Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 08 sty 2014, 20:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 sty 2014, 18:52
Posty: 2

Witam,
Przyszło mi brać w leasing pierwszą ciężarówkę do firmy a jestem kompletnym laikiem w temacie. Nie chce kupować na chybił trafił więc proszę Was o pomoc. Samochód będzie jeździł głównie po asfalcie, z żurawiem do drzewa i urządzeniem hakowym na kontenery 30 m3. Trasy to krótkie miejskie odcinki. Wozić będzie głównie trawę, liście ale też ziemię i drewno. Zwałka jest nie utwardzona więc dobrze by było żeby się nie kopał jak popada. Dzisiaj dostałem ofertę na Scanie P420CB6x4, jutro będę miał na Antosa i Mana. Nie wiem co wybrać... Sugerować się ceną? Czy opinią szwagra? Z góry dziękuję za pomoc.


Post Wysłano: 11 sty 2014, 23:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 kwie 2006, 18:11
Posty: 229
Samochód: 5.2L Magnum V8 oraz 1.8 Twin Spark
Lokalizacja: Poznań

Do wyboru będą prawdopodobnie tylko silniki Euro 6, z którymi niestety niewiele osób miało do czynienia i nikt nie wie jak ich eksploatacja będzie wyglądała na dłuższą metę.

Zależy ile ma wam służyć - jeśli będzie jeździł na krótkich odcinkach, a po zakończeniu leasingu i gwarancji pójdzie na sprzedaż, to tak naprawdę możecie kierować się ceną/warunkami finansowania. Sprawdź Iveco.

_________________
Aktualności i ciekawostki ze świata samochodów użytkowych:
40ton.net


Post Wysłano: 16 sty 2014, 18:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 sty 2014, 18:52
Posty: 2

Mamy zamiar mieć go bardzo długo, dopóki jego eksploatacja będzie miała ekonomiczny sens. Chyba zdecydujemy się na Scanię P410. Niestety będzie to Euro 6.


Post Wysłano: 12 cze 2014, 21:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 mar 2008, 20:33
Posty: 109
Samochód: MAN TGA 26.460 6x4 2003r.
Lokalizacja: Wołomin

Cytuj:
Mamy zamiar mieć go bardzo długo, dopóki jego eksploatacja będzie miała ekonomiczny sens. Chyba zdecydujemy się na Scanię P410. Niestety będzie to Euro 6.
Kolego wyswiadcze ci przsluge
jak chcesz kupic samochód do drewna zastanowsie nad tym autem z linku ponizej kosztuje 50% nowego i moge go polecic, dlaczego ?
jak masz pytania to zadzwon 506 052 006

http://suchen.mobile.de/lkw-inserat/man ... rrierTruck


Post Wysłano: 13 cze 2014, 11:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Cytuj:
Cytuj:
Mamy zamiar mieć go bardzo długo, dopóki jego eksploatacja będzie miała ekonomiczny sens. Chyba zdecydujemy się na Scanię P410. Niestety będzie to Euro 6.
Kolego wyswiadcze ci przsluge
jak chcesz kupic samochód do drewna zastanowsie nad tym autem z linku ponizej kosztuje 50% nowego i moge go polecic, dlaczego ?
jak masz pytania to zadzwon 506 052 006

http://suchen.mobile.de/lkw-inserat/man ... rrierTruck
Z tego co zrozumialem kolega chce kupic hakowca z hds, a nie drzewiarza.

Do zalozyciela tematu - zastanow sie nad 8x4 - dlaczego?? bo 3osiowka, 6x4 bedzie z hds i hakowcem + kontener wazyc z 15t (albo lepiej - strzelam) - zostaje Ci 11t na ladunek, 4oska bedzie max 2t ciezsza, ale ladunku wezmie 4t wiecej czyli przy tych zalozeniach z 15t , a to spora roznica. Zwrotnosc podobna,bo ramy tu czy tu musza miec raczej ta sama dlugosc by zmiescic hds i urzadzenie hakowe.
Kolejna sprawa - 30m3 to duzy kontener - wysoki - wybierz auto na resorach - i kolejny + dla 4 oski - kazda dodatkowa os to pojazd stabilniejszy co przy wysokim kontenerze jest wazne.
Konfiguracja 6x4 lub 8x4 w zupelnosci Ci wystarczy. Baa w przypadku Man'a pobawilbym sie jeszcze inna konfiguracje - dla 3 oski - przod na hydrodrivie, tyl srodkowa pedna a ostatnia wleczona skretna ,dla 4 oski (nie wiem czy tak zrobia) przednia pierwsza hydrodrive, druga przednia normalna wiadomo skretna, tylna pierwsza pedna, a ostatnia tez wleczona i skretna - idealne konfiguracje na miasto - rewelacyjna zwrotnosc, a dzieki pednemu przodowi (hydrodrive) w terenie na wysypisku czy gdzies sobie poradzi.

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 13 cze 2014, 17:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lis 2006, 18:57
Posty: 1697
Samochód: Opel Insignia ST
Lokalizacja: Spręcowo, ok. Olsztyna

Trzyosiowy hakowiec 6x2 z kontenerem i HDSem waży na pusto 17 ton. Goły hakowiec bez HDS waży 11 ton. Kontener 30m3 ok. 3 ton.

_________________
Solaris Urbino 18 '17


Post Wysłano: 14 cze 2014, 12:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Cytuj:
Trzyosiowy hakowiec 6x2 z kontenerem i HDSem waży na pusto 17 ton. Goły hakowiec bez HDS waży 11 ton. Kontener 30m3 ok. 3 ton.
No to tym bardziej 4 oska powinna byc.

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 16 cze 2014, 7:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Cytuj:
Trzyosiowy hakowiec 6x2 z kontenerem i HDSem waży na pusto 17 ton. Goły hakowiec bez HDS waży 11 ton. Kontener 30m3 ok. 3 ton.
Żuraw do takiego haka waży 6t? o.0 Jaki to żuraw?


Post Wysłano: 16 cze 2014, 12:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lis 2006, 18:57
Posty: 1697
Samochód: Opel Insignia ST
Lokalizacja: Spręcowo, ok. Olsztyna

HDS zamontowany jest na kontenerze, który waży ze 3 tony. Sam HDS to Epsilon Palfinger, model bodajże M120Z.

_________________
Solaris Urbino 18 '17


Post Wysłano: 16 cze 2014, 23:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Cytuj:
Cytuj:
Trzyosiowy hakowiec 6x2 z kontenerem i HDSem waży na pusto 17 ton. Goły hakowiec bez HDS waży 11 ton. Kontener 30m3 ok. 3 ton.
Żuraw do takiego haka waży 6t? o.0 Jaki to żuraw?
17-11-3=3 , skąd wyszło Ci 6??

Ja przyjąłem ze hds waży 2t, ale pewnie są takie co i z 4 ważą ...

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 16 cze 2014, 23:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Nie wiedziałem, że HDS jest zrzucany z kontenerem. 2-3t to normalna waga.

Są i takie ważące sporo więcej, ale ich nie montuje się na takich samochodach, bo to nie ma większego sensu - chociaż kto wie, zależy od roboty.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 30 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: