Strona 1 z 1 [ Posty: 20 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 25 sty 2014, 0:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 paź 2008, 23:12
Posty: 29
GG: 3608399
Samochód: Volvo & Scania & Mercedes
Lokalizacja: Biała [DLE]

Witam
Walczę od dłuższego czasu z jednym chińczykiem, silnik D12D 420 '03. Poprzedni właściciel założył podstawę filtrów paliwa od silnika D12C, w zasadzie zamiast separatora i filtra założył podstawę samego filtra paliwa, natomiast separator zastąpił zwykłą pompką z sitkiem montując go daleko na ramie. Były problemy z ciśnieniem zasilania pompowtrysków i generalnie wyglądało to dość prowizorycznie. Próba znalezienia oryginalnej podstawy filtrów nie powiodła się, w serwisie powiedzieli, że za kilka tysięcy złotych mogą sprzedać inną podstawę separatora, ale to nie będzie oryginał od D12D. Ostatecznie zamontowałem podstawę od silnika D13, problemy z ciśnieniem znikły, silnik chodzi jak pszczółka, jednak komputer wyświetla nadal jeden błąd - "Fuel Feed Pump / Drive Stage / Electrical Fault". Z tego co wiem niektóre chińczyki posiadały elektryczną pompkę paliwa zamiast ręcznej, jednak w kabinie był po lewej stronie kierownicy dodatkowy przycisk. Ten okaz go nie posiada. Za to jest po prawej stronie kierownicy przycisk od (wg. mojego rozumowania) cewki w podstawie separatora paliwa odpowiedzialnej za wypuszczanie wody. Takowa cewka na podstawie jest. A piszę o niej dlatego, że po podłączeniu komputera znajomy "diagnosta" stwierdził, iż jemu błąd tłumaczy jako jakaś cewka, a nie pompka. Dlatego pomyślałem o tym elektrozaworze na podstawie filtrów. I faktycznie po naciśnięciu przycisku nie ma żadnej reakcji, posiadam również drugą taką podstawę separatora i obie mają różne oporności tej cewki. Jednak nawet podłączenie żarówki celem symulacji nie daje efektów i nie pojawia się żadne napięcie. Sprawdzałem wszystkie wolne przewody w obu wtyczkach (tej do podstawy separatora jak i czujnika ciśnienia paliwa) i w żaden sposób nie udało mi się niczego namierzyć. Niestety zapomniałem spisać kody błędów, jutro je dorzucę tutaj. Może ktoś spotkał się z tym błędem i wie czego mogę szukać? Wszelkie informacje się przydadzą ;)

_________________
GoldenTeam
http://www.goldenteam.home.pl/ngl/index.php


Ostatnio zmieniony 31 maja 2014, 19:27 przez Anonymous, łącznie zmieniany 1 raz.
Zmieniona nazwa tematu


Post Wysłano: 25 sty 2014, 16:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6014
Samochód: Volvo FH

Ja mogę podpowiedzieć tyle, że zarówno ta elektryczna pompka jak i ta cewką są sterowane masą, a nie plusem.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 26 sty 2014, 0:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Podaj dokładny opis błędu mid itd.


Post Wysłano: 26 sty 2014, 15:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 paź 2008, 23:12
Posty: 29
GG: 3608399
Samochód: Volvo & Scania & Mercedes
Lokalizacja: Biała [DLE]

Cytuj:
Ja mogę podpowiedzieć tyle, że zarówno ta elektryczna pompka jak i ta cewką są sterowane masą, a nie plusem.
Każda podpowiedź przydatna ;)
Cytuj:
Podaj dokładny opis błędu mid itd.
Proszę bardzo:
MID128 SID78 FMI5

_________________
GoldenTeam
http://www.goldenteam.home.pl/ngl/index.php


Post Wysłano: 26 sty 2014, 16:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 paź 2009, 19:00
Posty: 277
GG: 9151637
Samochód: MOBILNE SERWISY
Lokalizacja: KATOWICE

MID128 SID78 FMI5

Pompa paliwa FMI 5
Przerwa w obwodzie.

Przerwa w obwodzie pompy paliwa.
Zepsuty bezpiecznik zasilania pompy paliwa.
Przerwa w przewodzie między jednostką sterującą silnika i pompa paliwa.
Przerwa w obwodzie pompy paliwa.
Przerwa w przewodzie zasilającym pompę paliwa.
Wygenerowanie kodu usterki.
Polecenie zapalenia żółtej lampki.
Zapalenie się żółtej lampki.
Pompa paliwa nie działa

_________________
MOBILNE SERWISY SAMOCHODOWE NATYCHMIASTOWE WYJAZDY NOWA STRONA : http://WWW.LEKRE.PL
Filmy z mobilnego serwisu:
https://www.youtube.com/watch?v=SiZi54F ... el&list=UL
NAPRAWY INSTALACJI ELEKTRYCZNYCH KOMPUTEROWA DIAGNOSTYKA
REGENERACJA ZAWORÓW APM (EL1100) ECAM APS


Post Wysłano: 26 sty 2014, 16:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 paź 2008, 23:12
Posty: 29
GG: 3608399
Samochód: Volvo & Scania & Mercedes
Lokalizacja: Biała [DLE]

Cytuj:
MID128 SID78 FMI5

Pompa paliwa FMI 5
Przerwa w obwodzie.

Przerwa w obwodzie pompy paliwa.
Zepsuty bezpiecznik zasilania pompy paliwa.
Przerwa w przewodzie między jednostką sterującą silnika i pompa paliwa.
Przerwa w obwodzie pompy paliwa.
Przerwa w przewodzie zasilającym pompę paliwa.
Wygenerowanie kodu usterki.
Polecenie zapalenia żółtej lampki.
Zapalenie się żółtej lampki.
Pompa paliwa nie działa
Dzięki wielkie ;)

Czyli tak jak podejrzewałem po ostatnich "podchodach", chodzi o jednak pompkę paliwa, to już bardzo ważna informacja. A czy jest ktoś w stanie powiedzieć mi na jakich przewodach, lub na której wtyczce ta pompka powinna być? Podejrzewam, że na tej samej wtyczce co czujnik ciśnienia paliwa, bo są wolne trzy przewody z sześciu. Czym ona jest uruchamiana? Steruje nią moduł silnika czy jednak powinien być przycisk w kabinie? Diagnosta mówił, że wyprogramowanie tej pompki jest dość skomplikowaną sprawą i trzeba się pobawić z tym, może ktoś praktykował?

_________________
GoldenTeam
http://www.goldenteam.home.pl/ngl/index.php


Post Wysłano: 26 maja 2014, 17:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 maja 2014, 14:25
Posty: 34
Samochód: VOLVO FH12 460

Koledzy posiadam Volvo FH12 460 D12C,wyświetlił mi się błąd od czujnika ciśnienia paliwa,więc go kupiłem, oryginał volva ten czujnik ma taki bolec i na okrągłą wtyczkę. Pojechałem w trasę i po 2 godzinach jazdy znowu wyskoczył ten błąd,myślałem że się spalił bo to było Made in China ale oryginał Volva,wymieniłem na drugi diesel technic made in germany,przejechałem z godzinę i znowu to samo :( możłiwe że kolejny padł? Czy sprawdzać całą wiązkę?


Post Wysłano: 26 maja 2014, 19:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Taniej wyjdzie podłączyć komputer i sprawdzić parametry.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 26 maja 2014, 20:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 maja 2014, 14:25
Posty: 34
Samochód: VOLVO FH12 460

Jakie parametry? Po podłączeniu jest widoczny błąd od czujnika ciśnienia paliwa.


Post Wysłano: 27 maja 2014, 5:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Podam ci później dane do sprawdzenia w/w czujnika.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 28 maja 2014, 15:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 maja 2014, 14:25
Posty: 34
Samochód: VOLVO FH12 460

Ok :) a możliwe że to samochód pali te czujniki, bo oba padły prawie w tym samym czasie? No i jeszcze miałem chiński termometr temp. zewnętrznej i na wyświetlaczu w volvie wyświetlało się "no data" albo wskazywało 1,2,3,4,5,6,7.. , to kupiłem simensa i też po 2h jazdy jest tak jak było wcześniej.


Post Wysłano: 28 maja 2014, 19:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
Ok :) a możliwe że to samochód pali te czujniki, bo oba padły prawie w tym samym czasie? No i jeszcze miałem chiński termometr temp. zewnętrznej i na wyświetlaczu w volvie wyświetlało się "no data" albo wskazywało 1,2,3,4,5,6,7.. , to kupiłem simensa i też po 2h jazdy jest tak jak było wcześniej.
Dziwne

Wysłane z mojego SM- N9005 za pomocą Tapatalk 2

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 30 maja 2014, 16:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 maja 2014, 14:25
Posty: 34
Samochód: VOLVO FH12 460

Możliwe że samochód pali te czujniki?


Post Wysłano: 30 maja 2014, 21:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6014
Samochód: Volvo FH

O ile sie nie mylę na czujki w Volvie idzie 5V. Te pierwsze modele miały jakąś wadę że napięcie wariowało. W jednym moim spaliły się dwa czujniki ciśnienia oleju przez to że serwis Volvo Radom nie słyszał o stabilizatorze napięcia (kupiłem w Volvo Rzgów za coś ok 400zł), wpina się go w układ przez czujnikiem ciśnienia oleju, od tej pory już nic się nie pali.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 30 maja 2014, 21:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Obrazek

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 30 maja 2014, 21:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 maja 2014, 14:25
Posty: 34
Samochód: VOLVO FH12 460

A w oryginale gdzie ten stabilizator się znajduje?


Post Wysłano: 30 maja 2014, 22:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Zasilanie 5v jest ze sterownika silnika a stabilizator 5v kosztuje ok 2 zł :lol: .


Post Wysłano: 31 maja 2014, 12:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 maja 2014, 14:25
Posty: 34
Samochód: VOLVO FH12 460

Po założeniu tego czujnika paliwa, co świeci się że spalony,w miejsce czujnika oleju bo to takie same są, wszystko jest dobrze z ciśnieniem oleju i temp.


Post Wysłano: 01 cze 2014, 9:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6014
Samochód: Volvo FH

Cytuj:
A w oryginale gdzie ten stabilizator się znajduje?
W orygunale to nie jest potrzebny, bo z kasety idzie 5V. Niektóre kasety sterujące dawały jakis dziwny prąd palący czujki, i do nich trzeba taki stabilizator.

Sam stabilizator średnio sprytny elektronik pewnie polutuje za 10zł, ale ja wolałem nie eksperymentować z czujnikami po 800zł każy i kupiłem ori volvo, za 400 coś zł. Kostki pasowały, była instrukcja gdzie co i jak powpinać, i przykręcić. Pół godziny i po robocie, chodzi już ze 3 lata.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 01 cze 2014, 14:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 maja 2014, 14:25
Posty: 34
Samochód: VOLVO FH12 460

To do tego czujnika ma dochodzić 5V ?


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 20 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: