masa sumaryczna to 24t.
a więc nie można przeciążyć osi napędowej i trzeba jakoś rozmieścić ładunek z głową.
oczywiście ważne jest jeszcze po jakich drogach będziesz jechał, jaki będzie dopuszczalny nacisk na oś.
długość skrzyń w sumie to 12m, a więc mamy jeszcze trochę miejsca (długość naczepy 13,6m).
24t będzie naciskać do przodu z siłą 0,8 masy, a więc 19t i to trzeba zniwelować.
przypinanie do podłogi nie ma sensu, bo opasanie to najmniej wydajna metoda, gdyż jeden pas standardowy o wytrzymałości 2,5t powstrzymuje przed przesunięciem z siłą 400kg, a więc trzeba byłoby użyć 47 pasów.
ale można to zrobić tak:
ustawiamy skrzynie jedne za drugimi używając mat przeciwpoślizgowych, pierwsza opiera się o ścianę przednią przez euro paletę, a następne przedzielamy paletami. na pierwszą paletę zakładamy dwa pasy poprzez nałożenie czołowe (to jest metoda bezpośrednia, więc pas powstrzymuje z siłą równą wytrzymałości na rozrywanie - 2,5t), na następne palety po pasie, a ostatnią nakładamy pas przez opasanie.
teraz zsumujmy:
ściana przednia niweluje 5t, 5 pasów poprzez nałożenie czołowe 5x2,5=12,5t i jeden pas przez opasanie 0,4t, czyli razem 18t.
można podwoić jeden pas na drugiej skrzyni poprzez nałożenie czołowe i to będzie już ponad wystarczające zabezpieczenie.
jeżeli jednak chcemy osunąć te skrzynie do tyłu, aby nie przekroczyć nacisku na oś, gdy będziemy jechać po drogach wojewódzkich, wtedy ścianę przednią (jej siłę) musimy zastąpić dwoma pasami przez nałożenie czołowe na drugiej i trzeciej skrzyni.
47 pasów poprzez opasanie zastąpiliśmy 5 przez nałożenie czołowe i 4 paletami.
uwaga! nie można do jednego ucha w podłodze przypinać więcej niż jednego pasa. niecechowane punkty mocowania w podłodze pojazdu ponad 12t DMC wytrzymują do 2,5t, czyli jeden pas.
ps. Luka nie ma zasady ogólnej, zabezpieczanie ładunku, to niwelowanie sił z jakimi będzie oddziaływał ładunek podczas jazdy, a więc równanie matematyczne, czyli każdy przypadek trzeba rozpatrywać osobno.