Cytuj:
Nie wiem po ile go kupujesz ale nie jest wart swojej ceny. Są lepsze i tańsze oleje które spełniają wyższe normy i maja lepsze specyfikacje.
Tu jest ten texo(2854 za 209litrów w ic)
http://www.prager.com.pl/oleje/link_lev ... =686704954
a Tu Np shell rimula r4(2400 za 209 litrów w IC)
http://www.lubrico.pl/files/Rimula%20R4%20L.pdf
Shell ma normy Volvo VDS-4, VDS-3 texaco nie ma
Shell ma API CJ-4, CI-4+, CI-4, CH-4, CG-4, CF-4, CF teaxo tylko ACEA: A2/B2
Shell lepkość 139 vs 132 jak by nie było jest trochę lepszy
Shell Temperatura płynięcia -33 vs - 27
Lepkość kinematyczna w temperaturze 40°C shell 118 vs 112
Reszty nie będę pisał masz w linkach:)
Nie jestem z shella ani nie handluje olejami:)
Napisałem to dla twojej informacji;) gdyż sam jeździłem na mobilu delvacu mx 15w40 moje atego łykało go dość sporo 8 litrów na 20 tyś km..
A shella rimula 15w40 nie bierze wcale. Na ucho chodzi ciszej i nie trzęsie motorem przy gaszeniu jak było na mobilu.(chodź nie mam tez pewności czy to wina nobila bo nie brałem go osobiście w hurtowni tylko lano mi go zawsze w warsztacie z beczki)
Napisałem to tylko wyłącznie dla dobra twojego portfela:)
Pozdrawiam
Oj kolego pomyliłem się to nie havoline lecz całkiem nowy Ursa Premium TD
za bańkę 209l płaciłem bodajże 2480zł, już dobrych kilka lat Ojciec bierze u nich oleje
a to jego paramatry
NORMY I ZATWIERDZENIA
· SAE: 15W-40
· API: CI-4/SL
· ACEA: E7
· MB 228.3
· MAN M 3275-1
· Volvo VDS-3
· Renault RLD-2
· Mack EO-N
· Deutz DQC III-10
· Cummins CES 20076/20077
· Caterpillar ECF2
· MTU Oil category 2
· Ponadto olej URSA PREMIUM TD 15W40 spełnia wymagania firm jak DAF, IVECO etc..
Jednostka Wartość
Gęstość w temperaturze 15 °C kg/L 0,885
Lepkość kinematyczna w temperaturze 40°C mm2/s 103,2
Lepkość kinematyczna w temperaturze 100°C mm2/s 13,8
Wskaźnik lepkości - 135
Temperatura płynięcia °C ‑36
Temperatura zapłonu (COC) °C 238
Popiół siarczanowy % wag. 1,15
kiedyś tam mieliśmy havoline lecz teraz Urse Premium TD