Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 04 kwie 2014, 14:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

witam,w starszych naczepach było inaczej (oś opadała przy ok 15t równomiernie rozmieszczonego ładunku)natomiast w nowych Krone nawet przy ponad 18t potrafi nie opadać! (nie dotyczy to pojedynczej naczepy a kilku) i potrzebuje informacji czy można to w sposób mechaniczny przestawić? (ponoć tak) i gdzie znajduje się ta regulacja???

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Post Wysłano: 05 kwie 2014, 11:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

W mechaniczny sposob to raczej nie, a elektronicznie powinno sie dac.
Ja mam 2004r Krone i wlaczona os dzwigana podnosi sie do okolo 17-18t rownego zaladunku, kiedys mi zaladowali 20t ale z tylu bylo prawie dwa metry wolne i tez sie podnosila wiec musialem zablokowac gdyz na siodle bylo przesadzone sporo...
Fabrycznie to jest tak ustawione ze jesli jest mniej na agregacie osiowym niz 18t to sie pierwsza podnosi, nie jest to tak do konca z przepisami bo mamy wtedy po 9t na os naczepy - tyle jest max nacisk techniczny, ale przepisy kazdy zna jakie sa...


Post Wysłano: 05 kwie 2014, 13:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

no i mając to co napisałeś na uwadze,chce to zmienić żeby w granicach 10t nacisku powodowało opuszczenie osi :D

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Post Wysłano: 05 kwie 2014, 16:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Tylko zabardzo niewiem poco taka zmiana? Przeciez mozna sobie przelaczyc zeby przy 2 tonach sie opuscila os jesli tak chcesz.
Chyba ze niema w naczepie wlacznika, to zawsze mozna dorobic jest kilka roznych sterowan zaleznie od inwencji producenta.


Post Wysłano: 05 kwie 2014, 18:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

Cytuj:
Tylko zabardzo niewiem poco taka zmiana? Przeciez mozna sobie przelaczyc zeby przy 2 tonach sie opuscila os jesli tak chcesz.
Chyba ze niema w naczepie wlacznika, to zawsze mozna dorobic jest kilka roznych sterowan zaleznie od inwencji producenta.
u mnie jest tylko taki że po każdym starcie trzeba ją opuścić a nie chce mi się tam biegać i myśleć o tym :lol: w starej był tzw grzybkowy i to rozwiązywało problemy a tu jest elektryczny na impuls :(

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Post Wysłano: 05 kwie 2014, 18:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Ja mam pneumatyke haldexa i tez mam elektryczny przelacznik ale dwupozycyjny, w jednej pozycji os nigdy sie nie podnosi w drugiej podnosi o ile jest zaladowane do 18t.
Czasem widuje w innych naczepach wlasnie przycisk impulsowy.
W duzym gniezdzie ISO 12098 pin 12 odpowiada za podnoszenie osi jesli jest sterowana przez EBS, ja mam 2004r i u mnie sa jeszcze dwa male zlacza i w nich niema na 100% zadnego sterowania podnoszeniem osi z ciagnika.
Z ciekawosci musze zobaczyc u mnie w aucie co jest na tym pinie nr 12, kiedys wlasnie myslalem zeby sobie zrobic sterowanie z kabiny ale jakos mi to wypadlo z glowy.
Ponoc na pin 12 podawane jest +24v (na stale lub chwilowo) jesli wlaczymy podnoszenie z kabiny (jesli taki wlacznik mamy) napiecie dochodzi do zoltego przewodu 3 zylowej wiazki podlaczonej do AUX 2 lub 3 w modulatorze naczepy (wiazka do zaworu ILAS).
W mojej naczepie jest wlacznik dwupozycyjny, ze zlacza AUX czerwony przewod idzie do tego wlasnie wlacznika i dalej do opisanej wyzej 3 zylowej wiazki ILAS do przewodu zoltego.
Sa jeszcze inne opcje podnoszenia osi np. wciskaniem hamulca trzy razy, czasem widze naczepy z podnoszeniem osi ale zadnego wlacznika niema wiec byc moze to pelny automat bez ingerencji lub wlasnie w tym przypadku sterujemy hamulcem.
Troche drazylem kiedys temat ale chyba mi sie znudzil, wiec do tego sie dokopalem co napisalem. Dzieki koledze chyba znow wroce do tego i przerobie sobie to podnoszenie na sterowanie z kabiny :mrgreen:


Post Wysłano: 05 kwie 2014, 19:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

http://inform.wabco-auto.com/intl/pdf/8 ... 463084.pdf

tu coś tam opisują o regulacji w sposób mechaniczny ale muszę sprawdzić jakie tam są zawory w tych naczepach naszych

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Post Wysłano: 02 cze 2014, 21:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Podepnę się pod temat Auto TGX naczepa schmitz.
W aucie mam 2 przyciski od podnoszenia osi jeden chwilowe podnoszenie przy obciążeniu i drugi od podnoszenia na stałe.
Po ich wciśnięciu nic się nie dzieje oska się nie podnosi. Musze dopiero przestawić pokrętło w naczepie na automat i ośka poniżej 17 ton idzie do góry.
Naczepę mam podpiętą z autem za pomoca 2 kabli 7 pin. W aucie mam tylko 2 wyjścia 7 pin zaś w naczepie jest też te duże gniazdo 15 pinowe.
Czy jakbym założył adapter i wpiął te 2 7 pinowe kable pod te 15 pinowe gniazdo w naczepie miałbym regulacje podnoszenia osi z kabiny :?: :>

_________________
MAN


Post Wysłano: 03 cze 2014, 20:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5997
Samochód: Volvo FH

No to i ja sie podepnę.

Volvo + Zasław (system knorr). Nijak nie da się podnieść osi na załadowanym, a że bardzo pomaga mi ta funkcja, szczególnie jeśli nie trzeba wychodzić z kabiny to czekam aż ktoś dobrze ugryzie temat.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 03 cze 2014, 22:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3213

Swego czasu kliku starszych szoferów mi mówiło, że ośkę można podnieść lub opuścić wciskając hamulec nożny...


Post Wysłano: 04 cze 2014, 15:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lut 2013, 11:32
Posty: 74
Lokalizacja: Elbląg

Myślę że nie było by to zbyt trudne jeśli naczepa ma sterowanie z EBS. Zawór podnoszenia osi ilias podnosi oś jeśli dostanie napięcie na cewkę, więc wystarczy wpiąć się w wiązkę iliasa, doprowadzić do niego napięcie przez wiązkę 15-pinową, która idzie z ciągnika a w ciągniku założyć dodatkowy włącznik. Tylko nie wiem bo nie testowałem jak jednostka EBS naczepy się zachowa, czy nie będzie wywalać błędu i czy nie trzeba jej zabezpieczyć przed tym napięciem np. diodą.


Post Wysłano: 04 cze 2014, 21:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Napewno zapali się błąd . Najprościej i najlepiej to zmienić parametry w EBS.


Post Wysłano: 05 cze 2014, 18:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5997
Samochód: Volvo FH

A jakie parametry trzeba zmienić?

O podnoszeniu / opuszczaniu pedałem hamulca też słyszałem (ze niby 3 razy tyknąć hamulec i się podniesie). W żadnej mojej naczepie to nie działa.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 05 cze 2014, 18:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Różnie jest w różnych zaworach zależy od producenta i modelu .


Post Wysłano: 05 cze 2014, 19:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lut 2013, 11:32
Posty: 74
Lokalizacja: Elbląg

Miałem dziś podpięty EBS Wabco D i nie znalazłem takiej funkcji. Jedyne co znalazłem to opuszczanie wymuszone przy pustej naczepie. Tam chyba pod któryś AUX podpina się włącznik i programuje.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: