Rejestracja:13 maja 2009, 21:55 Posty: 79
GG: 0
Samochód: MAN TGL
Witam
Musze wymienic czujnik abs , przepalilem kable przy wymianie resora i grzaniu strzemion , jak sie go wymienia czy on wychodzi do wewnatrz czy zewnatrz i jaka jest metoda czy ta zawkleczke to sie od zewnatrz wypycha a czujnik do wewnatrz,czy po prostu ciagnie sie do wewnatrz??? jak to wyglada nie chce sobie wiecej klopotu narobic
Mamna taki czujnik : http://allegro.pl/czujnik-abs-tyl-man-t ... 55015.html
Wychodzi na zewnątrz ale jeśli będzie bardzo skorodowany to będzie trzeba targać piastę. po montażu trzeba ustawić szczelinę między impulsatorem a czujnikiem bo inaczej będzie bić błąd.
Rejestracja:13 maja 2009, 21:55 Posty: 79
GG: 0
Samochód: MAN TGL
Czyli demontaż,zacisku, jażma,tarczy itd.
To mam przy okazji pytanie,z drugiej strony widzę ze puściło uszczelnienie wydobywa się trochę oleju,jakie tam jest uszczelnienie(zimmering,oring) ,czy trzeba mieć jakieś specjalistyczne narzędzia (serwisowe) do wymiany tego uszczelniacza,czy po odkręceniu tego bocznego dekla przy kole z mostu jest do niego dostęp,robiłem to kilka razy w dostawczaku (daily-demontaż hamulca itd. oraz wybicie pół osi,dopiero jest dostep do oringu)ale pierwszy raz w man-ie muszę zrobić,proszę o instrukcję??
moze też to być powód błędu abs ,czujnik jest zaolejony na szczelinach tarczy zrobiła się mała papka oleju z brudem?
Oczywiście sprawdzę to która strona powoduje błąd,ale tak mi się złożyło ze z jednej strony opalilem izolacje z kabla abs,która potem zaizolowalem,a z drugiej ten olej,uszczelniacz
Czujnik przy odrobinie szczęścia wyjmiesz bez rozbierania niczego, ot zwyczajnie najpierw za niego pociągnij i zobacz czy nie wyjdzie.
_________________ TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!! Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!! tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456https://www.facebook.com/LKWSERWIS
Rejestracja:02 sie 2010, 1:15 Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik
Jak masz miejsce przy czujniku na wkretarke i nerwy na wodzy to mozesz rozwiercac go sukcesywnie , wydlubujac luzne juz kawalki az wreszcie wydlubiesz go do konca. Pamietaj ,ze po srodku wzdluz czujnika jest twardy rdzen ,rozwiercasz wiec malym wiertlem naokolo niego .
Jak juz go wydlubiesz to przeczyscic dokladnie gniazdo , nasmarowac , wlozyc miedziana wkladke i DELIKATNIE wbijac mloteczkiem az do wyczuwalnego oporu . Czujnik osiadzie na ringu i sam odskoczy na odpowiednia odleglosc od ringu podczas krecenia kolem .
Na przednich osiach w TGA to norma ( 0.5 h - 1h ) lecz czy masz miejsce z tylu ...nie wiem .
Da się go wywalić łapiąc na chama żabą, potem umiejętnie łomikiem podważając tą żabę. Jeśli oczywiście z "łoża" wystaje coś poza plastikową główką.
Ja radzę nie wyciągać blaszki, bo potem się naklniesz wkładając blaszkę i czujnik. Najlepiej zostaw starą, wyczyść, posmaruj smarem (tym specjalnym z kompletu) i dobij do bieżni (najlepiej przez nasadkę, lub oczkowy). Tylko nie za mocno, bo jak skrzywisz bieżnię to faktycznie będzie zwalał wszystko żeby ją sprościć.
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę