Strona 29 z 45 [ Posty: 887 ] Przejdź na stronę Poprzednia 127 28 29 30 3145 Następna
Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 3199
GG: 997
Samochód: 1948
Lokalizacja: CG

Ja ostatnio ładowałem w Volvic wodę, zakaz spinania :)
2 tygodnie temu jakieś lakiery, farby na ADR-ach i też Pan zakazał cokolwiek zakładać, belka z tyłu i krzyż na drogę.

_________________
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Cytuj:
uwaga! nie można do jednego ucha w podłodze przypinać więcej niż jednego pasa. niecechowane punkty mocowania w podłodze pojazdu ponad 12t DMC wytrzymują do 2,5t, czyli jeden pas.
Jeśli nie przekraczasz dopuszczanego obciążenia dla punktu mocującego to możesz zapiąć dwa pasy do jednego ucha.

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2011, 20:10
Posty: 654
Lokalizacja: Poznan

Można zapiąć nawet 3 ale w przypadku urwania mocowania, rzadko się zdarza ale się zdarza puszcza jeden pas, a nie przykładowo 3.

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=7ryGYWs ... r_embedded


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2012, 13:09
Posty: 1015
Samochód: słaby!

W ogóle naczepa załadowana taką ilością palet z wodą to przesada, jeździłem mając po 33 i nacisk na oś ładnie przekroczony.

_________________
Pilot szwedzkiego samolotu z uszkodzonym wirnikiem


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Pomyłka 33 bo gdzieś tam w drugim czy trzecim rzedzie dają jedna palete zamiast dwóch. Jedna na środku, na pewno po to żeby nie przeciążać osi. Inna sprawa, ze to o tyle pogarsza sprawę ze ta paleta ma daleko do ścian po obu stronach. Tyle dobrze ze te palety są do siebie Dobrze podociskane


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6327
Lokalizacja: Wrocław

ze wzoru według jakiego liczą BAG wynika, że jeżeli zwiększymy współczynnik tarcia do 0,6 poprzez maty przeciwpoślizgowe (mokra lub zaolejona podłoga - 0,1, normalna drewniana lub z płyt tekstolitowych - 0,3, podłoga specjalna lub maty przeciwpoślizgowe 0,6), to siły działające na boki lub do tyłu = 0.

oczywiście ważna jest jeszcze wysokość ładunku, bo jest jeszcze współczynnik wywrotności, ale pomińmy szczegóły i skupmy się na meritum.

wzór:

Obrazek


Fv – siła jaką należy zabezpieczyć ładunek,
Cx – współczynnik przyspieszenia (0,8 dla hamowania i 0,5 dla skręcania i przyspieszania),
µ – współczynnik tarcia,
Fg – ciężar ładunku,
k – stała (zawsze równa 2).

czyli jeżeli współczynnik tarcia zwiększymy do lub ponad 0,5 (a taką wartość ma przyspieszenie podczas skręcania i przyspieszania), to w pierwszym członie licznik będzie zero lub poniżej zera i wynik wyjdzie albo zero, albo ujemny. czyli zabezpieczanie w tych kierunkach można pominąć.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Ostatnio zmieniony 17 cze 2014, 20:42 przez Cyryl, łącznie zmieniany 1 raz.

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
masa sumaryczna to 24t.
a więc nie można przeciążyć osi napędowej i trzeba jakoś rozmieścić ładunek z głową.
oczywiście ważne jest jeszcze po jakich drogach będziesz jechał, jaki będzie dopuszczalny nacisk na oś.
długość skrzyń w sumie to 12m, a więc mamy jeszcze trochę miejsca (długość naczepy 13,6m).

24t będzie naciskać do przodu z siłą 0,8 masy, a więc 19t i to trzeba zniwelować.

przypinanie do podłogi nie ma sensu, bo opasanie to najmniej wydajna metoda, gdyż jeden pas standardowy o wytrzymałości 2,5t powstrzymuje przed przesunięciem z siłą 400kg, a więc trzeba byłoby użyć 47 pasów.

ale można to zrobić tak:
ustawiamy skrzynie jedne za drugimi używając mat przeciwpoślizgowych, pierwsza opiera się o ścianę przednią przez euro paletę, a następne przedzielamy paletami. na pierwszą paletę zakładamy dwa pasy poprzez nałożenie czołowe (to jest metoda bezpośrednia, więc pas powstrzymuje z siłą równą wytrzymałości na rozrywanie - 2,5t), na następne palety po pasie, a ostatnią nakładamy pas przez opasanie.
Obrazek

teraz zsumujmy:
ściana przednia niweluje 5t, 5 pasów poprzez nałożenie czołowe 5x2,5=12,5t i jeden pas przez opasanie 0,4t, czyli razem 18t.
można podwoić jeden pas na drugiej skrzyni poprzez nałożenie czołowe i to będzie już ponad wystarczające zabezpieczenie.

jeżeli jednak chcemy osunąć te skrzynie do tyłu, aby nie przekroczyć nacisku na oś, gdy będziemy jechać po drogach wojewódzkich, wtedy ścianę przednią (jej siłę) musimy zastąpić dwoma pasami przez nałożenie czołowe na drugiej i trzeciej skrzyni.

47 pasów poprzez opasanie zastąpiliśmy 5 przez nałożenie czołowe i 4 paletami.

uwaga! nie można do jednego ucha w podłodze przypinać więcej niż jednego pasa. niecechowane punkty mocowania w podłodze pojazdu ponad 12t DMC wytrzymują do 2,5t, czyli jeden pas.

ps. Luka nie ma zasady ogólnej, zabezpieczanie ładunku, to niwelowanie sił z jakimi będzie oddziaływał ładunek podczas jazdy, a więc równanie matematyczne, czyli każdy przypadek trzeba rozpatrywać osobno.
Cyryl;
bez urazy zejdź na ziemię i wróć z teorii do rzeczywistości.
1.kto da ci w PL palety do zabezpieczenia ładunku?
2.nie uwzględniłeś wysokości ładunku czym wyżej tym trudniej założyć pas w sposób jaki opisałeś.
3.BAG jako jedna z najbardziej wyszkolonych służb w mocowaniu ładunków twoje mocowanie skutecznie zweryfikuje poprzez znany wielu przewoźnikom przelicznik masy - wysokości oraz potrzebnej ilości pasów.
4.sposób zamocowania ładunków jest określany przez nadawcę i kierowca ma tylko założyć w odpowiednich miejscach odpowiednią ilość pasów.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6327
Lokalizacja: Wrocław

oczywiście możesz założyć 47 pasów, ale
po pierwsze: to są materiały ze szkolenia w mocowaniu ładunków przez BAG w jakim uczestniczyłem,
po drugie: nie twierdzę, że za każdym kierowcą biegają magazynierzy z paletami, jeżeli nie masz palet możesz zastosować nałożenie czołowe tak jak pokazał kolega Dies_nefastus - http://i.imgur.com/4aQ8NsB.jpg
po trzecie: chyba lepiej wiedzieć więcej niż mniej.

problem jest w tym, że większość kierowców zna tylko jeden sposób zastosowania pasa przez opasanie i ten najmniej wydajny.

ale możemy zrobić jak chcesz, czyli zejdźmy na ziemię i opowiadajmy ciekawe odzywki na CB lub kawały, bo przecież nadmiar wiedzy może grozić śmiercią lub kalectwem.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

zwróć uwagę że "nałożenie czołowe " to tylko jeden z elementów mocowania co więcej sądzę że podstawowe mocowanie jest u podstawy maszyny, a górne mocowanie służy wyłącznie zabezpieczeniu przed wywróceniem na boki (przecież nie jest zabezpieczeniem przed przesunięciem do przodu).

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Co prawda dawno temu już to pisałem, ale może się przyda w temacie:

viewtopic.php?f=98&t=24985&hilit=wz%C3% ... pas%C3%B3w


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6327
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
zwróć uwagę że "nałożenie czołowe " to tylko jeden z elementów mocowania co więcej sądzę że podstawowe mocowanie jest u podstawy maszyny, a górne mocowanie służy wyłącznie zabezpieczeniu przed wywróceniem na boki (przecież nie jest zabezpieczeniem przed przesunięciem do przodu).
nie bardzo, bo mamy różne sposoby użycia pasów, są to metody pośrednie czyli opasanie (najmniej efektywna, ale najpowszechniej stosowana) i metody bezpośrednie: przez zaczepienie, nałożenie czołowe i przez owinięcie.

więc co proponujesz?
zostawić ten ładunek bez żadnego zabezpieczenia, bo i tak wszystko będzie źle, czy rozpatrzyć różne metody, nawet gdyby były czysto hipotetyczne?

w jaki sposób widzisz rozszerzenie wiedzy kierowców?
zamknięcie się na wiedzę, czy szukanie?

przykład:
Obrazek

w momencie gdy kontrolujący BAG czy ITD (a oni również uczyli się mocowania ładunków od BAG) otwiera plandekę, już na pierwszy rzut oka wie czy kierowca ma pojęcie o mocowaniu.

tutaj mamy pojemnik 1000l, czyli o wadze około 1t.
gdyby zastosować pasy poprzez opasanie do podłogi, to jeden pas zabezpieczy tylko przed przesunięciem 400kg, a mamy do zniwelowania 0,8 masy więc 800kg, czyli co najmniej dwa pasy.
problem w tym, że pasów nie można naciągnąć z odpowiednią siłą, bo zgniotą górę tego aluminiowego kosza.
ale na zdjęciu widać, że kierowca zabezpieczył poprzez nałożenie czołowe (metoda bezpośrednia) z siłą odporności pasa na rozrywanie czyli 2,5t i dołożył pas przez opasanie, ale on zabezpiecza przed wywróceniem.

przykład 2:
Obrazek

przewożony wałek jest niski i zastosowanie pasów przez opasanie traci sens, bo trzeba byłoby zastosować bardzo dużą ilość pasów ze wzglądu na mały kąt między pasem, a podłogą.
tutaj kierowca wykazał się wiedzą i umiejętnościami: zastosował dwie metody bezpośrednie niezależne od kąta - poprzez nałożenie czołowe i poprzez owinięcie.
mamy dwa pasy nałożenia czołowego i cztery przez owinięcie, wszystkie zabezpieczają z siłą wytrzymałości pasa na rozrywanie.
w sumie 6 pasów x 2,5t = 15t
czyli jeżeli te 15t jest 0,8 masy ładunku, to ten wałek może ważyć do 19t i to zabezpieczenie jest wystarczające.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

czepiłeś się ''mocowania czołowego'' jak pijany płotu.
cała "zabawa" w prawidłowe umocowanie ładunku polega na myśleniu i przewidywaniu - co może się wydarzyć.

DPPL-e są trudne do transportu między innymi że nie ma jak ich zamocować, a zdarzają się o masie 1400 kg (np.z kwasem), dodatkowo w nich buja się ładunek jednak jest klatka (opakowanie). w tym przypadku by nie zniszczyć klatki można pod górny pas podłożyć paletę wtedy siła docisku rozkłada się równomiernie na całość. dodatkowo na podłogę tradycyjnie podkładki antypoślizgowe i tak zabezpieczony ładunek 'spokojnie' jedzie.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2604
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Cytuj:
Cytuj:
Jakby ktoś miał takie zdjęcie, to chętnie bym zobaczył jak to wygląda.
http://i.imgur.com/4aQ8NsB.jpg
Takie coś?
Oplot taśmą 1000 daN.
Waga maszyny ~ 5000 kg
Dokładnie o tym mówiłem, wydaje mi się idealne do tego typu ładunku.

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 maja 2008, 22:32
Posty: 1482
GG: 6330420
Samochód: CLK Black Series
Lokalizacja: Warszawa

Obrazek
Do mnie dzisiaj przyszło takie cos. Rura 1200mm, 3m dluga, około 5500kg wagi sztuka. Postawiona na 2 podporach z klinami, do tego po 2 pasy wierzchem.

Wysłane z mojego HaTeCeka

_________________
Cichanos und Gibon Internationale Spedition u. Logistik GmbH & Co. KG, Hamburg (D) member.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6327
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
czepiłeś się ''mocowania czołowego'' jak pijany płotu.
cała "zabawa" w prawidłowe umocowanie ładunku polega na myśleniu i przewidywaniu - co może się wydarzyć.

DPPL-e są trudne do transportu między innymi że nie ma jak ich zamocować, a zdarzają się o masie 1400 kg (np.z kwasem), dodatkowo w nich buja się ładunek jednak jest klatka (opakowanie). w tym przypadku by nie zniszczyć klatki można pod górny pas podłożyć paletę wtedy siła docisku rozkłada się równomiernie na całość. dodatkowo na podłogę tradycyjnie podkładki antypoślizgowe i tak zabezpieczony ładunek 'spokojnie' jedzie.
kompletnie nie rozumiem.

po pierwsze nie jak pijany płotu, bo niestety większość kierowców nie zna metod bezpośrednich użycia pasów, czyli nałożenia czołowego i owinięcia, więc trudno abym pisał o tym co znają i stosują czyli metody pośredniej - opasanie.

w jaki sposób wyobrażasz sobie to myślenie i przewidywanie?
dlatego zabezpieczamy ładunek, bo mogą zdarzy się na drodze takie sytuacje jakich nie jesteśmy w stanie przewidzieć, po drugie to nie szamańskie opowieści z mchu i paproci, ale czyta matematyka i tego dowiedziałem się od BAG.

poza tym kolejna sprawa: na szkoleniu uczą jak zabezpieczać ładunki z jakimi najczęściej się spotykamy. ale możemy zrobić jak Ty uważasz: czyli pominąć te ładunki jakie wozimy w 90% i rozpatrywać te 10% jakie zdarzają się bardzo rzadko.
tylko czy to ma sens?

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Da radę przewieźć i bez pasów :wink:

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6327
Lokalizacja: Wrocław

z tymi rurami można postąpić na różne sposoby:
1. sposób któremu hołduje paru kolegów polegający na myśleniu i przewidywaniu, czyli - jakoś to będzie. można założyć dwa pasy, z tym że czy to jest wystarczające, czy nie - nie wiadomo. można przewieść bez pasów, polegając na silnej wierze, bo jak w niedzielę na mszy dało się 5zł na tacę, to przecież w tygodniu nic nie może się stać.
2. można zgodnie z wymaganiami. jedna rura 5,5t masy czyli trzeba zniwelować siłę do przodu przed którą nie zabezpieczają drewniane podstawy 0,8 masy czyli 4,4t. dwa pasy poprzez opasanie zabezpieczają przed przesunięciem się 400kg każdy więc razem 800kg, czyli za mało.
teraz mamy dwa wyjścia:
- albo zwiększyć tarcie i użyć mat przeciwpoślizgowych, z tym że trzeba je podłożyć między podstawy drewniane i podłogę oraz między rurę betonową i podstawę,
- albo użyć pasy metodą bezpośrednią czyli nałożenie czołowe (ale to jest czepianie się jak pijany płotu) lub przez owinięcie.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
Do mnie dzisiaj przyszło takie cos. Rura 1200mm, 3m dluga, około 5500kg wagi sztuka. Postawiona na 2 podporach z klinami, do tego po 2 pasy wierzchem.

Wysłane z mojego HaTeCeka
Slyszalem od kierowcy który widział jak ITD w zeszłym tyg zatrzymało skład na którym miał 8takich kręgów/rur, nie wiem nie widziałem tego, ale chyba musiało być większe od tych twoich. Zapiete miał po jednym pasie na każdy krąg, bez klinów, mat. itd.
Mówił, że 8tyś mandatu mu dali, tysiąc za każdy jeden krąg...


Mam takie czysto teoretyczne pytanie. Zdaza się, że sprowadzajac skład z zachodu osobowka wraca na naczepe i powrót jednym autem. O ile na firance to nie problem, za koła i na odciag do środka pojazdu. Na chlodni osobowka jechała bez zabezpieczenia... Bag nie było, ale tak przyszlosciowo zapytam jak to zabezpieczyc? Tyczki pozakladac ? :wink:

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2011, 20:10
Posty: 654
Lokalizacja: Poznan

Auto na chłodni trochę lipa zabezpieczyć, jedyny sposób jaki widzę to wjechać autem jak najbliżej przedniej ściany i dać jakieś kliny między koła, a ścianę przednią żeby podczas hamowania samochód nie wpadł na ścianę, kliny pod koła tylne na matach też powinny coś pomóc. Jakoś innej wizji nie mam, co na to bag to nie mam pojęcia.

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=7ryGYWs ... r_embedded


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 paź 2012, 14:36
Posty: 493

Może zacznijcie od pierwszej ważnej rzeczy,a mianowicie chodzi o naczepy, w transporcie Polskim większość naczep jest w stanie "rozje****m" gdzie nie ma uchwytów do mocowania bo są pourywane, Sam jeździłem naczepą firmy Samro to producent tak rozmieścił uchwyty że żaden nie pasował gdy załadowałem palety,wiec musiałem zaczepiać o rame,

_________________
B - 21.05.2010 C - 29.04.2013
E - 03.07.2013 KW- 10.05.2013
Nie mylili się tylko Ci, którzy nigdy nie żyli.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 29 z 45 [ Posty: 887 ] Przejdź na stronę Poprzednia 127 28 29 30 3145 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: