Ja mam pneumatyke haldexa i tez mam elektryczny przelacznik ale dwupozycyjny, w jednej pozycji os nigdy sie nie podnosi w drugiej podnosi o ile jest zaladowane do 18t.
Czasem widuje w innych naczepach wlasnie przycisk impulsowy.
W duzym gniezdzie ISO 12098 pin 12 odpowiada za podnoszenie osi jesli jest sterowana przez EBS, ja mam 2004r i u mnie sa jeszcze dwa male zlacza i w nich niema na 100% zadnego sterowania podnoszeniem osi z ciagnika.
Z ciekawosci musze zobaczyc u mnie w aucie co jest na tym pinie nr 12, kiedys wlasnie myslalem zeby sobie zrobic sterowanie z kabiny ale jakos mi to wypadlo z glowy.
Ponoc na pin 12 podawane jest +24v (na stale lub chwilowo) jesli wlaczymy podnoszenie z kabiny (jesli taki wlacznik mamy) napiecie dochodzi do zoltego przewodu 3 zylowej wiazki podlaczonej do AUX 2 lub 3 w modulatorze naczepy (wiazka do zaworu ILAS).
W mojej naczepie jest wlacznik dwupozycyjny, ze zlacza AUX czerwony przewod idzie do tego wlasnie wlacznika i dalej do opisanej wyzej 3 zylowej wiazki ILAS do przewodu zoltego.
Sa jeszcze inne opcje podnoszenia osi np. wciskaniem hamulca trzy razy, czasem widze naczepy z podnoszeniem osi ale zadnego wlacznika niema wiec byc moze to pelny automat bez ingerencji lub wlasnie w tym przypadku sterujemy hamulcem.
Troche drazylem kiedys temat ale chyba mi sie znudzil, wiec do tego sie dokopalem co napisalem. Dzieki koledze chyba znow wroce do tego i przerobie sobie to podnoszenie na sterowanie z kabiny