Pisali wcześniej koledzy właśnie, że woda będzie i rdza się pojawia. O dziwo u mnie zero rdzy, wszystko czyściutkie i suchutkie, oryginalny smar wszędzie, nawet na łopatkach, które popycha siłownik pneumatyczny był biały smar. A co do smarowania to chyba nie ma takiej opcji. Jak rozbierzesz zacisk to zresztą sam zobaczysz, tam tylko smarujesz zębatki i ten mechanizm samoregulacji i wszystko, przecież nie będziesz odkręcał siłownika co jakiś czas i WD do środka psikał, chociaż może...;-). Z drugiej strony nie wiem jak tam może woda dojść, są tylko 2 drogi. Jedna to nieszczelny siłownik pneumatyczny, pęknięta guma w nim albo zgniła obudowa i wówczas z niego woda idzie do zacisku, a drugi sposób to nieszczelna uszczelka (guma) między siłownikiem a zaciskiem (pod tymi dwoma śrubami, którymi dokręcasz siłownik). Więcej na ten temat może na pewno powiedzieć MechanikSochaczew, on jest fachowcem.


Ostatnio zmieniony 23 lut 2014, 15:08 przez digidy, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 23 lut 2014, 14:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 cze 2009, 18:35
Posty: 629
GG: 0

Kolego ja uważałem ze moje zaciski w L2000 są dobre, to że same się nie podciągają tylko muszę je podciągać ręcznie to normalnie i tak ma być. Jednak nie, (Mechanik i MAN mieli rację) jeden regenerowałem sam (bo padł całkowicie) działa, ale nie podciąga się, a drugi szlag trafił na dniach. Również nie działała samoregulacja, ale teraz zablokował się całkowicie. W tygodniu lecę do firmy http://www.zaciskihamulcowe.pl/ gdzie mają mi założyć zaciski (po regeneracji) z MANa M2000 (chyba) takie własnie jak Ty masz. Podobno są miej podatne na awarie, tańsze i mają lepszą skuteczność hamowania, ponieważ moje autko lata praktycznie w 70% po mieście, zdarzą się że jest kapkę przeładowane, hamulce działają dużo :wink: Firma obiecuje regenerowane zaciski, nowe siłowniki, klocki, tarcze... Zobaczymy co z tego wyniknie :)


Post Wysłano: 23 lut 2014, 14:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Może wlatywać też woda przez uszkodzone uszczelniacze na tłoczkach

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 23 lut 2014, 15:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 151
GG: 0
Samochód: MANiki

Racja! Kolega MANik zna się na rzeczy więc jego można pytać:-P. Życzymy Ci powodzenia w naprawie:-).


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: